امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44026 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۳:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهدی حسینی یزدی درنشست خبری اعلام کرد؛

حضور 91 شرکت ایرانی و خارجی در هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی

رئیس انجمن واردکنندگان کود و سم ایران، در مورد هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی گفت: هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی هفدهم الی ۲۰ دی ماه در محل بوستان گفتگو برگزار و در این نمایشگاه ۷۶ شرکت عضو انجمن وارد کننده سم و کود، حدود ۱۴ شرکت از کشورهای خارجی به خصوص چین حضور دارند.
حضور 91 شرکت ایرانی و خارجی در هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی

به گزارش خبرایران، علیمراد سرافرازی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران(AGRICULTECH ۲۰۲۰) با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات به عنوان متولی تدارک یکی از مهمترین  نهاده‌های کشاورزی که آفت‌کش ها هستند، در کنار انجمن بذر و کود و سم خواهد بود، گفت:  فضای نمایشگاه به بهره‌بردار کمک می‌کند که بتواند بهترین انتخاب را انجام دهد.

حذف سموم پرخطر بوتاکلر و دیازینون

وی با اشاره به اینکه سازمان حفظ نباتات تاکید بر استفاده از سموم کم خطر را دارد، گفت: حذف سموم دیازینون و بوتاکلر یکی از اقدامات این سازمان است و طبیعتاً تلاش ما نیز بر این است که سموم کم خطر جایگزین این دسته از سم های پرخطر شوند.

سرافرازی همچنین اضافه کرد: از مجموعه شرکت‌های وارد کننده که بتوانند موارد بیولوژیک را جایگزین سموم پرخطر کنند نیز دعوت می‌کنیم که در این نمایشگاه شرکت کنند. همچنین آمادگی حمایت از آنها را داریم؛ به طوری که در مقایسه با ثبت سموم شیمیایی، واردات عوامل بیولوژیک راحت‌تر است.

به گفته وی، ظرف یکسال گذشته بالغ بر ۲۰ درصد افزایش استفاده از عوامل بیولوژیک را داریم و گلخانه‌داران به شدت از آن استقبال کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد آفت‌کش‌ها در کشور از طریق بیولوژیک تامین می‌شود، گفت: آنچه مسلم است این است که سهم استفاده از عوامل بیولوژیک در قیاس با آفت‌کش های شیمیایی، کمتر است. اما اتفاقات سال‌های اخیر نشان‌دهنده رشد قابل توجه استفاده از این عامل در گلخانه‌ها است، زیرا میزان موفقیت این عامل در گلخانه بیشتر از فضای بیرون است. در فضای بیرونی برخی فاکتورهای اقلیمی قابل کنترل نیست.

سرافرازی با بیان اینکه سعی داریم در چند محصول گوجه فرنگی، خیار و فلفل از عوامل بیولوژیکی استفاده کنیم، اظهار کرد: چون کشورهای دریافت کننده این محصولات استانداردهای خود را در این زمینه دارند، در این راستا پروژه کلانی را طراحی کردیم و قرار است با تاکید بر عوامل بیولوژیک داخلی مرکز بزرگی را راه اندازی کنیم و نسبت به تولید و تکثیر این عامل اقدام کرده و در اختیار گلخانه‌داران قرار دهیم.

در ادامه سید مهدی حسینی یزدی - رئیس انجمن واردکنندگان کود و سم ایران، در خصوص هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی اظهار کرد: هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی هفدهم الی ۲۰ دی ماه در محل بوستان گفتگو برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه ۷۶ شرکت عضو انجمن وارد کننده سم و کود، حدود ۱۴ شرکت از کشورهای خارجی به خصوص چین حضور دارند. 

وی اضافه کرد: انجمن وارد کنندگان سم و کود ۱۲۰ عضو دارد. انجمن بذر حدود ۴۴ عضو، که مجموعا این اعضا نمایشگاه را  برگزار می کنند.

در ادامه مخبری _ عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان کود و سم، با بیان اینکه با هدف رقابت بیشتر و آشنایی چهار و نیم میلیون کشاورز با نهاده‌های مختلف ۶ سال قبل اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده‌ایم، گفت: رقابتی که بین تولیدکنندگان محصولات مختلف به وجود آمد، سبب ارتقای کیفیت نهاده‌ها شد. در حقیقت هدف اصلی ما این است که جامعه ما محصول و غذای سالم داشته باشد. آن چیزی که در حال حاضر مطرح است و عنوان نمایشگاه نیز است، کیفیت و دانش جهانی است که بتوانیم هر چه سریع تر به ایران منتقل کنیم و تولیدکنندگان نهاده‌ها و کشاورزان از آن استفاده کنند.

به گفته وی، محصولاتی که در شش سال گذشته در نمایشگاه ارائه دادیم باعث شد حداقل باقیمانده مواد شیمیایی در محصولات و بستر کشت ایجاد شود. باید تلاش کنیم که بستر را برای نسل‌های بعد سالم نگه داریم.

در ادامه این نشست هاشمی _ عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان بذر  بیان این که جمعیت جهان رو به افزایش است و غذای آنها را بخش کشاورزی تامین می‌کند، گفت: تکنولوژی بذر بسیار پیچیده است؛ که چگونه بذری تولید شود که مقاوم به سرما و آفت باشد. خوشبختانه با بذرهایی که جدیدا وارد کشور می‌شود، می‌توانیم تولیداتی داشته باشیم که علاوه بر اینکه ۸۰ میلیون جمعیت را پوشش می‌دهد، صادرات نیز صورت می گیرد.

حدود ۱۲۰میلیون دلار واردات بذر داریم

 وی همچنین اضافه کرد: واردات بذر ما حدود ۱۲۰ میلیون دلار است‌؛ در حالی‌که که صادرات محصولات کشاورزی چندین میلیارد یورو است.یعنی این واردات تحمیلی به اقتصاد کشور نمی‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب