امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4478 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

احسان ملكی:

جشنواره سوره در گروه های نمایشی انگیزه ایجاد می كند

كارگردان نمایش "كابوس های شكسته خاك" با اعلام تغییر روز نمایش این اثر بین روزهای 20 الی 23 تیرماه گفت: در جشنواره های زیادی از جمله تئاتر فجر حضور داشته ام اما برای این جشنواره با اطمینان كار می كنم؛ زیرا می دانم نمایش ها در این جشنواره به مرحله اجرا در می آید.
جشنواره سوره در گروه های نمایشی انگیزه ایجاد می كند
به گزارش خبر ایران به نقل از روابط عمومی خبری حوزه هنری، احسان ملكی كارگردان نمایش "كابوس های شكسته خاك " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری درباره زمان اجرای این نمایش گفت: اجرای این نمایش بنا به دلایل اداری و حضور هنرمندان از شهرستان،به روزهای 20 یا 23 تیرماه موكول شد.
وی درباره فضا و محتوای نمایش اظهار كرد: محتوای این اثر یك داستان تاریخی است كه به دوره پیامبر(ص) بازمی گردد و جنگ اعراب به سمت اروپا را روایت می كند. در این جنگ یك فرد چینی به اسارت اعراب در می آید و موضوع  داستان روایت اسیر چینی و یك دختر عرب در یك "نم خانه سفالی" است.
كارگردان «كابوس های شكسته خاك» در ادامه افزود: اجرای این اثر یك كار دو سویه بود و برای اجرا در جشنواره سوره ماه مناسب نبود. اما برای اجرا در حوزه هنری از لحاظ میزانسن و فنی تغییراتی صورت گرفت و كاملا اجرا به صورت یك سویه شد. از نظر محتوایی نیز تغییراتی صورت داده ایم.  دیگر تغییری كه در نمایش عمومی خواهیم داشت نام اثر است كه در جشنواره سوره «وقتی خدا گریه می كند» بود  و به «كابوس های شكسته خاك» تغییر نام پیدا كرد.
ملكی درباره برگزاری جشنواره سوره ماه گفت: از 5 دوره ای كه جشنواره تئاتر سوره ماه در حال برگزاری است در 4 مرحله شركت داشته ام و نمایش هایم به سرانجام رسیده است. با توجه به اینكه من در جشنواره های زیادی از جمله تئاتر فجر حضور داشته ام اما برای این جشنواره با اطمینان كار می كنم زیرا می دانم  نمایش ها در این جشنواره به مرحله اجرا در می آید و  این موضوع نه تنها به من بلكه به تمام بچه های گروه كمك می كند و انگیزه می دهد تا گروه با شوق و ذوق برای جشنواره تلاش كند.
نمایش «كابوس‌های شكسته خاك» با نام قبلی «وقتی خدا گریه می‌كند» نوشته ناصر حبیبیان و به كارگردانی احسان ملكی از استان لرستان تیرماه سال جاری در تماشاخانه حوزه هنری به مدت یك هفته اجرا می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب