امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43805 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اولین همايش چشم‌انداز تحول ديجيتال در صنعت نفت برگزار شد

خبرایران: همايش چشم‌انداز تحول ديجيتال در صنعت نفت روز چهار‌شنبه 4 دي ماه با حضور مديران ارشد شرکت ملی نفت، رئيس پژوهشگاه و جمعي از محققين و دانشگاهیان در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
اولین همايش چشم‌انداز تحول ديجيتال در صنعت نفت برگزار شد

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومي پژوهشگاه صنعت نفت، در اين همايش دو پنل تخصصي با موضوعات لزوم و چالش های تحول ديجيتال در صنعت نفت و همچنين موضوعاتي نظير تحول ديجيتال و دستاوردهاي پژوهشگاه صنعت نفت، مفهوم‌سازي تحول ديجيتال، شركت‌هاي استارتاپي و نوپا در عصر تحول ديجيتال و نقش دانشگاه در عصر تحول ديجيتال مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، بررسي همه‌گير بودن و همه‌زماني بودن فناوري‌هاي نوظهور در راستاي برنامه‌هاي تحول ديجتال جهاني و انقلاب صنعتي چهارم، خصوصا كشورهاي پيشرو از جمله 20 اقتصاد بزرگ جهان، اين ايده را ايجاد مي‌كند كه تحول ديجيتال توانايي تغييري شگرف در عملكرد يك سازمان و يا يك كشور با محوريت فناوري‌هاي تحول‌آفرين دارد.

بر همین اساس، با توجه به جايگاه ويژه صنعت نفت در پيشبرد اهداف عالي توسعه كشور، اتخاذ رويكرد راهبردي نسبت به تحول ديجيتال در اين صنعت، ديگر صرفا يك اقدام به تغيير نيست؛ بلكه ضرورتي اجتناب ناپذير براي تحول صنعت نفت است.

در حاشيه اين مراسم، مهندس سيد صالح هندي، مدير اكتشاف شركت ملي نفت گفت: اين اقدام پژوهشگاه در راستاي فرهنگ‌سازي و ترويج فرهنگ هوشمند‌سازي در صنعت نفت قطعا مي‌تواند مثمر ثمر واقع شود و صرفا نبايد به برگزاري يك جلسه اكتفا كرد و اينگونه مراسم‌ بايد تكرار شود.

وي با اشاره به اين‌كه شركت‌هاي خصوصي نيز بايد در اين‌گونه همايش‌ها حضور داشته باشند، تصريح كرد: علاوه بر بخش خصوصي، دانشگاه‌ها نيز بهتر است در اين برنامه‌ها حضوري فعال داشته باشند و خروجي اين همايش‌ها بايد به صورت قطعنامه و سند درآمده و به صنعت ارسال شود.

مدير اكتشاف شركت ملي نفت افزود: همواره بايد به دنبال راه‌حل مناسب براي معضلات و چالش‌هاي صنعت باشيم به صورتي كه از تصميم‌گيري‌ها و جهت‌گيري‌هاي اين همايش راه‌حل‌هاي اجرايي مناسبي استخراج شود كه بتوان آن‌ها را به مرحله عملياتي نيز رساند.

همچنين مهندس ابراهيم علوي طالقاني، مدير پژوهش و فناوري شركت ملي نفت در اين باره گفت: ما در حوزه صنعت نفت مي‌بايست از داده‌هاي خود به صورت ديجيتالي استفاده کنیم چرا كه در دنياي پيش رو حجم داده‌هاي توليدي از عمليات نفتي به اندازه‌اي زياده مي‌شود كه يافتن راه حل و تصميم مناسب از بين خيل عظيم داده‌ها دشوار خواهد شد.

وي ادامه داد: مواجه شدن با داده‌هاي فراوان، مديريت زمان را با مشكل مواجه مي‌سازد، از اين رو لازم و ضروري به نظر مي‌رسد كه به ديجتالي شدن داده‌ها اهميت دهيم .

طالقاني با تاكيد بر اين‌كه پژوهشگاه صنعت نفت در اين زمينه به خوبي ورود پيدا كرده است گفت: پژوهش و فناوري شركت ملي نفت نيز از ماه گذشته بر اين موضوع تاكيد كرده است و در اين راستا قراردادي را با يكي از شركت‌هاي دانش بنيان با هدف داده‌كاوي تنظيم كرده است و اميدواريم كه خروجي اين پروژه از منظر اقتصادي و علمي نشان دهد كه استفاده از فرآيند‌هاي ديجيتالي مي‌تواند در سرعت تصميم‌گيري و ايجاد ارزش افزوده در مجموعه نفت مهم و حياتي باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب