امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44651 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰:۱۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کرونا کمر صنعت خودرو چین را شکست

خبرایران : شیوع ویروس مرگبار کرونا خودروسازی چین و جهان را به مرز تعطیلی کشانده است.
کرونا کمر صنعت خودرو چین را شکست

شیوع ویروس مرگبار کرونا خودروسازی چین و جهان را به مرز تعطیلی کشانده است. در حالی که آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس رو به افزایش است، چین به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و تولید کارخانه‌های قطعه‌سازی و خودروسازی متوقف شده است.

دولت برای جلوگیری از گسترش ویروس، از کارخانه‌ها خواسته تعطیلات سال نوی چینی را تا دوشنبه ۱۰ فوریه تمدید کنند. اما بعضی کارخانه‌ها تصمیم گرفته‌اند تعطیلی ادامه داشته باشد.

ووهان، شهری که ابتلا به ویروس از آنجا آغاز شد و اکنون در قرنطینه است، از مراکز تولید خودرو در چین است. شرکت‌های جنرال‌موتورز، نیسان، رنو، هوندا و پژو-سیتروئن در این شهر کارخانه دارند و حدود ۱۰ درصد از خودروهای چین در استانی تولید می‌شود که ووهان در آن قرار دارد.

علاوه بر این، تعطیلی کارخانه‌های قطعه‌سازی باعث شده خودروسازان در آسیا و اروپا با کمبود روبرو شوند.

هیوندای که پنجمین خودروساز بزرگ جهان است، بخشی از تولید خود در کره‌جنوبی را تعطیل کرده است. فیات-کرایسلر هم اعلام کرده که ممکن است مجبور شود یکی از کارخانه‌هایش را در اروپا تعطیل کند.

فولکس‌واگن از همه بیشتر در خطر است. حدود چهل درصد از محصولات بزرگ‌ترین خودروساز جهان در ۲۴ کارخانه‌اش در چین تولید می‌شود.

چین بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است و با ادامه بحران، فروش کارخانه‌ها به شدت کاهش یافته است. در صورت ادامه تعطیلی، کارخانه‌ها در خارج از چین هم ناگزیرند تولید را متوقف کنند و فروش در بازارهای دیگر هم کاهش خواهد یافت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب