امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44281 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۸:۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

علی شریف آبادی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

دستگاه حفاریRC شرکت حفاری زرین راد به روش پودری RC تا عمق ۴۰۰ متر اکتشاف می کند /محدودیتی برای کار کردن در معادن مختلف نداریم/ این دستگاه با وجود برخورد به آب های زیر زمینی ، نمونه خشک را اخذ می کند/ در ۲۲ پروژه ۶۰ هزار متر حفاری داشتیم

مدیرعامل شرکت حفاری زرین راد دریاب گفت: دستگاه شرکت حفاری زرین راد دریاب هیچ گونه محدودیتی برای کار کردن در معادن مختلف ندارد و قابلیت کار در معادن مس ،آهن، طلا سرب ، روی، منیزیم و ....را دارد .
دستگاه حفاریRC  شرکت حفاری زرین راد به روش پودری RC تا عمق ۴۰۰ متر اکتشاف می کند /محدودیتی برای کار کردن در معادن مختلف نداریم/ این دستگاه با وجود برخورد به آب های زیر زمینی ، نمونه خشک را اخذ می کند/ در ۲۲ پروژه  ۶۰ هزار متر حفاری داشتیم

علی شریف آبادی مدیرعامل شرکت حفاری زرین راد دریاب درگفتگو با خبرایران اظهارداشت: دستگاه شرکت حفاری زرین راد دریاب  ، دستگاهی برای حفاری و اکتشاف معادن مختلف در کشوراست.

وی تصریح کرد: به طور کلی اکتشاف معادن به دو روش مغزه گیری و RC انجام می شود. در روش مغزی نمونه به شکل استوانه ای و سالم از زمین به دست می آید ،  در روش دیگر RC محصول نهایی و برداشت شده از زمین به شکل پودر از زمین برداشت می شود.

شریف آبادی در خصوص تفاوت این دو روش هم تاکید کرد: تفاوت این دو در سرعت اکتشاف است ، به این صورت که در روش مغزه گیری، حفاری هر دستگاه 400 تا 500 مترحفاری است، اما درروش RC که در جهان متداول است ، سرعت اکتشاف را 8 تا 10 برابر نسبت بالاترمی برد.

وی افزود: یکی از مزیت های این دستگاه این است که می تواند  4 تا 5 هزار متر درماه اکتشاف و حفاری تحویل دهد. داشتن کمپرسو و بوسترهای خیلی قدرتمند مزیت دستگاه است که در زمان برخورد به لایه های آبدار زمین نمونه خشک را از زمین برداشت کرده و با عبور از داخل لایه های مختلف زمین ، حتی آب نمونه خشک را در اختیار زمین شناس قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت حفاری زرین راد دریاب  ادامه داد: ما این دستکاه را از کشور آفریقای جنوبی وارد کردیم و تنها دستگاه موجود در داخل کشور با این ابعاد و حجم قدرت در حفاری است که قدرت کار در همه نوع معدن را دارد. البته نمونه های کوچکتر آن نیز وجود دارد ، ولی به دلیل نداشتن فشار هوا قادر به اخذ نمونه خشک نیست. ولی محصولی که ما داریم قادر است حتی با وجود آب های زیر زمینی و عبور ازآنها خشک نمونه را خشک تحویل دهد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از وارد کردن این دستگاه ازآفریقای جنوبی ما تلاش کردیم اپراتوراین دستگاه را در مرحله اول آموزش دهیم ، مواردی که قطعات پر مصرف را از وابستگی خارج کنیم و تولید داخلی آن را انجام دهیم.

شریف آبادی ابرازداشت: در شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی که همه امروز دررآن درگیر هستیم،  به دلیل سرمایه گذاری سیستم قدرتمند بالا، کمپرسوها، تجهیزات درون چاهی ، سر مته ها و بوستر و همچنین متریال بالایی که دستگاه ساخته شده است، هزینه وارد کردن آن گران تمام شده و سرمایه گذاری بالایی را می طلبد. به همین دلیل لزوم سرمایه گذاری خوبی را دراین بخش نیاز دارد.

وی تاکیدکرد: دستگاه ما برای کار فرمایان و سرمایه گذاران سودآوری خوبی دارد. به این دلیل که زمان پروژه ها و اکتشاف را کوتاه کرده و ارزش افزوده بالایی داشته و هزینه پروژه را کاهش می دهد .این برای سرمایه گذار خیلی به صرفه است.

مدیرعامل شرکت حفاری زرین راد دریاب با اشاره به اینکه ۲۲ سال دراکثرنقاط و معادن کشور فعالیت داشته اند، عنوان داشت:  ما تاکنون برای ایمیدر، پروژه عملیات حفاری اکتشافی به روش RC  به روش پودری در معدن مس میدوک ، معدن مس سیه کمر میانه ، پروژه  معدن سرب و روی مهدی آباد، معدن منگنز چاه شور مروست ،معدن طلای زرشوران و... فعالیت اکتشافی موفق داشته ایم.  

وی با اشاره به اینکه امروز این دستگاه پروژه حفاری سیمان خوزستان مشغول به فعالیت است، اضافه کرد: این دستگاه هیچ گونه محدودیتی برای کار کردن در معادن ندارد و قابلیت کار در معادن مس ،آهن، طلا سرب ، روی، منیزیم و ....را دارد و به شکل مستقیم  برای 15 نفر اشتغال زایی دارد  . ضمن اینکه روش  RC تازه در ایران برای اکتشاف مورد استفاده قرار می گیرد و اگر پروژه های بالایی برای سفارش ما داشته باشیم  می توانیم افراد زیادی را برای اشتغال زایی مورد استفاده قرار دهیم.  

شریف آبادی در پایان سخنان خود گفت: تاکنون ما 60 هزار متر حفاری کردیم، که از میزان 80 درصد برای بخش خصوصی و 20 درصد سهم معادن دولتی بوده است. به دلیل اینکه هزینه و زمان برای بخش خصوصی بسیار مهم است، بخش خصوصی بیشتر مشتری ما بوده است. ضمن اینکه ما توانایی ساخت این دستگاه را در صورت فراهم شدن شرایط  درداخل کشورمان داریم.

نتیجه تصویری برای شرکت حفاری زرین راد
 

http://www.zarrinrod.com/

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب