امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43458 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری ایران مد 2019 اعلام شد؛

نمایشگاه پوشاک هفتم با حضور 134 شرکت برگزارمی شود/ حراج‌های متعدد درحوزه صنعت پوشاک منجر به قاچاق و دامپینگ درصنعت پوشاک شده/ مسئولین از توانایی های صنعت پوشاک کشور مطلع نیستند/ صنعت پوشاک ایران بدون کمک دیگران به بازار های اروپایی ورود کرده است

هفتمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران (ایران مد 2019) درتهران از ۱۸ تا ۲۱ آذر ماه سال جاری با حضور ۱۳۴ شرکت و برند در فضایی به وسعت 7400 مترمربع برگزار می شود.
نمایشگاه پوشاک هفتم با حضور 134 شرکت برگزارمی شود/ حراج‌های متعدد درحوزه صنعت پوشاک منجر به قاچاق و دامپینگ درصنعت پوشاک شده/ مسئولین از توانایی های صنعت پوشاک کشور مطلع نیستند/ صنعت پوشاک ایران بدون کمک دیگران به بازار های اروپایی ورود کرده است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«همایش بزرگ کارآفرینان و برندهای صنعت پوشاک» صبح امروز دوشنبه 12 آذرماه 1398 با حضور« مجید نامی» نائب رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران ،«دکتر مجید افتخاری» عضو انجمن صنایع پوشاک ایران ،«سعید غدیری» دبیر اتحادیه تولید و صادرکنندگان پوشاک واصحاب رسانه در ساختمان مرکزی اتحادیه تولید و صادرکنندگان پوشاک برگزار ودراین نشست خبری«مجید نامی» نائب رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران اظهارداشت: نمایشگاه پوشاک از سال 1391 به عنوان فستیوال پوشاک با 30 تولید کننده و برند شروع به کار کرد و امسال درهفتمین سال برگزاری نمایشگاه این تعداد به 134 شرکت و تولید کننده، برند رسیده و فضای محیطی که ما در اختیار داشتیم 1800 متر بوده که امروز به 7400 متر رسید است.

نائب رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: در سالیان گذشته بیشترین آمار از قاچاق در پوشاک بوده که میزان برآورد شده آن بالغ بر دو میلیارد و 600 میلیون دلار است در صورتی که واردات قانونی نزدیک به 60 میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق بحث جدی است که بخش خصوصی همیشه آن را در نظر داشته و دنبال کرده است البته در این رابطه به نتایج نسبتا خوبی هم رسیده است.

نامی تاکید کرد: متاسفانه مسئولین از توانایی های صنعت پوشاک کشور مطلع نیستند با برند های ما آشنا نیستند ولی این فرصت هست که از این نمایشگاه دیدن کنند و شرکت ها ایرانی را بشناسند و ببینند که تولید کننده ایرانی با چه کیفیتی تولید می کند تا ذهنیت غلطی که در بسیاری از افراد وجود دارد پاک شود.

وی ابرازداشت: با این که تولید کننده گان پوشاک در این 2 سال اخیر تحریم های سختی را تحمل کردن با این حال با علاقمندی برای رشد و توسعه در این صنعت فعال هستند و ما این رشد و توسعه را در کشور شاهد هستیم .

 

افتخاری: حراج‌های متعدد در حوزه صنعت پوشاک تحت عنوان جمعه سیاه ، منجر به قاچاق و دامپینگ درصنعت پوشاک شده است

دکتر مجید افتخاری عضو انجمن صنایع پوشاک ایران نیز در ادامه از چالش صنعت پوشاک اظهارداشت: صنعت پوشاک سالیان سال بدون کمک و به وسیله توانایی های خود توانسته با کمترین کمک مالی و کمترین استفاده از پول های بانکی اشتغال قابل قبولی ایجاد کند و حتی به بازار های اروپایی ورود پیدا کند .

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی بجای کمک به این صنعت با تبر به این تنه درخت ضربه زدند و هر روز این درخت را آسیب پذیر تر کردند.

افتخاری کمبود مواد اولیه و نقدینگی را به عنوان مشکلات اصلی صنعت پوشاک کشور مطرح و عنوان داشت: با این وجود تاکنون به جز تصمیمات عجولانه و شتابزده از جمله ممنوعیت واردات نخ، پارچه، زیپ و غیره صورت گرفته و در این رابطه، هیچ حمایتی از سوی دولت دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه در شرایط دشوار کنونی اقتصادی و تحریم‌ها، حفظ منافع ملی، اشتغال، تولید داخلی و ارزش پول ملی باید مدنظر باشد و علیرغم همه این مشکلات، در همین شرایط شاهد خواب دو تا سه ماهه مواد اولیه در گمرک هستیم که روند تولید را مختل می کند.

عضو انجمن صنایع پوشاک ایران افزود: نکته حائز اهمیت در این میان آن است که افزایش نرخ ارز و ممنوعیت واردات پوشاک به عنوان دو مسکًن در شرایط کنونی اعمال شده و آنگونه که تجربه نشان داده، این موارد هم تا چند سال دیگر مزیت خود را از دست می‌دهند.

وی اضافه کرد: متاسفانه حراج‌های متعدد در حوزه صنعت پوشاک تحت عنوان جمعه سیاه ، منجر به قاچاق و دامپینگ درصنعت پوشاک شده که در این رابطه، متاسفانه همه صنعت و صنوف با آن همراه شده اند؛ این در حالی است که ارائه تخفیفات ۷۰ درصدی از سوی برخی برندهای خارجی در کشور منجر به قیمت‌شکنی شده و سبب گردیده تا ارائه کالاها با قیمت های غیرواقعی،ضربه شدیدی به صنایع داخلی وارد کرده و برخی ها را تا مرز ورشکستگی پیش ببرد.

افتخاری درپایان سخنان خود گفت: بیش از ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم در صنعت پوشاک وجود دارد که در صورت حمایت دولت و رفع مشکلات، بین 2  تا 3  برابر قابلیت افزایش خواهد داشت وباعث شکوفایی و خودکفایی ما دراین صنعت پر رونق خواهد شد و اشتغال زایی خوبی را نیز رقم خواهد زد.

بنابراین گزارش؛ هفتمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران (ایران مد 2019) درتهران از ۱۸ تا ۲۱ آذر ماه سال جاری با حضور ۱۳۴ شرکت و برند در فضایی به وسعت 7400 مترمربع برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب