امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44403 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۴:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترمحمدحسین محتاج الله در گفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

هتل های زنجیره ای مهر یزد اولین هتل های خشتی دنیا هستند/ بعد از سقوط هواپیمایی اوکراین در ایران خسارتهای زیادی به گردشگری یزد وارد شد/ یزد را به عنوان برند هتل های سنتی در جهان معرفی کردیم

خبرایران: رییس انجمن صنفی هتلداران یزد گفت: با وجود درخواستهایی که از اصفهان و شیراز داشته ایم فعلا تمرکز فعالیت های هتل و گردشگری ما شهر جهانی یزد است و متاسفانه بعد از سقوط حادثه هواپیمایی اوکراین در ایران خسارتهای زیادی بروی گردشگری یزد وارد شد.
هتل های زنجیره ای مهر یزد اولین هتل های خشتی دنیا هستند/ بعد از سقوط هواپیمایی اوکراین در ایران خسارتهای زیادی به گردشگری یزد وارد شد/ یزد را به عنوان برند هتل های سنتی در جهان معرفی کردیم

اولین هتل های خشتی دنیا را در شهر تاریخی یزد می بینید. هتل های زنجیره ای «مهر» که نامش پر آوازه است برای یزدی ها و درطی سالیان سال روزهای خوشی را برای گردشگران داخلی و خارجی رقم زده است.شروع هتل های زنجیره ای مهر در سال 76 با هتل آنتیک ملک التجار آغازشد و اولین هتلی بود که درایران و حتی جهان در یک فضای سنتی خدمات گردشگری ارایه داد و هم اینک این گروه با هتل های سنتی و تاریخی؛ملک التجار،مهر،لب خندق،فهادان،شاه ابوالقاسم، رستوران ابوالمعالي نام و آوازه ای دو چندانی پیدا کرده است این در حالی است که   آژانس مسافرتی کاروانسالار کویر یزد، دفتر اطلاع رسانی یزد جنب زندان اسکندر و...از دیگر خدماتی است که هتل های زنجیره ای "مهر"طی این سالها در کهن شهر یزد بردوش کشیده است.

خوشبختانه ثمره همه این تلاشها اشتغال زایی تعدادی از جوانان و فارغ التحصیلان شهر یزد و تا کنون بیش از 250 نفر در بخش احیا و مرمت، مشغول به کار گشته و در مجموعه هایی که به بهره برداری رسیده اند نیز بیش از 150 نفر به کار اشتغال دارند. برای همین از آنجایی که رونق گردشگری می تواند باعث افزایش اشتغال و شکوفایی اقتصادب گردد، امید می رود تا با حمایت های دولت بیش از پیش در این مسر قدم های جدی برداشته شود.

در همین حال دکترمحمد حسین محتاج الله بعنوان مدیرعامل مجموعه هتل های زنجیره ای مهر که از سال 76بعنوان پیشگام هتل های سنتی ایران از یزد کار خود را آغاز کرده است تحصیلات عالی خود را تا مقطع پزشکی ادامه داد و پس از ٢٢ سال سابقه هتل داری امروز مالک بزرگترین مجموعه هتل های زنجیره ای مهر است.

رییس اتجمن صنفی هتلداران یزد در گفتگو با خبرایران اظهارداشت : دغدغه ما به مسئولین و متولیان امر این است که برند هتل های سنتی باید برای یزد حفظ و ثبت گردد و در این خصوص راهکارهایی نیز اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه افتخار این مجموعه است که به واسطه هتل های سنتی مجموعه زنجیره ای مهر توانسته است یزد را به عنوان برند هتل های سنتی در کشور و جهان معرفی کند، تصریح کرد: از مدیران گردشگری استان درخواست دارم که نگذارند برند هتل های سنتی که مختص استان یزد است توسط شهرهای دیگر تصرف شود.

وی با بیان اینکه، اولین هتل سنتی ایران و جهان با هتل آنتیک ملک التجار یزد در سال 76آغاز بکار کرده است،اظهار می دارد که گروه هتل های زنجیره ای مهر طی این سالها با هتل های دیگر خود در سطح جهان خوش درخشیده است .به طور نمونه، هتل سنتی مهر دارای  جایزه افتخار یونسکو می باشد که  به نام خانه زرگر یزدی در سایت یونسکو قابل مشاهده است.

محتاج الله با بیان اینکه در سال 76 برای اولین بار در کشور تصمیم گرفتیم یک تحول و تنوعی در ساختار گردشگری یزد ایجاد کنیم، اظهار کرد: هتل ملک التجار یکی از قدیمی ترین این خانه ها است که قدمتی 340 ساله دارد و به عنوان اولین هتل خشتی در جهان معرفی شده است.

وی افزود: در آن زمان این کار در نوع خود از یک ریسک و خطر پذیری بالایی برخوردار بود. ولی در نهایت استارت آن خورده شده و این مجموعه راه اندازی شد و مورد استقبال گردشگران قرار گرفت و توانست در کتاب های مرجع گردشگری به عنوان یک هتل مرجع راه اندازی شود به طوری که که در کتاب گردشگری خاورمیانه هتل ملک التجار جز سه هتل برتر در منطقه معرفی شود. مجموعه هتل های زنجیره ای مهر اکنون دارای 9 واحد گردشگری که شامل ( ٦ واحد اقامتی ملک التجار، مهر، فهادان، لب خندق ،شاه ابوالقاسم، نخل مهر) دفتر اطلاع رسانی گردشگری و جهانگردی، کافه مهر، رستوران ابوالمعالی و آژانس هواپیمایی و گردشگری است که به گردشگران خدمات ارائه می دهد.

نائب ريييس كانون عالي كار فرمایان در عین حال می گوید: هتل های زنجیره ای مهر تاکنون اشتغال 150 نفر را مهیا کرده است که از سال گذشته پروژه های نیمه تمام گردشگری که متوقف شده بود آغاز و جان دوباره ای گرفته است.

مدیرعامل مجموعه هتل های زنجیره ای مهر پیشنهاد می دهد که درحال حاضر یزد آماده استقبال از گردشگران است وبا توجه به ازدحام گردشگران در ایام نوروز هم اکنون بهترین موقعیت برای سفر به این شهر تاریخی است به طوریکه مجموعه هتل های زنجیره ای مهر تخفیف های ویژه ای تا 50درصد هم برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

وی اضافه می کند:علرغم در خواستهایی که از اصفهان و شیراز داشته ایم فعلا تمرکز فعالیت های هتل و گردشگری ما بروی شهر جهانی یزد است. متاسفانه بعد از سقوط حادثه هواپیمایی اوکراین در ایران خسارتهای زیادی بروی گردشگری یزد متحمل شده است.

رییس انجمن صنفی هتلداران یزد همچنین می گوید:انتظار داریم که دولت و متولیان  امر همانطوری که برای جان مسافران در حال پرداخت غرامت هایی هستند به حوزه های گردشگری همچون هتل ها هم این خسارت پرداخت شود.ستون فقرات اقتصادی کشور که همان گردشگری است نیازمند یک نجات بخشی است که باید هر چه زودتر آنرا درمان و از بحران های بعدی جلوگیری کرد.

هتل موزه فهادان زیر مجموعه هتل های زنجیره ای مهر, روبروی زندان اسکندر

mehrchainhotels.com
 
📞03536303030
09132746850
Insta: mehrchainhotels
Telegram: 
@mehrchainhotelsyazd
 

https://www.instagram.com/p/B7EqdcSAAqQ/?igshid=1rr58qnidxomb

www.mehrchainhotels.com
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب