امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43745 تاریخ انتشار: جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حمیدرضا آذرپوردرگفتگو با خبرایران مطرح کرد؛

چادرشب دوزی عباس‌آباد گیلان در یونسکو ثبت جهانی شد/ متاسفانه کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری وارد ساخته است/ در منطقه توریستی رودسر، مردم به صنعت چادرشب‌بافی اشتغال دارند

خبرایران : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت : درسال جاری چادرشب دوزی عباس‌آباد در یونسکو به ثبت جهانی رسید و درشهر قاسم‌آباد در منطقه توریستی رودسر، مردم به صنعت چادرشب‌بافی اشتغال دارند که در حوزه پوشاک همچون شال دور کمر و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
چادرشب دوزی عباس‌آباد گیلان در یونسکو ثبت جهانی شد/ متاسفانه کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری وارد ساخته است/ در منطقه توریستی رودسر، مردم به صنعت چادرشب‌بافی اشتغال دارند

حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان درگفتگو با خبرایران اظهارداشت: استان گیلان در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در سالن ۳۸ غرفه‌ای بطول ۱۹۰ متر در اختیار دارد که از بخش‌های مختلفی از استان گیلان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد :جامعه هتلداران حضور موثری در این نمایشگاه داشتند، همچنین واحدهای پذیرایی، خانه مسافر، بوم‌گردی، مجتمع‌های تفریحی، سرگرمی، تله‌کابین (واقع در آستارا) آماده پذیرایی از مسافران می‌باشند.

آذرپورتاکید کرد:درسال جاری چادرشب دوزی عباس‌آبادرادر یونسکو به ثبت جهانی رسانده‌ایم.درشهر قاسم‌آباد در منطقه توریستی رودسر، مردم به صنعت چادرشب‌بافی اشتغال دارند که در حوزه پوشاک همچون شال دور کمر و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد : مردم به هنر حصیربافی اشتغال دارند و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. هنر بعدی گلیم‌بافی است که در منطقه تالش بافته می‌شود. همچنین رشتی‌دوزی و سفال نیز در فهرست ملی ثبت شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ابرازداشت: سعی ما بر این بوده که آثار فاخر استان خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم، همچنین بخشی از معماری منطقه را به صورت ماکت آماده کرده‌ایم.

وی عنوان داشت : ما سایتی با عنوان همراه سفر در فضای مجازی تشکیل داده‌ایم که به معرفی جاذبه‌های استان و مراکز اقامتی پرداخته که مردم می‌توانند به راحتی رزرو مکان انجام دهند.

آذرپوردرپایان سخنان حود گفت : متاسفانه کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری وارد ساخته و طی جلسه‌ای که با استاندار و معاون بهداشت و درمان تشکیل داده، در تأسیسات گردشگری در حدود ۹۵ درصد پروتکل‌ها بهداشتی رعایت شده است که بصورت بازدیدهای سرزده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب