امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44753 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

زهرا نصر درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

گاخ جایگزین مناسبی برای تنقلات مضری مانند چیپس و پفک است / مواد غذایی گاخ با فناوری های روز تولید می شوند

مدیرفروش و مدیر فناوری اطلاعات شرکت صنایع غذایی گاخ گفت: متاسفانه تولید ضایعات میوه در کشور ما بالا است درحالی که می‌توان با فن‌آوری آنها، محصولات سالم را جایگزین تنقلات ناسالم به خصوص چیپس و پفک در مدارس کرد.
گاخ جایگزین مناسبی برای تنقلات مضری مانند چیپس و پفک است / مواد غذایی گاخ با فناوری های روز تولید می شوند

زهرا نصر مدیرفروش و مدیر فناوری اطلاعات شرکت صنایع غذایی گاخ در گفتگو با خبرنگارخبرایران اظهارداشت: خانم صغری منتخبی به عنوان مدیر عامل صنایع غذایی گاخ (گاخ در زبان زنجان به معنی برگه خشک شده زردآلو)به عنوان کارآفرین شهر زنجان ، سال‌ها درآموزش و پرورش حضور داشته اند و در 8 سال دفاع مقدس هم حضور پررنگی داشته و امروز نیز در جنگ اقتصادی با محصولات غذایی گاخ در صنعت غذایی کشورمان حضور دارند

وی افزود: با توجه به اینکه شاهد هدررفت بسیارزیاد میوه و محصولات کشاورزی در کشورمان هستیم، ایده تاسیس شرکت صنایع غذایی گاخ از ۳ سال پیش به وجود آمد. امروز شرکت صنایع غذایی گاخ توانسته با استفاده از محصولات منطقه زنجان ، طارم و استان‌های همجوار زنجان در صنعت غذایی میوه‌جات خشک و محصولات فرآوری شده از میوه و سبزی روز به روز روند توسعه فعالیت‌ها را در پیش بگیرد و امروز خرسندیم که توانسته ایم در این صنعت با رعایت استانداردهای داخلی و جهانی و رعایت بهترین کیفیت محصولات غذایی حضور داشته باشیم.

وی درخصوص حمایت نهاد و ارگانهای مختلف از صنایع غذایی گاخ عنوان داشت: مجموعه ما اکنون در سایت کارگاهی، در یک مکان اجاره‌ای با حمایت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و معاونت غذا دارو دانشگاه توانسته با دریافت پروانه بهداشت و نماد سیب سلامت به فعالیت خود ادامه دهد. اما متاسفانه تولید کنندگان و کارآفرینان در کشور ما به درست مورد حمایت قرار نمی گیرد، به عنوان مثال برای گرفتن کوچکترین تسهیلات بانکی تولید کننده باید مراحل طاقت فرسا و طولانی را طی کند تا وام بانکی برای توسعه کسب و کار خودش دریافت کند. در حالی که طی کردن این مراحل سخت و زمان بر بوده و در بسیاری از مواقع نتیجه ای هم به دلیل شرایطی مانند داشتن ضامن و همچنین درصد بالای سود بانکی حاصل نمی شود.

این کارآفرین تاکید کرد: با حمایت مدیرکل سازمان صنعت و معدن و مدیر شهرک‌های صنعتی در شهرک صنعتی، زمینی برای ساخت کارخانه خریده‌ایم، اما هنوز به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت در دریافت تسهیلات دولتی و ... نتوانسته‌ایم برای توسعه این مجموعه قدمی برداریم.ضمن اینکه ما باتوجه به اخذ مجوزهای سلامت و  کیفیت محصول عرضه شده تلاش می‌کنیم با صادرات محصولات گاخ، نام  گاخ  را در سطح جهانی معرفی نماییم.

 وی اضافه کرد: متاسفانه تولید ضایعات میوه در کشور ما بالا است درحالی که می‌توان با فن‌آوری آنها، محصولات سالم را جایگزین تنقلات ناسالم به خصوص چیپس و پفک در مدارس کرد. با توجه به اینکه ما شرکت دانش بنیان هستیم و از تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کنیم ،کلیه میوه ها ، مثل سیب ، هلو ، زردآلو، کیوی و گوجه فرنگی را کاملا بهداشتی خشک و به بازار مصرف عرضه می کتیم.

نصر اضافه کرد: جدیدترین محصول ما پودر گوجه فرهنگی است که جایگزین رب گوجه فرهنگی خواهد شد. با پروانه های بهداشتی که اخذ کردیم و هیچ ماده ای اضافه ای به آن افزوده نخواهد شد. متاسفانه به دلیل اینکه هزینه بسته بندی درایران بالاست و هزینه های تولید را ناخواسته به سمت افزایش قیمت محصولات سوق می دهد، ما در شرکت صنایع غذایی گاخ انواع محصولات را با مناسب بسته بندی می کنیم. به عنوان مثال ما بسته لیوانی سیب داریم که با قیمت مناسب برای کودکان می تواند در مدارس جایگزین مناسبی برای چیپس و پفکی باشد که برای کودکان مضر است .

وی در خصوص صادرات نیز ابرازداشت : ما قبلا به کشورهای آذربایجان ، ترکیه ، عراق و کانادا صادرات داشتیم. اما با توجه به شرایط موجود،تحریم و نوسانات قیمت ارز متوقف شده و تلاش می کنیم با بازارهای جدیدی که جایگزین می شود ، صادرات را دوباره شروع کنیم.

نصر افزود: ما پخش داخل کشور نداریم و اگر کسی برای پخش محصولات ما درخواستی داشته باشد حمایت های لازم را انجام می دهیم.  با توجه به اشتغالزایی که انجام دادیم ، متاسفانه هیچ تسهیلات از هیچ ارگان یا نهادی نگرفتیم . هرچند اقدامات زیادی برای دریافت وام با بهره مناسب انجام دادیم، ولی وام ها با درصد بالا به تولید کنندگان داده می شود که این به صرفه نیست. چرا که ضمانت نامه های بانکی بالا و چندین ضامن می خواهند،که در توان تولید کنندگان نیست.

وی خاطرنشان کرد: در شرکت صنایع غذایی گاخ، 20 نفر به شکل مستقیم و 40 نفر غیر مستقیم مشغول به کار هستند و ما از متولیان و مسولان اقتصادی درخواست می کنیم که به مردم و به تولید کنندگان کمک کنند و با صنعتی کردن و بهبود محصولات تولیدی کمک کنند تا بتوانیم صادرات داشته باشیم و برای کشورمان ارز آوری کنیم. این حمایت ها معنوی هم می تواند باشد ، تا تولید کننده با فراغ بال راحتری به جنگ یا موانع و مشکلات برود و آنها را برطرف کند.

 

آدرس :

زنجان، میدان بسیج، سایت گارگاهی صنعت 18 ، قطعه 21

شماره تلفن :

09190297931

09190297930

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب