امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43289 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی صالح آبادی درنشست خبری اعلام کرد؛

بانک غیراسلامی درایران نداریم/ پنجمین دوره همایش مالی اسلامی 10آذرماه برگزارمی شود/ یکی از دلایل افزایش نرخ سود بانکی، بالا بودن نرخ تورم درکشوراست/ برگزاری دو پنل با موضوعات نقش اوراق گام در تامین مالی و رونق تولید

رییس انجمن مالی اسلامی گفت: پنجمین دوره این همایش هفته آینده دهم آذرماه ۱۳۹۸ در دانشگاه الزهرا با محوریت بازار مالی اسلامی و رونق تولید و چالش ها و راهکارها در سه بخش بازار پول، سرمایه و بیمه برگزار خواهد شد.
بانک غیراسلامی درایران نداریم/ پنجمین دوره همایش مالی اسلامی 10آذرماه برگزارمی شود/ یکی از دلایل افزایش نرخ سود بانکی، بالا بودن نرخ تورم درکشوراست/ برگزاری دو پنل با موضوعات نقش اوراق گام در تامین مالی و رونق تولید

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «پنجمین همایش مالی اسلامی» صبح امروزسه شنبه 5 آذرماه 1398 با حضورر«علی صالح آبادی» رییس انجمن مالی اسلامی واصحاب رسانه در ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران برگزار ودراین نشست خبری«علی صالح آبادی» رییس انجمن مالی اسلامی درخصوص برگزاری این همایش اظهار داشت: پنجمین دوره این همایش هفته آینده دهم آذرماه ۱۳۹۸ در دانشگاه الزهرا با محوریت بازار مالی اسلامی و رونق تولید و چالش ها و راهکارها در سه بخش بازار پول، سرمایه و بیمه برگزار خواهد شد.

رییس انجمن مالی اسلامی تصریح کرد: در همایش امسال حسابداری و حسابرسی اسلامی به عنوان بخش جدید به سایر مباحث افزوده خواهد شد و ۵۲ مقاله ارسال شد که پس از بحث و برسی داوران، ۱۸ مقاله انتخاب شد که برخی در همایش ارائه خواهد شد و مابقی نیز در کتاب همایش به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: در همایش امسال دو پنل با موضوعات نقش اوراق گام در تامین مالی و رونق تولید و پنل دوم با موضوع ارائه مقالات منخب برگزار خواهد شد و طرح گام هم به عنوان یکی از موضوعات این همایش انجام خواهد شد و این اوراق شبه ضمانت‌نامه است و در این ساز و کار بانک واسطه بین خریدارو فروشنده خواهد شد. برای مثال اگر کارخانه‌ای بخواهد مواد اولیه از شرکتی خریداری کند چک سه ماه آینده به فروشنده می‌دهد و فروشنده می‌تواند این چک را در اختیار بانک قرار دهد.

صالح آبادی ابرازداشت: بنابراین می‌توان این چک را در بازار بورس تنزیل کرد به این معنا که اوراق گام هم در بازار سرمایه بورس و هم در بازار پول بانک مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این پس وجوه عمومی هم می‌توانند در خدمت تولید قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در این بین بانک برای نگهداری از این چک و عرضه آن کارمزد می‌گیرد، گفت: نرخ این کارمزد براساس مقررات بانک مرکزی است و یک نرخ متعارفی برای آن در نظر گرفته خواهد شد و از زمان اجرای انتشار این اوراق اطلاعی ندارم اما ۲۰ روز گذشته کلیات آن در شورای فقهی تصویب شد.

رییس انجمن مالی اسلامی افزود: در ایران بانک غیراسلامی نداریم،یکی از دلایل افزایش نرخ سود بانکی، بالا بودن نرخ تورم در کشور است به طوری که در طول سالیان گذشته میانگین نرخ تورم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده است.

وی درباره عملکرد انجمن مالی اسلامی از زمان تاسیس تاکنون، توضیح داد: در این انجمن که به اذعان بررسی های وزارت علوم دارای رتبه A یعنی بالاترین رتبه میان انجمن ها و رتبه اول میان انجمن های تازه تاسیس است.

رییس انجمن مالی اسلامی اضافه کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته ایجاد پایگاه اطلاع رسانی جامعه مالی اسلامی است که با استقبال خوب مخاطبان و متقاضیان رو به رو شده و همچنین علاوه بر نشست ها و جلساتی که برگزار شده، برگزاری دوره های DBA بازار سرمایه اسلامی از جمله اقدامات مهم این انجمن است که با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار، دانشگاه امام صادق و موسسه رد مانی برگزار شد و با استقبال خوب علاقه مندان نیز مواجه شد.

وی درپایان سخنان خود گفت: در برنامه های پیش رو نیز در نظر داریم تا دوره DBA بخش مالی اسلامی را برگزار کنیم که بزودی اطلاعات و جزییات این دوره  ها به اطلاع علاقه مندان برای استفاده بهتر خواهد رسید.

بنابراین گزارش، پنجمین دوره همایش مالی اسلامی هفته آینده 10 آذرماه ۱۳۹۸ در دانشگاه الزهرا با محوریت بازار مالی اسلامی و رونق تولید و چالش ها و راهکارها در3 بخش بازار پول، سرمایه و بیمه برگزارخواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب