امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43999 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همراه سرای اوتیسم در منطقه 2 پایتخت راه اندازی می شود

خبرایران : شهردار منطقه 2 دربازدید از همراه سرای اوتیسم گفت: حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم و ایجاد فضای شهری مناسب با نیازهای آنها، حرکتی ارزشمند برای احیای حقوق شهری این افراد است.
همراه سرای اوتیسم در منطقه 2 پایتخت راه اندازی می شود
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه2، حسن صفات ،شهردار منطقه دو در بازدید از همراه سرای اوتیسم گفت: مدیریت منطقه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، و همچنین تحقق شعار تهران شهری برای همه ،ضمن اجرای طرح مناسب سازی معابر و بوستان ها برای معلولین، پیشگام در ایجاد فضاهای شهری مناسب با نیاز افراد مبتلا به اوتیسم است.
وی با بیان اینکه کودکان طیف اوتیسم نیازمند توجه و خدمات ویژه هستند، گفت: شهرداری منطقه2 تلاش دارد تا با همراهی و همکاری با انجمن اوتیسم و ایجاد ظرفیت های لازم برای بهره مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود در شهر،منطقه دو به منطقه شهری دوستدار اوتیسم تبدیل شود.
شهردار منطقه احداث بوستان اوتیسم را یکی از اقدامات منطقه در این زمینه برشمردو گفت: همه کودکان باید به فرصت های برابر برای بازی و تفریح دسترسی داشته باشند برهمین اساس فضایی به مساحت 118 مترمربع در فاز دو بوستان نهج البلاغه متناسب با شرایط کودکان اوتیسم مناسب سازی شده است .
صفات در ادامه به راه اندازی همراه سرای اوتیسم اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری منطقه به منظور حمایت از خانواده های دارای فرزند اوتیسم که برای دوره درمان به تهران مراجعه می کنند ساختمانی را جهت اقامت این خانواده ها اختصاص داد.
وی افزود: این ساختمان  با زیربنای 186 مترمربع در دو طبقه جهت تجهیز و راه اندازی در اختیار انجمن اوتیسم گذاشته شده است .
به گفته شهردار منطقه2 در این ساختمان علاوه بر تجهیز فضای استراحت برای خانواده ها، محوطه ای با رعایت استانداردها برای بازی کودکان طراحی و مناسب سازی شده است.
شهردار منطقه در پایان مناسب سازی  بخشی از بوستان جنب این مرکز برای کودکان اوتیسم را از دیگراقدامات منطقه در این زمینه برشمردو گفت: همه کودکان باید به فرصت های برابر برای بازی و تفریح دسترسی داشته باشند .
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب