امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43244 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۶:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید صابر امامی درنشست خبری اعلام کرد؛

مبین وان کیش به عنوان تسهیل‌گر صادرات سرویس‌های دیجیتال تجربه موفقی درفرابورس داشته/ صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای فضای مطمئنی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می کند/ صنعت آی تی فقط ۲ درصد را درایران به خود اختصاص داده است

مدیرعامل شرکت مبین‌وان در مراسم امضای قرارداد ایجاد بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای درمورد نقش مبین وان کیش دراین صندوق گفت: شرکت مبین وان کیش به عنوان تسهیل‌گر صادرات سرویس‌های دیجیتال نقش خودش را دارد و در داخل کشور هم در صحنه دیجیتال نقش آفرینی متعددی داشته و از همه مهمتر تجربه موفقی هم در فرابورس داشته است.
مبین وان کیش به عنوان تسهیل‌گر صادرات سرویس‌های دیجیتال تجربه موفقی درفرابورس داشته/ صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای فضای مطمئنی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می کند/ صنعت آی تی فقط ۲ درصد را درایران به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری و مراسم «امضای قرارداد ایجاد بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای» صبح امروزیکشنبه 26 آبان ماه 1398 با حضور «سید صابر امامی» مدیر عامل شرکت مبین‌وان ، «سیدصادق پژمان»مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ،«مجید شکراللهی» مدیرعامل شرکت دیدگاهان نوین ،«حامد ساجدی» مدیرعامل شرکت شناسا و اصحاب رسانه در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برگزار و دراین مراسم «سید صابر امامی» مدیر عامل شرکت مبین‌وان اظهارداشت: نزدیک به 2 سال پیش ایده ایجاد این صندوق مطرح شده بود. صنعت دیجیتال و تحولی که از منظر دیجیتال در کشور ما رخ داده، در ابعاد داخلی و بین‌المللی بسیار جای رشد دارد و اگر به اعداد و ارقام نگاه کنیم، می‌بینیم که سهم تولید ناخالص کشورمان از سرویس‌های دیجیتال و در کنار آن صنعت IT بسیار سهم کوچک اما بسیار قابل رشد است.

مدیرعامل شرکت مبین‌وان تصریح کرد: به جریان اقتصادی در کشور‌های توسعه یافته اگر نگاه کنیم، می‌بینیم که حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی در این کشورها از صنعت آی‌تی است و برخی معتقدند صنعت تفریح، بازی‌های رایانه ای و سرویس‌های محتوایی مختلف که اکنون در دنیا مورد استفاده است، سهم بسیار بزرگی از تولید ناخالص کشورهای مختلف دارند.

وی خاطرنشان کرد: این صندوق می‌تواند فضای مطمئنی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند که در کنار سرمایه‌گذاران اولیه نقش آفرینی کنند. آیین امضای قرارداد ایجاد بزرگترین صندق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با حجم صندوق۳۰ میلیارد تومان در محل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

امامی ادامه داد: در تمام دنیا صنعت سرگرمی دیجیتال ازاهمیت بالایی برخودار است و در کشور‌های پیشرفته مجموع این 2 سهم، بیش از ۱۵ درصد می‌شود اما درکشور ما صنعت آی تی فقط ۲ درصد و صنعت دیجیتال سهمی بسیار کمتر از یک درصد را به خود اختصاص داده است.

وی ابرازداشت: ما درسال‌های آینده فرصت‌های بی‌نظیری برای توسعه اقتصادی این حوزه داریم. این خبر خوبی است که منتظر باشیم افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری و فعالیت می کنند، در آینده می‌توانند در بخش مهمی از اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند و بازیگران اندکی در حوزه بازی‌های رایانه ای فعال‌اند. طبق جستجوهای ما در بازار، تک ستاره‌هایی در این حوزه نقش‌آفرینی کردند و محصولاتی تولید کردند که با اقبال بی‌نظیری در حوزه بین‌المللی مواجه شدند.

مدیرعامل شرکت مبین‌وان اضافه کرد: فرصت صنعت بازی‌های رایانه‌ای این است که ما از فضای تحریم بسیار دور هستیم و می توانیم محصولاتمان را بدون آن که با محدودیت‌های تحریمی مواجه باشند از طریق استورهای بین‌المللی عرضه کنیم و در بازارهای بین‌المللی  بدون طی فرایند‌های گمرکی وارد شویم.

وی تاکیدکرد: این فرصت بی‌بدیل به همراه آن تک ستاه‌های فعال در زمینه گیم، جرقه‌های اصلی است که ما را نیازمند سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌کند و آن چه این فرایند را کامل کرد، همکارانی بود که به این فرایند افزوده شدند. حضور «شرکت مشاور سرمایه‌گذاری دیدگاهان نوین» به عنوان پارتنر اصلی و یک بازیگر مهم در شناخت فضای مالی کشور توانست فرایند‌های ما را تسریع کند و به این ترتیب صندوقی شکل گرفت که قابلیت سرمایه‌گذاری را برای ما ایجاد خواهد کرد.

امامی عنوان داشت: اکنون صندوقی شکل گرفته که قابلیت سرمایه‌گذاری برای عموم را ایجاد می‌کند و می‌توانیم فرصت‌های تامین مالی را وارد صنعت دیجیتال کنیم و ازطرفی هم بین بازیگران سرمایه گذار دیجیتال و حوزه بازی‌های رایانه‌ای بررسی‌هایی با نگاه «کارآمد بودن» انجام دادیم و این فرصت سرمایه گذاری را در مجموعه «شناسا» یافتیم که یک VC  قدیمی است و کارنامه درخشانی در سرمایه گذاری‌های خودش دارد.

وی افزود: این مجموعه درحوزه بازی‌های رایانه‌ای هم سرمایه گذاری‌های خوبی داشته و در برخی سرمایه گذاری‌هایی که انجام داده، شاهد موفقیت‌های بین‌المللی هم بوده و تعداد شرکت‌هایی که مردم سهامداری آن را بر عهده دارند بسیار محدود است این در حالی است که در گذشته مردم در صنایع مادر سرمایه گذاری می‌کردند.

امامی تصریح کرد: اقبال عمومی نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در این حوزه بسیار امیدوارانه اتفاق می‌افتد و موفقیت‌های ثبت شده این را نشان می‌دهد که آن مسیری که باید صنعت IT حرکت کند، در حال پیمودن است و رفته رفته سهم خود را در تولید ناخالص داخلی ایفا می‌کنند. از این حیث، وارد شدن شرکت مشاور سرمایه گذاری دیدگاهان نوین برای ما اهمیت داشت.

وی درخصوص نقش مبین وان کیش دراین صندوق ابرازداشت: شرکت مبین وان کیش به عنوان تسهیل‌گر صادرات سرویس‌های دیجیتال نقش خودش را دارد و در داخل کشور هم در صحنه دیجیتال نقش آفرینی متعددی داشته و از همه مهمتر تجربه موفقی هم در فرابورس داشته است.

امامی ادامه داد: شکل‌گیری این مجموعه در کنارهم می‌تواند بیش از همه این اعتماد را ایجاد کند که سرمایه‌گذاران با خیال راحت در کنار این سرمایه گذاران اولیه نقش‌آفرینی کنند. این‌ها پشتوانه‌ای است که بخش خصوصی در کنار هم ایجاد کرده و جسارت این را داشته که صندوقی را برای بازی‌های رایانه‌ای و سرویس‌های دیجیتال ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از استارت‌آپ‌ها می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند. چیزی که فرآیند شناسایی آن در مدل کلاسیک در حال رخ دادن است و این اولین تجربه در شکل گیری یک صندوق است. اگر این تجربه بتواند مسیر خود را با موفقیت بپیماید، می‌تواند منجر به تجربه‌های جدید‌تری شود.

وی درپایان سخنان خود گفت: حضور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان بازوی بخش دولتی در این عرصه می‌تواند این مسیر رشد را تکمیل کرده وهم‌افزایی و این حجم از سرمایه گذاری تاکنون در کشوررخ نداده و امیدواریم بازی‌های رایانه‌ای و صنایع تفرینحی بر مبنای سرویس دیجیتال بتوانند نقش خودشان را در تولید ناخالص داخلی به خوبی ایفا کرده و به ما نیز در این راه کمک های خوبی داشته باشد.

 بنابراین گزارش؛ در پایان این مراسم آئین امضا تفاهم‌نامه برای ایجاد بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه بازی های رایانه ای با حضور «سید صابر امامی» مدیر عامل شرکت مبین‌وان ، «سیدصادق پژمان»مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ،«مجید شکراللهی» مدیرعامل شرکت دیدگاهان نوین ،«حامد ساجدی» مدیرعامل شرکت شناسا و اصحاب رسانه برگزارشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب