امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4364 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر بهداشت اعلام کرد؛

وجود ۱۰۸ هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور/ کمپ‌های ترک اعتیاد؛ محلی برای انتقال ایدز

وزیر بهداشت گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم آمار مبتلایان به ایدز در کشور ۲۷ هزار ضربدر ۴ نفر است و این آمار هیچ وقت مخفی و سری نبوده و به اطلاع مردم رسیده است.
وجود ۱۰۸ هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور/ کمپ‌های ترک اعتیاد؛ محلی برای انتقال ایدز
به گزارش خبر ایران، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه جلسه مشترک با دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا آمار مبتلایان به ایدز از مردم پنهان می‌شود، گفت: بارها از طریق رسانه‌ها آمار دقیق مبتلایان به ایدز را اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: آمار دقیق مبتلایان به ایدز 27 هزار نفر است که معمولا این عدد ضربدر 4 می‌شود تا تعداد کلی مبتلایان مشخص شود چرا که بسیاری از مبتلایان با پنهان‌کاری خود را به مراکز درمانی معرفی نمی‌کنند.

وزیر بهداشت در مورد جلسه مشترک نیز، گفت: مقرر شد راهکارهای تدوین شده در عرصه درمان و پیشگیری طی دو هفته آینده مشخص شده و به صورت تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با موادمخدر به امضا برسد.

وی مهمترین مشکل وزارت بهداشت را مربوط به آسیب های روحی و روانی ناشی از اعتیاد عنوان کرد و گفت: این آسیب‌ها بسیار مخرب هستند و به دلیل مصرف مواد مخدر صنعتی درمان آنها بسیار پیچیده است.

قاضی‌زاده هاشمی با انتقاد از عملکرد معتادان و خانواده آنها گفت: این پیچیدگی بیشتر معلول بد رفتاری معتاد و گاهی خانواده‌های آنهاست.

وی همچنین تأکید کرد: مبنای جلسه امروز بیشتر مربوط به پیشگیری از شیوع ایدز در نقاط کشور بود و طبق بررسی‌ها مشخص شد کمپ‌های ترک اعتیاد یکی از مراکزی است که به علت تجمع معتادان بستر مناسبی برای شیوع ایدز به شمار می‌‌رود.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد راهکارهای مبارزه با شیوع ایدز تا دو هفته دیگر مشخص شود.

وی همچنین نسبت به افزایش انتقال ایدز از طریق رابطه جنسی هشدار داد و گفت: مبارزه با ایدز نیازمند همکاری تمام قوا و دستگاه‌های نظام است چرا که یک برنامه کلی برای نظام به شمار می‌‌رود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب