امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43834 تاریخ انتشار: جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۳:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

راه‌حل مردمی برای آلودگی هوا

خبرایران: بارها این جمله را از سوی مقامات مختلف یا رسانه‌ی ملی شنیده‌اید که در خصوص مشکل خاصی می‌گویند: «برای حل این معضل نیاز به همراهی همه آحاد ملت هستیم.» آلودگی هوای این روزها یکی از همین مسائل است.
راه‌حل مردمی برای آلودگی هوا

به گزارش خبرایران، بنابراعلام ایران دلکو، مشکلی که طی چند سال اخیر روز به روز پنجه‌های خود را بر گلوی مردم به خصوص کودکان و افراد سالمند بیشتر و بیشتر فشرده است و حالا به حدی رسیده که می‌توان به طور قطع گفت که این روزها یکی از مشکلات عمده‌ی مردم شده است. نکته‌ی جالب‌ توجه آن است که اگر دقایقی را صرف گوش دادن به صحبت‌های مردم در وسایل نقلیه‌ی عمومی یا مراکز خرید کنیم، متوجه خواهیم شد که این دغدغه در میان مردم نیز ریشه دوانده است و آنها را نگران‌تر از گذشته کرده است. اما عجیب آنجاست که هر چند مردم معتقدند نهادهای مربوطه به این مشکل بی‌توجه هستند اما خود نیز تمایلی ندارند تا برای کاهش آلودگی هوا گامی بردارند. شاید بر این باورند که خود به تنهایی نمی‌توانند مشکلی به این بزرگی را حل کنند. شاید هم بی‌راه نمی‌گویند اما نکته مهم آن است اگر مردم به این درک مشترک رسیده‌اند که آلودگی هوا نه تنها برای خودشان بلکه برای کودکان و نسل‌های بعدی یک غول بی‌شاخ و دم است، پس لازم است آنها هم در حل این مشکل قدم‌هایی بردارند. زیرا اگر بر این باورند که  کلیه عوامل مرتبط، به این مشکل بی‌توجه هستند، بهتر است خود به فکر سلامت کودکان و نسل‌های آینده باشند. یکی از راه‌کارهایی که به جرأت می‌توان گفت که تأثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا دارد، نصب کاتالیست‌هایی است که امکان تولید آلودگی را در خودروها حدود ۹۰ درصد کاهش می‌دهند. این اقدامی است که مدت‌ها قبل هم به تصویب رسیده اما در اجرای آن سهل‌انگاری‌های بسیاری شده است و نتیجه‌ی آن همین افزایش بیش از حد و سریع آلودگی هوا در نقاط مختلف کشور به خصوص کلان‌ شهرها بوده است. بنابراین اگر مردم نگرانی‌های بسیاری از افزایش آلودگی این روزهای هوای ایران دارند، باید خود گام‌هایی بردارند و با نصب این کاتالیست‌ها از تولید و شدت آلودگی خودروهای خود بکاهند.

برای آشنایی بیشتر با این مقوله به وب سایت ایران دلکو - اولین و بزرگترین تولید کننده‌ی کاتالیست خودرو و موتورسیکلت در خاورمیانه -  سر بزنید و اولین قدم را جهت حفاظت از سلامت خود بردارید.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب