مدیر ستاد برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بینالمللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازیها و پارکها گفت: بهبود استاندارد، صادرات و بازاریابی و پلتفرم معین برای صنعت تفریحات از جمله برنامههای در دست اجرا توسط فعالان و دستاندرکاران این صنعت است و باید تلاش شود تا در بازارهای خارجی حضور مؤثر داشته باشیم.
به گزارش خبرنگارخبرایران، آیین افتتاح «نهمین دوره نمایشگاه بینالمللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازیها و پارکها» صبح امروز سه شنبه 3 دی ماه 1398 با حضور«سعید رسا» مدیر ستاد برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بینالمللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازیها و پارکها ،«محمد رئوف قادری» مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب تهران، «محمد مراد سلگی» عضو انجمن شهربازیداران ،«حجت نظری» عضو شورای شهر تهران، تولیداکنندگان مختلف صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازیها و پارکها و اصحاب رسانه درمجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار ودراین مراسم «سعید رسا» مدیر ستاد برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بینالمللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازیها و پارکها اظهارداشت: نهمین دوره نمایشگاه با حضور 112 شرکت درفضایی بالغ بر 21 هزار مترمربع در حال برگزاری است، در این دوره شاهد ارائه 1500 محصول در ارتباط با صنایع تفریحات، پارکهای آبی، خانههای بازی هستیم که در معرض دید عموم قرار میگیرد.
مدیرستاد برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بینالمللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازیها و پارکها تصریح کرد: امسال شاهد رشد80 درصدی شرکتکنندگان دراین نمایشگاه هستیم و کیفیت برگزاری نمایشگاه صنعتی تفریحات نسبت به دورههای قبل افزایش یافته است و شاهد حضور 35 برند جدید هستیم که برای اولینبار در نمایشگاه حضور یافتهاند.
وی با اشاره به رشد 100درصد شبیهسازها بهعنوان ویژگی مهم این نمایشگاه عنوان داشت: تلاش شده تا در بخشهای داخلی و خارجی از مخاطبان این نمایشگاه دعوت بعمل آید به همین منظور به تمامی شهرداران، 22 اتاق بازرگانی، تمامی ادارات سازمان گردشگری، 320 مرکز تفریحی و 500 خانه بازی و مهدکودک دعوتنامه ارسال شده و برای حضور و بازدید در این نمایشگاه فراخوانهای لازم ارائه شده است.
مدیرستاد برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بینالمللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازیها و پارکها تاکید کرد: در بخش خارجی نیز تلاشهایی انجام شده و المتک در سه قاره در حال معرفی است تا بتواند برای توسعه ارتباطات خارجی گام بردارد. در چین، ترکیه و روسیه نمایشگاههایی به این منظور برگزارشده و از سفارتخانههای مختلفی دعوت شده تا در طول روزهای برگزاری نمایشگاههای خارجی بازدید داشته باشند.
وی بهبود استاندارد، صادرات و بازاریابی و پلتفرم معین برای صنعت تفریحات را از جمله برنامههای در دست اجرا توسط فعالان و دستاندرکاران این صنعت برشمرد و افزود: باید تلاش شود تا در بازارهای خارجی حضور مؤثر داشته باشیم و به این منظور اولین نمایشگاه صنعت تفریحات بهزودی در کشور عراق برگزار خواهد شد و پلتفرمی برای بازار صنعت تفریحات در دست بررسی است تا بتوان ارزآوری لازم را در این زمینه به همراه آورد.
رئوف قادری : صنعت تفریحات بخش بیشتری در پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان داشته است
محمد رئوف قادری مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب تهران نیز در ادامه این مراسم اظهارداشت: نگاه تجاری و اقتصادی به صنایع منجر به توسعه آن خواهد شد و وقتی دید تجاری وجود دارد باید دید فرهنگی و جامعهشناختی نیز به صنایع وجود داشته باشد.
رئوف قادری خاطرنشان کرد: قبل از آنکه دنیای مجازی و رایانه به زندگی افراد جامعه نفوذ پیدا کند صنعت تفریحات بخش بیشتری در پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان داشته است، نهادهای روانشناسی مطالعاتی انجام دادهاند که نشان میدهد بخش زیادی از افراد در کلانشهرها دچار افسردگی هستند که یکی از دلایل آن نبود دسترسی به تفریحات نشاطآور و اعتیاد به بازیهای کامپیوتری است.
وی افزود: فرصت شادزیستن نباید از کودکان سلب شود وعدم اعتدال درحضور درفضای مجازی میتواند طبعات جبرانناپذیری بر سلامت افراد جامعه داشته باشد و به تمپارکهایی نیاز داریم که صنعت تفریحات را برای کودکان ایجاد کند و متأسفانه در حال حاضر کمبود آن به شدت احساس میشود.
مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب تهران درپایان سخنان خود گفت: تمپارکها همانند سراهای محله در نقاط مختلف شهرها به ویژه کلانشهرها ایجاد ومردم نیز استقبال خواهند کرد.
سلگی: شهربازیداران از صفر تا صد تجهیزات را با بالاترین استانداردها در اختیار مخاطبان قرار میدهند
محمد مراد سلگی عضو انجمن شهربازیداران در ادامه این مراسم اظهارداشت: از سال گذشته این امیداوری بهوجود آمده که نمایشگاه صنعت تفریحات با تکیه بر توان داخلی و بدون ورود کالاهای خارجی برگزار شود. همچنین افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه از جمله اهدافی است که مدنظر قرار گرفته است.
عضو انجمن شهربازیداران ابرازداشت: 150 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند ومتأسفانه این صنعت با پوشش خبری نامناسب همراه است و اگر در یکی از شهربازیها کوچکترین به وجود بیاید آنچنان در مورد آن بحث می شود که رغبت مردم را کاهش میدهد این در حالی است که بر جنبههای مثبت استفاده از این صنعت توجه جدی صورت نمیگیرد.
وی ادامه داد: سال گذشته 200 میلیون ورودی به شهربازی وجود داشته وبا وجود آمار مناسب بازدید علاقمندان تلفات در این مجموعهها کاهش یافته و حتی یک مورد تلفات در سال گذشته گزارش نشده و دستگاههای دولتی و شهرداریها میتوانند حمایت لازم را در بهبود زیرساختها انجام دهند تا با افزایش کیفیت بتوان خدمات صنعت تفریحات را با قیمت مناسبتری در اختیار مردم قرار داد.
سلگی اضافه کرد: برق شهربازیها تجاری محاسبه میشود و شهربازیها از 360 روز سال تنها 150 روز فعالیت میکنند که با آلودگی هوا ممکن است به 120 روز کاهش یابد، بنابراین سرمایه سرمایهگذاران در این صنعت مستهلک میشود و این امیدواری وجود دارد که حمایتهای لازم برای ایجاد زیرساختها فراهم شود.
وی یادآورشد: مدیران شهری باید کمک کنند تا سرمایهگذاران و کارآفرینان در بخش صنعت تفریحات بتوانند خدمات مناسبتری ارائه دهند و تعرفه واردات قطعات این صنعت 45درصد است و تعرفه بالا موجب گرانی تجهیزات شده و خدمات را نیز گران میکند.
سلگی درپایان سخنان خود گفت:برای ایمنسازی دستگاههانیزتمامی اعضا، کمیتهها و کارگروهها تلاش میکنند و شهربازیداران از صفر تا صد تجهیزات را با بالاترین استانداردها در اختیار مخاطبان قرار میدهند و 10هزار تن تجهیزات صنعت تفریحات در یکسال گذشته صادر شده است.
نظری : احیای زیست شبانه و تأکید بر تفریحات سالم در دستور کار قرار گرفته است
حجت نظری عضو شورای شهر تهران نیزدر ادامه این مراسم اظهارداشت: در دوره جدید مدیریت شهری تلاش شده رویکرد در ورزش و سلامتی تقویت تفریحات و فضای زیست متفاوت برای شهروندان باشد.
نظری تصریح کرد: احیای زیست شبانه و تأکید بر تفریحات سالم در دستور کار قرار گرفته است ما به کمک شما نیاز داریم و در عینحال که مدیریت شهری قصد ندارد تصدیگری در این زمینه داشته باشد به فعالان کمک میکند تا بسترهای لازم برای فعالیت بهتر آنها در اختیار قرار گیرد.
بنابراین گزارش، نهمین دوره نمایشگاه بینالمللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازیها و پارکها از سوم تا ششم دی ماه 1398 در محل نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب برگزار می شود.