امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44736 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الله مهدیان درنشست خبری اعلام کرد؛

پرداخت 2076 میلیارد تومان تسهیلات بانک برای اشتغال روستایی / ایجاد هزار شغل جدید در بخش های روستایی و عشایری / تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و وام برای سرپرستان خانوار، مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار شغل جدید در بخش های روستایی و عشایری ایجاد شده است گفت:از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲۰۷۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
پرداخت 2076 میلیارد تومان تسهیلات بانک برای اشتغال روستایی / ایجاد هزار شغل جدید در بخش های روستایی و عشایری / تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و وام برای سرپرستان خانوار، مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «تبیین برنامه ها و عملکرد بانک توسعه تعاون» صبح امروز یکشنبه 27 بهمن ماه 1398 با حضور«حجت‌الله مهدیان» مدیرعامل بانک توسعه تعاون و اصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری  «حجت‌الله مهدیان» مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهارداشت: طرح اشتغال روستایی و عشایری از بهمن سال 96 شروع شد.  در راستای این طرح  4 بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید مسئول پرداخت  تسهیلات شدند. 

وی عنوان داشت: مجموع تسهیلاتی که باید توسط این 4 بانک پرداخت شود 18 هزار میلیارد تومان بود که سهم بانک توسعه تعاون از این رقم 2 هزار و476 میلیارد تومان بود که حدود 400میلیارد تومان دیگر تکلیف و تعهد باقی مانده است که تلاش می کنیم تا پایان سال 98 در یک ماه باقی مانده این رقم را پرداخت کنیم.

مهدیان درباره میزان تسهیلات پرداختی از سوی این بانک برای اشتغال روستایی تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 2076 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که هنوز 400 میلیارد تومان تکلیف بانک توسعه تعاون باقی مانده است. به عبارتی 88 درصد  تعهدات خود را عمل کردیم و امیدواریم تا پایان سال 12 درصد باقی مانده نیز عملی شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مورد اشتغال ایجاد شده با بیان اینکه  از این محل 40 هزار شغل جدید در مناطق روستایی و عشایری با تسهیلات 4، 6 و 10 درصد با میانگین نرخ 6 درصد در روستاها،‌ مناطق عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر ایجاد شده گفت: مدت بازپرداخت این  تسهیلات حداکثر 9 ساله است.

مهدیان با تأکید بر این که مهم‌ترین چالش این بانک  کمبود سرمایه  است افزود:سرمایه این بانک در حال حاضر 1000 میلیارد تومان است و قرار است 2 هزار و 650 میلیارد دیگر به سرمایه این بانک به ترتیب از محل بودجه سال 98 حدود  مبلغ هزار میلیارد تومان از بودجه سال 99 نیز حدود هزار میلیارد تومان و از محل خط اعتباری بانک مرکزی 650 میلیارد تومان دیگر برای افزایش سرمایه این بانک در نظر گرفته شود.  در آن صورت تحقق این افزایش سرمایه  قدرت وام دهی بانک افزایش می‌یابد و هم نرخ کفایت سرمایه بانک از یک و نیم تا دو درصد کنونی به 8 درصد می‌رسد که این رقم کف استاندارد بانک‌ها است.

وی در مورد اینکه چقدر از دارایی‌های بانک توسعه تعاون منجمد و تبدیل به املاک شده است، گفت: حدود 78 میلیارد تومان مجموع دارایی‌های تملیک شده بانک توسعه تعاون است که رقم ناچیزی به شمار می‌رود و عمده تسهیلات این بانک در بخش صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی با اولویت تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه  73 درصد از تسهیلات بانک به شرکت‌های تعاونی پرداخت می‌شود افزود: امسال تا پایان سال 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت  می‌کنیم که برای سال آینده این رقم به 17 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مهدیان گفت: تسهیلات بانک توسعه تعاون در بخش گردشگری، صنعت و خدمات پرداخت می‌شود. همچنین برای اجرای طرح‌های ملی اشتغال موضوع تبصره 18 هم پرداخت می‌شود. همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و وام برای سرپرستان خانوار، مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب