امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43806 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس هیئت مدیره پالایشگاه کرمانشاه؛

اعتقاد راسخ به بحث پژوهش و فناوری داریم

سهراب برانديشه رئيس هيئت مديره شركت پالايش نفت كرمانشاه با تاكيد بر اين‌كه بخش خصوصی در پالایشگاه نفت کرمانشاه اعتقاد راسخ به بحث پژوهش و فناوری دارد گفت: از زمان حضور بخش خصوصی در این پالایشگاه تمام تلاش در راستاي فعاليت‌هاي بخش پژوهش و توسعه این پالایشگاه بوده است.
اعتقاد راسخ به بحث پژوهش و فناوری داریم

سهراب برانديشه رئيس هيئت مديره شركت پالايش نفت كرمانشاه، در گفتگوي اختصاصي با واحد خبر روابط‌عمومي پژوهشگاه صنعت نفت با تاكيد بر اين‌كه بخش خصوصی در پالایشگاه نفت کرمانشاه اعتقاد راسخ به بحث پژوهش و فناوری دارد گفت: از زمان حضور بخش خصوصی در این پالایشگاه تمام تلاش در راستاي فعاليت‌هاي بخش پژوهش و توسعه اين پالایشگاه بوده است از اين‌رو در اين‌چند‌ سال اخير ، ارتباط تنگاتنگی با پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان مركز تحقيق و توسعه وزارت نفت داشته‌ايم.

وي با بيان اين‌كه مركز پژوهشگاه صنعت نفت در کرمانشاه مستعد توسعه برحسب نیاز­های اين منطقه است اظهار داشت: پالايشگاه كرمانشاه ارتباط‌هاي گسترده و متنوعي را با مجموعه پژوهشگاه در طول اين‌سال‌ها داشته‌است و اولین موضوع همكاري اين دو مجموعه در زمينه طرح پايه هگزان پلیمر گريد بوده است که یک طرح دانش بنیان به حساب مي آيد.

برانديشه ادامه داد: در هیچ پالایشگاهي هگزان بدون بنزن تولید نمی­شود و اين محصول وارداتی است و ما در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی تمام تلاش خود را کرده­ایم که این پروژه را با کمک پژوهشگاه صنعت نفت بتوانیم عملیاتی کنیم.

ايشان درخصوص اين طرح بيان داشت: طراحي پايه این موضوع از سوي محققين پژوهشگاه صنعت نفت پس از 9 ماه به سرانجام رسيد و هم‌اكنون در مرحله EPC و انتخاب پيمانكار موضوع هگزان پلیمر گريد مي‌باشيم و امیدواریم با نظارت متخصصين پژوهشگاه هر چه سريع‌تر بتوانيم این موضوع را عملیاتی کنیم.

رئيس هيئت مديره شركت پالايش نفت كرمانشاه افزایش ظرفیت اين پالایشگاه تا 40.000 بشکه و کیفی سازی محصولات را از ديگر موضوعات همكاري اين دومجموعه دانست و افزود: در اين طرح تلاش شده است كه محصولات را به سطح یورو4 و یورو5 برسانیم كه اين امر از خردادماه سال جاري آغاز شده است و اميدواريم پس از 13 ماه طرح پايه و مطالعات افزایش ظرفیت و کیفی سازی محصولات پالایشگاه نفت کرمانشاه از سوي پژوهشگاه به سرانجام رسد و در آينده نزديك به فاز عملياتي پروژه نيز دست يابيم.

ايشان بر لزوم به‌كارگيري دانش و علم روز تاكيد كرد و گفت: در بخش خصوصی همگي تلاش مي‌كنند که محصول جدید با علم و فناوري روز تولید كنند چرا كه اين بخش با بروكراسي‌هايي نظير بخش‌هاي دولتي مواجه نبوده و به راحتي مي‌تواند برای رسیدن به علم هزینه كند و به نتايج مثبت دست يافت.

برانديشه بر ضرورت توسعه و تجهيز آزمایشگاه پژوهشگاه در مركز کرمانشاه نيز تاكيد كرد و گفت: ارسال نمونه های مورد نیاز پالایشگاه به تهران گاه زمان بر و موجب کندی فرآیندهای پالایشگاه می شود بنابراین، با اعتماد و اعتقادی که به تعاملات پژوهشگاه و نتایج آزمایشات و تحقیقات این مجموعه داریم، توسعه امکانات و تجهیزات این مرکز می تواند در سرعت بخشیدن به فرآیندهای پالایشگاه کرمانشاه نقش بسیار موثری ایفا کند.

وي كيفي‌سازي بنزين‌ را يكي ديگر از اهداف اين پالايشگاه برشمرد و گفت: در صدد عملياتي شدن اين مهم هستيم؛ چرا که حیات یک پالایشگاه و جامعه از منظر داشتن هواي پاك در گرو کیفی سازی بنزين است، از اين رو امیدواریم با کمک محققين پژوهشگاه صنعت نفت و پالایشگاه كرمانشاه بتوانيم به این مهم دست یابیم.

رئيس هيئت مديره شركت پالايش نفت كرمانشاه در خاتمه تصريح كرد: تاكنون پالایشگاه نفت کرمانشاه توانسته 6 پروژه را تعريف كند كه از اين ميان قرار است 5 پروژه آن با همکاری پژوهشگاه انجام شود به عبارتي مي‌توان اينگونه اذعان داشت كه قریب به 90% درصد پروژه­های ما در بحث مطالعه با پژوهشگاه صنعت نفت در حال پيگيري است و امیدواریم بتوانیم از لحاظ عملیاتی هم به نتایجی که مد نظر است دست یابیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب