امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45027 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۴:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ثبت‌نام 118 تیم و شرکت از 24 استان در ساختار حمایتی همگرا «سال 1399»

خبرایران: ثبت‌نام از متقاضیان عضویت در دور دوم ساختار حمایتی بنیاد ملی بازی­‌های رایانه‌­ای (همگرا) برای سال1399 به پایان رسید و 42 شرکت و 76 تیم، ثبت‌نام خود را نهایی کردند.
ثبت‌نام 118 تیم و شرکت از 24 استان در ساختار حمایتی همگرا «سال 1399»

به گزارش خبرایران از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛  ثبت نام متقاضیان عضویت دور دوم همگرا که از 14 بهمن ماه آغاز شده بود، 30 بهمن به اتمام رسید و اعضای سابق همگرا و متقاضیان جدید با ارائه مدارک کافی ثبت‌نام خود را برای دریافت رتبه در ساختار همگرا «سال 1399» انجام دادند.
در ثبت نام دور جدید همگرا، 118 تیم و شرکت از 24 استان کشور مشارکت داشتند که در این میان استان تهران با 47 درصد بیشترین سهم ثبت‌نام را به خود اختصاص داده‌است. بعد از تهران، اصفهان، قم و خراسان رضوی بیشترین تعداد متقاضی را داشتند.

براساس اعلام دبیرخانه همگرا، تمامی درخواست‌های عضویت پس از تکمیل و تجمیع پرونده‌ها در دبیرخانه همگرا مورد ارزیابی کارشناسی کافه­‌بازار، تپسل، کمیته ارزیابی تولید و کمیته ارزیابی فرهنگی قرار خواهند گرفت و طبق برنامه‌ریزی انجام شده رتبه‌­ها تا پایان اسفند ماه به شرکت‌/تیم‌های حائز شرایط اعلام خواهد شد.

تیم­‌ها و شرکت­‌های دارای رتبه در سال 1399 یک سال فرصت خواهند داشت تا از خدمات حمایتی داخلی و بین‌المللی ساختار همگرا برای ارتقاء کیفی باز‌ی‌ها و توسعه بازار محصولات خود استفاده نمایند.  

ساختار حمایتی همگرا «سال 1399» شامل 4 سطح (7 رتبه) است که سطح یک از «بازی‌سازان رشدیافته» (رتبه‌های سیمرغ و هما)، سطح دو از «بازی‌سازان در حال رشد» (رتبه‌های ققنوس و شیردال)، سطح سه از «بازی‌سازان نوپا» (رتبه‌های هدیوش و یوز) و سطح چهار از «تیم‌های بازی‌سازی مستعد» (معرفی‌شده از طرف مبادی) تشکیل خواهد شد.

حمایت‌های همگرا همچون سال گذشته به طور غیرمستقیم و از طریق خرید خدمات، توسط بازی‌سازان عضو از «همکاران حمایتی همگرا» و یا «فهرست تامین‌کنندگان خدمات مورد تایید همگرا» و تامین بخشی از هزینه‌ها طبق شیوه­‌نامه جدید توسط ساختار همگرا صورت خواهد گرفت.

براساس آمار ارائه شده توسط دبیرخانه همگرا، تعداد متقاضیان عضویت در سال گذشته 30 شرکت و 52 تیم بود از 14 استان کشور بود که در این میان تهران با 62 درصد بیشترین سهم را داشت.
همچنین 83 شرکت و تیم جدید، برای اولین بار در ساختار حمایتی همگرا «سال 1399» درخواست عضویت ارائه دادند. میانگین سن شرکت‌هایی که برای سال 1397 درخواست عضویت در همگرا را داشتند 6 سال بود که این میانگین برای سال 1398 به 3 سال کاهش یافته است.

گفتنی است که ساختار حمایتی همگرا پس از طی شدن چند سال فرآیندهای فکری و نیازسنجی و با هدف مشخص «حمایت همسو با نیازهای بازی‌سازان» برای نخستین بار در سال 1396 آغاز و دور اول ثبت‌نام اعضا و همکاران حمایتی در همان سال انجام شد و سال 1397 برای نخستین دوره، حمایت‌ها به بازی‌سازان عضو اختصاص یافت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب