امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4592 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهیدخت ملاوردی خبر داد؛

امضای تفاهمنامه همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با مجمع تشخیص مصلحت نظام

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این تفاهمنامه در چارچوب اجرای ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه منعقد می‌شود.
امضای تفاهمنامه همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با مجمع تشخیص مصلحت نظام
به گزارش خبر ایران، شهیدخت ملاوردی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته زنان و جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور لیلی بروجردی دبیر کمیته زنان و جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: امضای تفاهمنامه همکاری با کمیته زنان و جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع)‌ را می‌توان به فال نیک گرفت و بر همین اساس امیدواریم انعقاد این تفاهمنامه زمینه همکاری مشترک بین این معاونت و کمیته زنان و جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را فراهم آورد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این تفاهمنامه در زمینه فعالیت‌های علمی، ‌پژوهشی، تبادل تجارب در حوزه‌های زنان، خانواده، جوانان و کودکان است.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه در چارچوب اجرای ماده 230 برنامه پنجم توسعه منعقد می‌شود، ابراز داشت: یکی از وظایف معاونت امور زنان و خانواده بر اساس این ماده پژوهشی است.

وی ادامه داد: معاونت امور زنان به واسطه عقد این تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی و ذیربط درصدد است اقدامات قانونی را در این باره انجام دهد.

ملاوردی به جایگاه مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرخانه آن اشاره داشت و بیان داشت:‌ برخورداری از تجربه‌های بسیار ارزشمند در زمینه‌های علمی و پژوهشی در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدوار هستیم این همکاری به پیشبرد اهداف مشترک کمک کند و بتواند به تحقق اهداف مندرج در سند چشم انداز نظام در زمینه جایگاه زن در عرصه اجتماع بینجامد.

همچنین لیلی بروجردی در ادامه این مراسم بیان داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بنابر اصول 110 و 112 قانون اساسی یکی از وظایفش تدوین سیاست‌های علمی نظام است.

به گفته دبیرکمیته زنان و جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از این حوزه‌ها زنان، جوانان، خانواده و کودک است که بخش بزرگی از موضوعات اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اعلام اینکه موضوعات اجتماعی زیربنایی هستند و سرمایه‌بر محسوب می‌شوند، ادامه داد: تمام بخش های کشور باید درصدد پشتیبانی و ساماندهی آن باشند.

بروجردی بیان داشت: ‌از جمله بخش‌های سرمایه‌ده نظام صنعت و نفت است که این بخش‌ها تمام تلاش خود را برای ساماندهی مجموعه انجام می‌دهند.

وی افزود:‌ در این زمینه لازم است با نگاهی دوباره به فعالیت‌های صورت گرفته و تجمیع تفکرات و پژوهش‌ها تلاش کنیم با نگاهی جامع اقدامات انجام شده در کل کشور را به صورت یک مجموعه واحد بازنگری کنیم.

بروجردی در ادامه گفت: مکانیزم اجرایی این تفاهمنامه به این شکل خواهد بود که همکاری‌ها در ابتدا به صورت تفاهمنامه است و بخش‌های تحقیقاتی، کمبودها و چالش‌ها را رصد و جمع‌آوری می‌کند.

دبیرکمیته زنان و جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: ‌لازم است آسیب‌هایی که ممکن است در آینده رخ دهد رصد شود و از موازی‌کاری اجتناب شود.

وی ساماندهی وضعیت خانواده را یکی از مفاد این تفاهمنامه عنوان کرد و بیان داشت: ما باید در جهت ساماندهی رشد و ارتقاء جایگاه زنان عمل کنیم.

همچنین اطهره نژادی در ادامه این مراسم بیان داشت: این تفاهمنامه نتیجه پتانسیل سنجی در دو حوزه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و کمیته زنان و جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری گفت: قرار است این توافقنامه در زمینه‌های اولویت‌های پژوهشی بزودی امضا شود.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه دارای 9 بند است، خاطرنشان کرد: بهره‌مند شدن طرفین از امکانات یکدیگر و شناخت نیازهای کشور از جمله این موارد محسوب می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب