امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44764 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا نادمی در گفتگو با خبر ایران اعلام کرد؛

استویا جایگزین بسیار خوبی برای شکر و قند است/ استویا به کنترل قند خون و دیابت کمک می‌کند

مدیرمارکتینگ شرکت عصاره طلای سبز آوند گفت: مصرف شکرباعث 43 بیماری می شود و به نظرم خانواده ها می توانند با جایگزین کردن گیاه مفید استویا به جای قند وشکر درچای و قهوه به سلامت خودشان کمک کنند.
استویا جایگزین بسیار خوبی برای شکر و قند است/ استویا به کنترل قند خون و دیابت کمک می‌کند

محمدرضا نادمی مدیرمارکتینگ شرکت عصاره طلای سبز آوند در گفتگوی اختصاصی با خبر ایران اظهارداشت:  با محصول استویرا در نمایشگاه مواد غذایی نوشیدنی و تجهیزات رستورانی واقع در مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران(ایران مال) از تاریخ دوشنبه ۲۸ بهمن الی پنجشنبه اول اسفند ۱۳۹۸ حضور داریم.

وی افزود: استویرا یک گیاه بسیار شیرین است که از قرن 16 میلادی از آن برای شیرین‌کردن نوشیدنی‌ها و تهیه‌ی چای استفاده می‌شده و این گیاه بومی پاراگوئه و برزیل است و از آن به‌عنوان یک مکمل گیاهی و شیرین‌کننده‌ی بدون کالری یا دارای کالری کم و به‌ عنوان جایگزین سالمی برای شکر استفاده می‌شود.

نادمی ادامه داد: استویا به کنترل قند خون افرادی که دیابت دارند کمک بسیاری می‌کند. همچنین باعث لاغری نیز می‌شود. درکل می توان گفت استویرا جایگزین بسیار خوبی برای محصول مضری مثل شکروقند است.

وی عنوان داشت: استویرا یک گیاه شیرین است و حدودا 200 برابر شکر است و درایران فرآوری و عصاره گیری کردیم. هر قطره آن برابر 5 /2 برابر شکر بوده و فاقد کالری است. از این گیاه می توان  درصنایع غذایی ، شیرینی استفاده کرد ، خانواده ها نیز می توانند به جای قند و شکر ازآن استفاده داشته باشند.

نادمی اضافه کرد: گیاه استویرا در شمال ایران ، اصفهان ،  شیرازو اراک کشت می شود و به عنوان شیرین کننده گیاهی ارزش بالای داشته و درصنایع غذایی شیرین کننده مصنوعی کارآریی بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه برگ استویرا عصاره گیری می شود ، عنوان داشت: ما پخش کشوری استویرا را داریم و در داخل ایران تلاش کردیم در خصوص مصرف این گیاه فرهنگ سازی کنیم که تا خانواده با شناخت این گیاه به مصرف این گیاه علاقه مند شوند.

 

نتیجه تصویری برای گیاه استویا
 
 
نادمی ادامه داد: این محصول را ما به کشورهای مثل عراق ، مالزی و تایلند صادر کرده ایم و برای صادرات به کشورهای آمریکایی و کانادا نیز مجوز صادرات گرفته ایم.

 وی افزود: مصرف شکرباعث 43 بیماری می شود و به نظرم خانواده ها می توانند این گیاه مفید راجایگزین   شیرین کننده هایی قند وشکر در چای و قهوه کرده و به سلامت اعضای خانواده کمک کنند.

 نادمی یادآورشد: استویا یک شیرین کننده غیر مغذی است، یعنی تقریبا هیچ کالری ندارد و اثر شیرین کننده غیرمغذی روی سلامت یک فرد سالم بستگی به مقدار و زمان مصرفش در روز دارد. این گیاه به دیابت ها کمک کرده و قند خون افراد را کنترل می کند.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان داد که پودر برگ استویا به کنترل کلسترول کمک می کند و بدون کالری بوده و اما عصاره استخراج شده ازآن ۲۰۰ برابر شیرین تر از قند و شکر است، یعنی مقداری از آن برای شیرین کردن کافی قهوه ، چای و نوشیدنی های دیگر کافی است.

نادمی درپایان گفت: برای معرفی این محصول به جای شکر یا قند هیچ کمکی به ما نشده و فرهنگ سازی لازم دراین خصوص صورت نگرفته است و مجبوریم در نمایشگاه های مختلف با تست به مردم این محصول را معرفی کنیم. اعتقادم براین است که خانواده ها از این گیاه به جای قند و شکر استفاده کنند و ببینند که برای خانواده ها چقدر این گیاه مفید است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب