امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 447 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس انجمن مهندسان راه و ساختمان اعلام کرد:

خسارت گودبرداری «ایران زمین» از زلزله بیشتر است

خبرایران، : محسن تهرانی زاده رئیس انجمن مهندسان راه و ساختمان با اشاره به خسارت‌های گودبرداری خیابان ایران زمین گفت: گودبرداری غیر اصولی به عمق 30 متر، موجب خسارت‌هایی شده است که برخی خسارت های آن را از یک زلزله بیشتر می دانند.
خسارت گودبرداری «ایران زمین» از زلزله بیشتر است

به گزارش خبرنگار خبرایران، محسن تهرانی زاده رئیس انجمن مهندسان راه و ساختمان در همایش ایمنی در گودبرداری در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به حوادث ناشی از گودبرداری اظهار داشت: در سال 87 تعداد 360 مورد، درسال 88 تعداد 242 مورد، در سال 89 تعداد 198 مورد، و در سال 90  تعداد 393 مورد گودبرداری های غیر اصولی انجام شده است.

وی در ادامه بیان داشت: از جمله موارد آن می توان به حادثه گودبرداری غیر اصولی در خیابان ایران زمین به عمق 30 متر اشاره کرد که موجب آسیب دیدگی خانه‌های همجوار این گودبرداری شدند، به طوری که برخی میزان خسارت های ناشی از این گودبرداری در منطقه ایران زمین را از یک زلزله بیشتر دانسته اند و در نهایت گودبرداری در شهر ری به عمق 6 متر که موجب ریزش 3 ساختمان در 14 آذر امسال شده است.

تهرانی زاده با ذکر مثال از سایر گودبرداری های غیر اصولی شهر تهران یادآور شد: گودبرداری در 18 اردیبهشت 1390 در بلوار فردوس که موجب ریزش یک دستگاه ساختمان 3 طبقه و کشته شدن 8 کودک شد ، و همچنین حوادثی دیگر مانند ریزش چندین باب مغازه به دلیل گودبرداری غیر اصولی در خیابان دماوند و مصدومت یک کارگر از دیگر حوادث ناشی از گودبرداری غیر اصولی بود.

وی با بیان اینکه" رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از کاهش 70 درصدی گودبرداری غیر اصولی در تهران نسبت به 6 ماه اول سال 91 خبر داده است خاطرنشان کرد: وی علت آن را افزایش تعامل میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی اعلام کرده است.

رئیس انجمن مهندسان راه و ساختمان با توجه به اینکه تداد افزایش تعداد طبقات و نیاز به پارکینگ و همچنینانجام  گودبرداری های به شیوه سنتی، هدف از برگزاری برنامه های آموزشی کوتاه مدت را حل و فصل کردن مشکلات مهندسان عمران به وسیله خودشان اعلام کرد.

تهرانی زاده عدم آشنایی به اصول فنی، سهل انگاری و سودجویی غیر مسئولانه  را عوامل بروز حوادث در گودبرداری دانست و مقادیر ایمنی در گود برداری را به سه دسته نخست ایمنی کارکنان، افراد پیرامون ساختمان و خودروها، دوم خطر آسیب دیدگی و تخریب ساختمان های همجوار و سوم خطر آسیب دیدگی تاسیسات و شریان های شهری تقسیم بندی کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب