امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44633 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲:۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

خرید کارتریج و انواع تونر

خبرایران: کارتریج پرینترها به منابع یا مخازن تامین کننده جوهرهای دستگاه گفته می‌شود و با استفاده از کارتریج می‌توانید اسناد و تصاویر را باکیفیت بالایی به چاپ برسانید.
خرید کارتریج و انواع تونر

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام مهپارس، کارتریج‌ ها عموماً به دودسته جوهرافشان و لیزری دسته‌بندی می‌شود و هرکدام از این‌ها نیز دارای مدل‌ها و اندازه و مارک‌های مختلفی است. در این مطلب شما را با انواع کارتریج‌ها آشنا خواهیم کرد.

در پرینترهای جوهرافشان که قطره‌های ریز جوهر از منافذ کوچک خارج‌شده و روی کاغذ قرار می‌گیرد و عکس‌های سیاه‌وسفید را با کیفیت بالایی به چاپ می‌رساند. در این نوع از پرینترها سه رنگ اصلی وجود داشته شامل رنگ‌های قرمز، آبی، زرد و مشکلی که برای مطالب و اسناد و عکس‌های سیاه‌وسفید بکار می‌رود.

در پرینترهای لیزری بجای استفاده از سه رنگ ذکرشده از تونرها استفاده می‌شود و این درواقع مخزن چاپگرهای لیزری محسوب می‌شود و دارای دو بخش مخزن تونر، مخزن تونر مصرف‌شده یا بک تونر می‌باشد.

اندازه‌های بزرگ یا کوچک کارتریج‌ها نیز به مدل پرینتر لیزری بستگی دارد و اکثراً در کارتریج‌های دستگاه‌های تک کاربره با اندازه کوچک استفاده‌شده و کارتریج‌های دستگاه‌های بزرگ‌تر نیز به‌صورت چند کاربره استفاده می‌شود. معمولا کارتریج‌های لیزری نسبت به کارتریج‌های جوهرافشان از کیفیت و سرعت بالایی در چاپ برخوردار است. شارژ کارتریج‌ها نیز در محل با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت بازار توسط تیم مه پارس انجام می‌گیرد. فروشگاه اینترنتی مهپارس می‌تواند انواع کارتریج با مارک‌های HP، کانن، پاناسونیک، شارپ، توشیبا، سامسونگ و ... را به‌راحتی شارژ و قابل‌استفاده کند.

منظور از تونر همان مواد مصرفی پرینترهای لیزری و جوهرافشان گفته می‌شود که درواقع همان پودر می‌باشد و محفظه‌ای که تونر و جوهر در داخل آن قرار می‌گیرند را نیز کارتریج می‌نامند. در پرینترهای جوهرافشان قابلیت پرینت و دستور آن با جوهر و هد کارتریج  روی کاغذ انتقال می‌یابد ولی در پرینترهای لیزری دستور پرینت با پودر یا تونر به‌وسیله درام کارتریج انجام می‌گیرد.

چگونه کارتریج اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

با افزایش کارتریج با جنس‌های تقلبی در بازار باعث شده تا کاربران در هنگام خرید دقت بالایی داشته باشند و از کارتریج‌هایی با هولوگرام‌های اصلی استفاده کنند، زیرا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، نمونه‌های اصلی کارتریج با هولوگرام سه‌بعدی بوده و قرارگیری آن‌ها روی کالا با نمونه‌های فیک و تقلبی فرق دارند.

در پرینترهای لیزری نحوه پلمپ کردن آن‌ها را می‌توانید از نسخه‌های غیراصل تشخیص دهید و این بخش به‌صورت کاملاً چسبیده به بدنه می‌باشد و زمانی که می‌خواهید پلمپ کارتریج را باز کنید باید سر پلمپ را بشکنید و سپس نوار پلمپ را به درون بکشید.

یکی از نکات مهم در خرید کارتریج‌های اصلی مشاهده و دقت در تاریخ ساخت و شماره سریال و درج مشخصات روی جعبه می‌باشد که باید همگی آن‌ها را مطابقت دهید تا از صحت کیفیت کالا اطمینان حاصل کنید. کارتریج‌های جوهرافشان دارای نازل شفاف و رنگ طلایی هد بدون هیچ‌گونه خط و خشی است.

خرید کارتریج:

در زمان خرید کارتریج تصمیمات درباره خصوصیات و ویژگی آن‌ها و نوع مصرف و چاپ بسیار حائز اهمیت است و فاکتورها و مولفه های زیادی هستند که در خریدن انواع کارتریج دخیل هستند و گاهی هزینه کردن برای چاپگرها می‌تواند در طول عمر یک پرینتر بیشتر از خود پرینتر تمام شود. یکی دیگر از نکات قیمت کارتریج ها بوده که فوق‌العاده مهم است و می‌تواند در نظرات خریداران کارتریج تاثیر بگذارد.

چرا کارتریج را شارژ می‌کنیم؟

پرینترها امروزه نقش مهمی در ادارات و منازل دارند و اکثرا شرکت‌های دولتی و سازمان‌ها دیگر نمی‌توانند بدون استفاده از پرینتر کار خود را پیش ببرند و اکثراً نیاز به استفاده از کاغذ و چاپ اسناد و تصاویر دارند، چاپ کردن روی یک کاغذ همیشه نیازمند یک جوهر و تونر بوده که جزو ماده مصرفی پرینترهاست و این جوهر بعد از مدت معینی از کارکرد، به اتمام می‌رسد و کاربر باید کارتریج نو تهیه کنید یا اقدام به شارژ کارتریج در منزل یا محل کار خود کند.

هزینه شارژ کارتریج در محل کار خود نسبت به خرید یک کارتریج به‌صرفه است و با توجه به وضعیت اقتصادی بد در کشور ما اکثراً ترجیج می‌دهند کارتریج قبلی پرینترشان را شارژ کرده و مجدد استفاده کند.

کارتریج‌ها چه مقدار کار می‌کنند؟

در اکثراً جعبه‌های چاپگرها یا پرینترها یک برگه یا شناسنامه دستگاه موردنظر قرار دارد که روی آن میزان دفعات پرینت یا میزان مشخص اندازه و ابعاد و مصرف جوهر درج می‌گردد و کیفیت چاپ خروجی با ابزاردستی توسط کاربران نیز قابلیت تغییر دارند. شما توسط نرم‌افزار موجود در ویندوزتان این میزان کیفیت را کم‌ و زیاد کنید تا مصرف جوهر شما کنترل شود.

در آخر ذکر این نکته ضروری است که تونر اورجینال به همراه کارتریج‌ها به فروش می‌روند، ولی تولیدکننده‌های فرعی آن‌ها را در بطری‌هایی تا وزن ۱۰ کیلو به فروش می‌رسانند. برای شارژ کارتریج سعی کنید از شرکت‌ها و مکان‌های معتبر عرضه‌کننده پودر با کیفیت بالا استفاده کنید. فروشگاه مهپارس با سابقه بسیار بالا در این زمینه می‌تواند به شما کمک زیادی کند، پس همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا به شما بهترین مشاوره‌ها را در این زمینه دهیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب