امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44060 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محسن قربانی در گفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

منقل مسافرتی آکاردئونی با گارانتی یک ساله مشابه خارجی و ایرانی ندارد / مخترعین باید بیشتر درایران حمایت شوند

کارآفرین و مخترع اصفهانی گفت: منقل مسافرتی آکاردئونی تلفیقی از جا سیخی و منقل است و مصرف کننده الزم نیست برای مسافرت یا تفریح چندین ادوات را با خود حمل کند وفضای زیادی از خودرو خود را اشتغال کند.
منقل مسافرتی آکاردئونی با گارانتی یک ساله مشابه خارجی و ایرانی  ندارد / مخترعین باید بیشتر  درایران حمایت شوند
محسن قربانی طراح ، مخترع و کار آفرین اصفهانی تا کنون چندین اختراع مانند بخاری کم مصرف چند منظوره به شماره ثبت 75271 ،اهن ربای مغناطیسی به شماره ثبت 86561 مدور و منقل مسافرتی آکاردئونی به شماره 91735 را به ثبت رسانده و موفق به کسب دو بار سطح سه بنیاد ملی نخبگان از دو اختراعش شده است .
قربانی توانسته از میان چندین اختراع خود منقل مسافرتی آکاردئونی طرح اختراعی خود را بدون کمک دولت و یا موسسه ای در قالب شرکت سهامی خاص با عنوان شرکت بهفر ایده سپاهان با مدیریت خود به تولید انبوه برساند .قربانی در گفتگو با خبر ایران در خصوص  منقل مسافرتی آکاردئونی اظهارداشت:  در سومین نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب کار تهران از تاریخ 1۴ الی 17دی ماه 98 درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با اختراع خودم »منقل مسافرتی آکاردئونی« حضور داشتم.
کارآفرین و مخترع اصفهانی گفت: ما برای استحکام این محصول تست های زیادی زدیم و به محصول خودمان اطمینان داریم. به همین دلیل این منقل یک سال گارانتی دارد و برای خاموش کردن زغال آن به هیچ عنوان از آب نباید استفاده شود و باید، زغال آن تخلیه کامل ، یا اینکه زغال داخل آن خاکسترشود.
وی افزود: منقل مسافرتی آکاردئونی از میان اختراعات من یکی از اختراعات به ثبت رسیده من در سطح کشور است و با هزینه شخصی کار تولید ان را نزدیک به 3 سال است با 25 نفراشتغال آفرینی مستقیم شروع کردم، این محصول سال 139۴ به ثبت رسیده و همان سال از میان 170 اختراع در جشنواره خلیج فارس برنده شد.
قربانی عنوان داشت: »منقل مسافرتی آکاردئونی« تولیدشده تلفیقی از جا سیخی و منقل است و مصرف کننده الزم نیست برای مسافرت یا تفریح چندین ادوات را با خود حمل کند وفضای زیادی از خودرو خود را  اشتغال کند، پک کامل طرح حال حاظر دارای سینی زیر منقلی ،خرکهای یدکی برای قرار گرفتن سیخ های حامل غذا ،انبر، بادبزن و 12سیخ از امکانات این منقل است که در مدت 2 سال طراحی و به تولید انبوه رسیده است .
وی ادامه داد: حمل آسان ، جمع کردن راحت ، حجمی معادل یک جاسیخی و وزن 2 کیلو و 80گرم از دیگر مزایای این وسیله بوده و کف این محصول مستحکم وارتفاع این محصول قابل تنظیم در دوسطح ارتفاع است .ارتفاع 7 سانتیمتر برای طبخ غذاهایی مانند کوبیده و جگر با حرارتی بیشتر و یک ارتفاع 12 سانتی متری برای غذا های حجیم مانند جوجه کباب و ماهیبا حرارتی مالیم تر . ضمن اینکه بر روی لبه های این منقل شیار هایی تعبیه شده تا بتوان سیخ های حامل غذا را به صورت افقی و عمودی قرار داد تا از همه 
جهات یک طبخ کامل و یکنواخت داشت .
وی ادامه داد: ورق های منقل ما نسبت به منقل ها به لحاظ ضخامت 2 دهم بیشتر است واین محصول مشابه در بازار داخلی و خارجی ندارد و کامال اختراع ما است. ضمن اینکه برای تهیه منقلهای قدیمی مردم باید بین 50 تا 150 هزار تومان هزینه کنند، با جا سیخی و انبرو باد بزن نزدیک به 250 هزار تومان بایدخرج شود, اما با 130 هزار تومان می توان همه این ها را با حجم کم در منقل ما پیدا کرد و آن را خریدارینمود.
قربانی با اشاره به اختراع قبلی خود بخاری کم مصرف چند منظوره ابرازداشت: بخاری کم مصرف چندمنظوره تلفیقی است از 12 لوازم کاربردی منزل مانند بخاری ، اجاق گاز، کشو نیمه استیریل ، خشک کننده سبزیجات ، بخور گرم ، و سرد ، محل جمع اوری اب مقطر ، سشوار ، کولر ابی ، راه انداز سیستم گرمایش از کف، موتورخانه شوفاژ بدون پمپ و نیاز به برق ، تصفیه کننده هوای داخلی و در ابعاد 70 سانتی مترارتفاع،90سانتی متر طول و32سانتی متر عرض داردو عالوه بر قابلیت تفکیک وامکان حذف یا نصب هریکاز آبشن های جانبی قابلیت استفاده در آپارتمانها، هتلها، کشتیها ،کانکسهای امدادی، ساختمانی،کارگاهیانتظامی وتاسیساتی رادارد. ضمن ایکه ایمنی باال برای اطفال و کودکان،مرطوب کردن هوای داخلی مکان نیزازدیگر مزایای این دستگاه است و این بخاری در سال 91 به ثبت رسیده و برگزیده بین 1000 اختراع از سی کشور شرکت کننده در جشنواره بین المللی نو اوری و شکوفایی دهه فجر انقالب اسالمی مصلی امام 
خمینی )ره( تهران شناخته شد بخاری کم مصرف چند منظوره با شماره 75271در اداره ثبت واختراعاتکشور به ثبت رسیده است.
قربانی عنوان داشت: منقل های مسافرتی وسیله ای تفریحی است و بیشتر در مسافرت یا محلهای تفریحی استفاده میشود و با منقل های ما در مسافرت بهداشت غذایی کبابی رعایت می شود ضمن اینکه منقل ما از لحاظ ایمنی جوانب را رعایت کرده است.
این مخترع اضافه کرد: خوشبختانه افرادی هستند که بازرگان وسرمایه گذار هستند، ما برای جذب آنهاتلاش کردیم. انشاهلل بتوانیم محصوالت خودمان را به افغانستان و عراق صادر کنیم، ضمن اینکه ما از کشوری مثل استرالیا هم مشتری داریم با توجه به اینکه کلیه ی مواد اولیه و تمام متریال این محصول داخلی است . کاور آن از چرم مصنوعی بودهو از کارخانه داخلی ومستقیم خریداری و داخل کارگاه برش و چاپ می شود,و برای دوخت این کاورها کار در منزل استفاده میشود ورق های منقل نیز از فوالد مبارکه اصفهان و شهرکردتهیه و منقل توسط پرسنل مااز صفر تا 100 در داخل کارگاه تولید می شود.
وی تاکید کرد: مخترعین وبخصوص کار آفرینان باید بیشتر درایران حمایت شوند . چرا که این کار گاه های کوچک و زود بازده عالوه بر اشتغال زایی باعث خواهد شد که بخش عظیمی از چرخه تولید کشوررا بهحرکت درآورند. من به دلیل نو پا بودن اختراعاتم شکست های متعددی را در 10 سال گذشته متحمل شدم، در صورتی که با اختراعات کوچک خودم می توانستم اشتغال زایی کنم . بنابراین ارگانهای دولتی با وامهای کم بهره با تنفس های زیاد می توانند به ما کار آفرین و مخترعین کمک کنند.
قربانی ادامه داد: اگر من تولید کننده بتوانم سرمایه گذاری جذب کنم و تولید را باالتر ببرم. می توانماشتغال زایی بیشتری را انجام دهم واختراعات خودم را نیز برای کارآفرینی بیشتر راه اندازی کنم. نداشتن سرمایه باعث می شود که من محصوالت و اختراعات مختلف خودم را به جای تولید و کارآفرینی بایگانی کنم.
وی در پایان سخنان خود گفت: متاسفانه کپی رایت در کشور ما رایج است.به همین دلیل ما مجبور شدیم فروش منقل های خودمان را شخصا انجام دهیم. چراکه همیشه ترس از کپی و یک شکست بدون حمایت را باید تحمل کنیم.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب