امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4546 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری منطقه در کاوشکده معلم ؛

پاتوق هنرمندان منطقه 18 افتتاح شد

پاتوق هنرمندان منطقه 18 در کاوشکده معلم با حضور مدیران ارشد فرهنگی شهرداری این منطقه افتتاح شد.
پاتوق هنرمندان منطقه 18 افتتاح شد

به گزارش خبرایران به نقل از  روابط عمومی کاوشکده معلم، این مراسم روز گذشته – 19 تیرماه - با حضور دکتر عشرت شایق‌(معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری منطقه 18) به همراه رحیم محمد نژاد (قائم مقام معاونت اجتماعی و مدیر اداره فرهنگ منطقه) ، خانم براتی (مدیر امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری ناحیه یک)  و مهدی یارمحمدی (مدیر کاوشکده معلم)  به همراه جمعی از کارکنان و مدرسان این مجموعه برگزار شد.

در این مراسم بر حضور هنرمندان و ارتباط مستقیم  با مردم منطقه، که پتانسیل فرهنگی – هنری زیادی دارند، تأکید شد و مدیران فرهنگی، پس از صرف افطار، از همه هنرمندان و مهمانان دعوت کردند ضمن بازدید از مجموعه،‌ در برنامه‌ریزی فعالیتهای فرهنگی و هنری پاتوق سهیم شوند.

در ادامه مراسم، مهدی یارمحمدی، مدیر کاوشکده معلم با تشکر رسمی از تمامی کسانی که در راه‌اندازی و افتتاح پاتوق هنرمندان مشارکت کردند، اظهار داشت: با توجه به نیاز مردم منطقه و رویکرد فرهنگی و هنری در این مجموعه؛ تأسیس و راه اندازی محلی برای ایجاد و گسترش تعاملات فرهنگی و هنری ضروری به نظر می‌رسید. پاتوق هنرمندان محلی است برای هم‌اندیشیهای فرهنگی هنری، تبادل تجربیات  و گپ‌های هنری.

وی با اشاره به اولویت برنامه‌های نمایشی و تصویری در این پاتوق، از مسئولین و هنرمندان خواست تا با مشارکت در برنامه‌ریزی، تلاش کنند تا این مسیر با سرعت و درایت هموارتر گردد.

رضا بخشی، دبیر شورایاری این منطقه نیز با مفید دانستن ایده راه اندازی پاتوق هنرمندان، اظهار داشت: از قدیم، مجموعه کاوشکده معلم محل حضور هنرمندان و نخبگان منطقه 18 بوده و سالها به عنوان تنها مجموعه فرهنگی منطقه شناخته می‌شد. حرکت مهمی در این منطقه در کاوشکده پایه گذاری شده است و اکنون و با این رویکرد، دوباره امیدواریم به روزهای اوج آن برگردد.

در پایان مراسم، مهدی یارمحمدی ضمن ابراز امیدواری از راه‌اندازی کانون فیلم و پلاتوی تئاتر با کمک هنرمندانی که تمایل به مشارکت دارند، پاتوق هنرمندان را محل مناسبی برای نمایش و نقد و بررسی فیلمهای کوتاه، تئاتر خیابانی، نقالی و پرده خوانی، نمایشنامه‌‌خوانی، برنامه‌های رو در روی گویندگان رادیو، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، کتابخوانی و نقد آثار ادبی دانست.

این کاوشکده با توجه به تاریخ شفاهی و به پشتوانه ایده ایجاد مراکز پژوهش محور بعنوان اولین مرکز در سطح تهران احداث و پسوند "معلم" نیز براساس همجواری با میدان معلم به نام آن افزوده شده است.

هنرمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در برنامه‌ریزی می‌توانند با شماره تلفن 66696505 با مدیران این مجموعه تماس بگیرند. 


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب