امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4480 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جلد سوم «اساطیر و آیین‌های باستانی جهان» منتشر شد

جلد سوم كتاب (اساطیر و آیین‌های باستانی جهان) با حروف الفبای «ب و پ» توسط غلامرضا معصومی منتشر شد.
جلد سوم «اساطیر و آیین‌های باستانی جهان» منتشر شد

به گزارش خبرایران به نقل از حوزه هنری، معصومی مولف كتاب درباره این مجموعه اظهار داشت: تا امروز مقدمه،حرف «آ» و حرف «الف» منتشر شده كه به تازگی نیز حروف الفبای «ب و پ» با هزار و صد و سی عكس انتشار یافته است.

وی ادامه داد: یكی از مهم‌ترین ویژگی‌ های مجموعه كتاب‌های "اساطیر و آیین‌های باستانی جهان"، ترتیب آن به صورت الفبایی است كه مخاطبان و علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا كنند.

معصومی با اشاره به این كه در آخر هر كدام از این مجلدها واژه نامه‌هایی نیز برای آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان كرد: مراكز دانشگاهی و پژوهشی می‌توانند این كتاب را به عنوان منبعی شاخص به عموم معرفی كنند.

این پژوهشگر درباره نحوه نگارش این مجلد چندگانه اظهار داشت: این كتاب در واقع پایان‌نامه من برای دوره فوق لیسانسم در 1340 بوده كه به عنوان پنج مجلد قطور مطرح بوده است.

وی‌ادامه داد: از آنجایی كه استاد راهنمای من در آن زمان مرحوم خانم دانشور بودند، در ضمن ارائه كار، ایشان بسیار شگفت‌زده شدند كه پایان‌نامه من در پنج مجلد قطور قرار دارد. این قضیه مسكوت ماند تا در اوایل دهه ی 70 این پنج جلد را برای چاپ به حوزه هنری بردم و جناب آقای دكتر محمد رجبی و مرحوم دكتر مددپور كه در آن زمان جزو كارشناسان دفتر بودند مرا تشویق به چاپ این پژوهش‌ها كردند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب