امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43867 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سید مصطفی میرسلیم در نشست خبری اعلام کرد؛

سازمان محیط زیست باید جلوی تولید آلاینده ها را بگیرد/ یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت به قوای محکرکه می پردازد/ مردم به دنبال وسایل با بازده بالاترهستند / درکشورما بیش از 70 درصد آلاینده‌ها به قوای محرکه بازمی‌گردد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکسیدهای گوگرد، ازت، ذرات معلق، بنزن‌ها مشکلات متعدد سلامتی برای مردم به وجود می‌آورد و تولیدکنندگان خودرو و سازمان محیط‌زیست موظف است از تولید خودروهای آلاینده جلوگیری کنندو تا سلامت مردم به خطرنیفتد.
سازمان محیط زیست باید جلوی تولید آلاینده ها را بگیرد/ یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت به قوای محکرکه می پردازد/ مردم به دنبال وسایل با بازده بالاترهستند / درکشورما بیش از 70 درصد آلاینده‌ها به قوای محرکه بازمی‌گردد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای دورنسوز و نفت» صبح امروز یکشنبه 8 دی ماه 1398 با حضور«سید مصطفی میرسلیم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس همایش، «علیرضا حاجی علی محمدی» رئیس انجمن علمی موتور ایران ،« برات قبادیان» دبیر علمی یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای دورنسوز و نفت  و اصحاب رسانه درساختمان مرکزی انجمن علمی موتور ایران برگزار ودراین نشست خبری «مصطفی میرسلیم» رئیس همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت اظهارداشت: امسال از 29 بهمن تا اول اسفند یازدهمین همایش موتورهای درونسوز و نفت برگزار می شود.

میرسلیم تصریح کرد: یازدهمین همایش به دنبال همایش‌های موفق قبلی از لحاظ همکازی دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی بوده و از نام این همایش پی می‌برید که موضوع آن به قوای محکرکه می پردازد.

وی عنوان داشت: این عنوان ما را به چند بخش می‌برد که همه مورد توجه مردم است. نمی‌توان خودرویی را بدون قوای محرکه در نظر گرفت. این قوای محرکه نیاز به سوخت دارد. مقداربنزین متوسطی که در کشور صرف می‌شود روزانه 90 میلیون لیتر است.

رئیس همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت تاکید کرد: با توجه به این قضیه اقدامات خوب وزارت نفت باعث شده نیاز داخلی خود را بر خلاف سال‌های گذشته از طریق داخل تامین می‌کنیم‌. سوخت عرضه شده در کشور سوخت جوابگوی استاندارد داخلی ما و یورو 5 است.

وی ابرازداشت: صنعت خودرو بدون استفاده ازقوای محرکه نمی‌تواند جوابگوی نیاز مردم باشد. اعتراض این است که چرا صنعت خودرو نمی‌تواند پساخگوی نیاز مردم باشد. یکی از راه‌های جلب رضایت مردم قوای محرکه مورد اعتماد روی خودروها است.

میرسلیم اضافه کرد: فعالیت را متمرکز کردیم تا قوای محرکه مورد اطمینان روی خودروهای داخلی قرار دهیم.چرا که امروز می‌توان گفت با افتخار قدرت پاسخگویی به نیاز داخلی کشور را داریم. پشت این همایش جریان گسترده‌ای قرار دارد.

وی ادامه داد: در کشور ما 27 درصد سوخت در ترابری مصرف می‌شود‌. بخشی از نیروگاه‌های ما نیز از قوای محرکه استفاده می‌کنند. هیچ بخشی از کشور نیست که با این وسایل و قوای محرکه مواجه نباشد. چه در سطح شهرها و چه خارج از شهرها مسئله قوای نحرکه مطرح است.

رئیس همایش بین‌المللی موتورهای درونسوزونفت تاکید کرد : فعالیت‌ها دراین مرکز شامل موتورهای بنزینی، دیزل و گازسوز است‌. برنامه این است که موتور ملی پایه گاز را به تمام تولیدات خودرو تعمیم دهیم‌.

وی ادامه داد: از لحاظ اجتماعی باید به این سمت برویم که ترابری عمومی را تجهیز کنیم و اولویت با آنها است. استفاده از وسایل شخصی ما را با ترافیک‌ها مواجه و تولید خودروهای شخصی باعث شده که از سرعت حرکت‌ها در شهر کاسته شود‌.

میرسلیم افزود: به‌تدریج تمایل به سمت مترو و اتوبوس می‌رود. باید به سمتی برویم که تامین‌کننده قوای محرکه وسایل نقلیه عمومی باشیم و از نظر علمی چند بخش مهم در مقالات داریم. یکی از این بخش‌ها بهبود بازده و کاهش مصرف سوخت است. خودروهای ما به طور متوسط 9 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می‌کنند. تلاش این است که این عدد به 5/5 لیتر در صد کیلومتر برسد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت در آن خدمت به اقتصاد کشور و مردم است. مردم به دنبال وسایل با بازده بالاتر هستند. در کشورما واردات خودرو به این دلیل است که بفهمیم صنعت خودرو تا کجا باید پیش رود‌. آیا ما قادر هستیم که کیفیت مورد نظر مردم را ارائه دهیم؟ مقالات این زمینه بیانگر این است که فعالیت‌های مختلفی در این زمینه در حال صورت گرفتن است.

رئیس همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت یادآورشد: درکشورما بیش از 70 درصد آلاینده‌ها به قوای محرکه بازمی‌گردد. خودروهای ما باید آلاینده کمتری تولید کنند و با بهبود طراحی می‌توان این کار را انجام داد. آلاینده‌ها دو بخش هستند که یک بخش آن تولید co2 می‌کنند و باعث گرمایش عمومی می‌شوند. در نتیجه در زمستان شاهد بارش برف نخواهیم بود‌.

وی درپایان سخنان خود گفت:  اکسیدهای گوگرد، ازت، ذرات معلق، بنزن‌ها مشکلات متعدد سلامتی برای مردم به وجود می‌آورد. کوشش‌هایی که باید به لحاظ علمی صورت پذیرد تا وسایلی به مردم عرضه شوند و تولیدکننده کمتر این مواد باشند. طراحی مناسب تا حدود زیادی بر کاهش آلایندگی اثربخش است اما تولیدکنندگان خودرو و سازمان محیط‌زیست موظف است از تولید خودروهای آلاینده جلوگیری کنندو تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

بنابراین گزارش؛همزمان باهمایش بین اللملی موتورهای درون‌سوزونفت، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی موتور تهران نیز از تاریخ ٢٩ بهمن ماه لغایت اول اسفند ماه سال 1398 برگزار می شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب