امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44619 تاریخ انتشار: شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمایت شهرداری تهران از تقویت اقتصاد در حوزه فرهنگی و هنری

خبرایران : مصطفی کاظمی مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران در بازدید از پهنه فرهنگ و هنر رودکی در منطقه 11 بر اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلگری شهرداری در حوزه فرهنگی و هنری تأکید کرد.
حمایت شهرداری تهران از تقویت اقتصاد در حوزه فرهنگی و هنری

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، مصطفی کاظمی مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران روز چهارشنبه 29 اردیبهشت به همراه نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 با حضور در پهنه رودکی از عملیات اجرایی فاز دوم پیاده راه شهریار ، ساختمان های قدیمی در حال مرمت با مشارکت بخش خصوصی و اقدامات فرهنگی و هنری انجام شده در این پهنه بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید کاظمی با اشاره به اجرای فاز دوم پیاده راه سازی خیابان استاد شهریار گفت: با توجه به این که پهنه رودکی به عنوان پهنه فرهنگی در نقشه شهر تهران شناسایی شده و برنامه های ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده؛ لازم است به صورت مرتب وضعیت پهنه مورد رصد قرار بگیرد.

مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران افزود: امیدوارم در آینده نه چندان دور پروژه پهنه رودکی به قطب گردشگری مبتنی بر پیاده محوری و فضاهای واجد ارزش تبدیل شود.

او با تأکید بر اهمیت ورود بخش خصوصی بر سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر ادامه داد: با نگاه فرهنگی که شهرداری منطقه 11 دارد؛ موجب شده بخش خصوصی در طی چند سال اخیر رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی و هنری داشته باشد و همیشه این نگاه که اقتصاد در حوزه فرهنگ و هنر بتواند تقویت شود؛ در شهرداری تهران مورد حمایت است.

کاظمی تسهیلگری شهرداری منطقه 11 برای تبدیل ساختمان های واجد ارزش و تاریخی پهنه رودکی را به ساختمان هایی با کاربری های فرهنگی و هنری حائز اهمیت دانست و بیان کرد: شهرداری می تواتند با تسهیگری اجازه دهد این نوع فعالیت ها مثل تماشاخانه ها، کافه کتاب ها،گالری ها، استودیوها و ... که بشود روی آن سرمایه گذاری کرد؛ راه اندازی شوند که البته لازم است ضوابطی مناسب این فضا تنظیم و در اسناد بالا دستی به تصویب برسند.

مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران گفت: هم اکنون این رویه  به ابتکار شهرداری منطقه 11 در حال انجام است و امیدوارم بتواند به الگویی موفق در سایر بافت های فرهنگی شهر تهران تبدیل شود.

به گفته کاظمی پهنه رودکی مهم ترین قطب فرهنگی منطقه 11 است که شامل خیابان حافظ در ضلع شرق ، خیابان انقلاب در ضلع شمال ، خیابان ولی عصر (عج) در ضلع غرب و خیابان جمهوری در ضلع جنوب می شود و قابلیت تبدیل شدن به بافت قوی گردشگری را دارد که شهرداری نیز کمک های خوبی در این راه می کند.

او  همچنین عنوان کرد: از سمت بخش خصوصی استقبال برای سرمایه گذاری در بناهای واجد ارزش پهنه رودکی به تدریج در حال افزایش است و شهرداری هم برای استفاده از این فضاها با کاربری های جدید کمک می کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب