امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44042 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

استفاده از ظرفیت همه دستگاه های عضو کمیته امنیتی برای ساماندهی بازار تهران

خبرایران: ساز و کار استفاده از روش¬های متنوع ساماندهی محله بازار و اوراقچی¬های منطقه 15 در ششمین جلسه کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران بررسی شد.
استفاده از ظرفیت همه دستگاه های عضو کمیته امنیتی برای ساماندهی بازار تهران
به گزارش اداراه ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، ششمین جلسه کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با حضور معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی، دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، فرمانده¬های نیروی انتظامی، مدیران فرمانداری و اداره کل ثبت اسناد، معاونان و مدیران شهرداری های منطقه 12 و 15، مدیران شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و مدیران سازمان نوسازی به همراه مدیران دفاتر توسعه محله¬ای برگزار شد. 
در این جلسه دو دستور کار بررسی شد. موضوع ساماندهی بازار و تامین کسری خدمات این ناحیه و موضوع ساماندهی اوراقچی¬های فدائیان اسلام مورد بررسی قرار گرفت.
حمید گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران ضمن لزوم مشارکت همه دستگاه های دولتی و شهرداری در نوسازی بافت های فرسوده، بر لزوم نگاه همه جانبه اجتماعی و اقتصادی و شهری به صورت توامان و استفاده از منابع دستگاه ها در موضوع بازآفرینی تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه با اشاره به تهیه برنامه های توسعه در محله های بازار و فداییان اسلام توسط دفاتر توسعه، خواستار اجرای مصوبات پیشین کمیته از محل منابع مشترک دولت و شهرداری شد. در این خصوص برای ساماندهی محدوده بازار، به برنامه های تدوین شده در سرفصل های ترافیکی، انتظامی، بهسازی محیطی و مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: برای پیشبرد برنامه ها و مصوبات کمیته بصورت مشخص، بهتر است وظیفه هر دستگاه مشخص شود تا پیگیری های لازم برای اقدامات مصوب صورت گیرد. 
کریمی دبیر کل انجمن های اصناف و بازار نیز با اشاره به اهمیت بازار و اثرات فرا محدوده ای آن، تامین کسری تاسیسات روبنایی و زیربنایی این محدوده را از کمیته خواستار شد و افزود انجمن اسلامی اصناف و بازار تمام تلاش خود را برای پیگیری و هماهنگی لازم در جهت ساماندهی بازار را انجام خواهد داد.
در ادامه مدیران محله های بازار و فداییان اسلام، به ارائه گزارش ها اقدامات صورت گرفته و برنام های پیشنهادی پرداختنتد و در خلال گزارش هر کدام از دستگاه های ذیمدخل در برنامه اقدام، در این خصوص نظرات خود را ارائه کردند.
معاون استاندار و رئیس کمیته ضمن تقدیر از زحمات مجموعه سازمان نوسازی، تاکید کرد: جدول برنامه های محدوده های بازار و فداییان اسلام پس از بررسی توسط دبیر کمیته امنیتی و حقوقی، به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد و وظایف دستگاه ها باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.
در ادامه مقرر شد موارد طرح شده در جلسه، با حضور دبیر کمیته، مدیران دفاتر و راهبرهای محدوده های بازار و فداییان اسلام، بررسی شود و پس از تایید برای اقدامات مربوطه، ابلاغ شود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب