امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4319 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رییس جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران(پگاه) خبرداد؛

250 محصول جدید در شرکت پگاه/صادرات محصولات لبنی به 24 کشور

مدیرعامل شرکت پگاه فارس از تولید 250 محصول جدید در صنایع شیر ایران خبر داد و گفت: با بومی سازی ساخت قطعه های مورد نیاز در خط تولید تاکنون 35 درصد از 150 میلیارد ریال واردات قطعات صرفه جویی شد.
250 محصول جدید در شرکت پگاه/صادرات محصولات لبنی به 24 کشور

به گزارش خبرایران، محمدامین حنیف پور در جشنواره تحقیق و توسعه پگاه با بیان اینکه در 15 سال اول انقلاب اسلامی ما واردات یک میلیون تن پنیر سفید، 547 هزار تن کره، 350 هزار تن شیر خشک، 10 هزار تن خامه در مجموعه به ارزش 4.5 میلیارد دلار داشتیم، گفت: از 20 سال پیش کشور از نظر تامین نیازهای داخلی شیر و فرآورده های شیری به جز کره خودکفا شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید و فرآوری شیر در کشور 2 برابر نیاز داخلی است، گفت: کیفیت و تنوع فرآورده های شیری داخل کاملا ًامکان رقابت با تولید کنندگان جهانی این فرآورده ها را دارد.

مدیرعامل شرکت پگاه فارس با بیان اینکه قدرت اشتغالزایی این صنعت بسیار بالاست، افزود: بیش از 90 درصد نیازهای این صنعت در داخل کشور تامین می شود و کشور ما از سال 79 صادرات فرآورده های شیری را آغاز کرده و روند رو به رشد صادرات این محصولات در زمان تحریم قدرت این صنعت را در بازارهای صادراتی اثبات می کند.

حنیف پور با بیان اینکه صادرات تولیدات داخلی به سایر کشورها می تواند بهترین روش اثبات توانمندی ایران باشد، اظهارداشت: صنعت شیر کشور به دلیل حساسیت بیش از حد آن در بخش فناوری متکی به واردات دستگاه ها و قطعات یدکی از کشورهای اروپایی است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بیگانگان برای ایجاد اختلال در امور اقتصادی کشور تحریم های یک طرفه ای را  تحمیل کردند؛ به همین جهت تامین قطعات مورد نیاز بسیار سخت و پرهزینه بود.

مدیرعامل شرکت پگاه فارس افزود: راهبرد این شرکت در سال گذشت تشکیل کمیته خودکفایی فنی بود که در پیگیری آن عزم و اراده متخصصین شرکت با استفاده از توان تولید داخل امکان تولید و استفاده بیش از 1300 قطعه فنی را فراهم کرد.

وی با اشاره به این که در اوج تحریم اقدامات متخصصان این شرکت موجب تدوین فرمولاسیون، طراحی و بسته بندی بیش از 250 نوع محصول شد، افزود: شعار عملیاتی هر 30 روز یک محصول جدید سرلوحه کار شرکت قرار دارد و تا کنون هم بیش از 80 نوع از این محصولات جدید به بازار داخل وی صادراتی عرضه شده است.

حنیف پور به جلوگیری از خروج ارز در جریان تامین قطعات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: با تکمیل این روند، سالانه معادل 150 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی می شود که تا کنون 35 درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 60 واحد تولید قطعه در کشور با صنایع شیر ایران همکاری دارند، اظهارداشت: ارتقای دانش فنی در داخل کشور با استفاده از روش مهندسی معکوس که موجب بومی سازی این دانش شده، در آینده امکان ساخت خطوط کامل در کشور را فراهم می آورد.

حنیف پور به جلوگیری از خروج ارز در جریان تامین قطعات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: با تکمیل این روند، سالانه معادل 150 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی می شود که تا کنون 35 درصد آن محقق شده است.

جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران در جشن خودکفایی تولید محصولات و فرآورده های لبنی و رونمایی از 250 محصول جدید با حضور حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی، معاون تحقیق و توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر مسوولان اتای امروز در شهر شیراز آغاز به کار کرد و این جشنواره تا فردا ادامه خواهد داشت.

همچنین در ایران مراسم، استاندار فارس نیز اظهار داشت: تأمین غذا برای انسان جزء ضروریات زندگی است و اقتصاد هم در دو کلمه نیازها و خواسته‌ها خلاصه می‌شود که نیازها به معنی غذایی برای ادامه حیات، لباسی برای پوشیدن، مسکنی برای پناه‌ جستن و مرکبی برای سوار شدن است.

احمدی ادامه داد: تنوع ذات و ذائقه، انسان را به سمت تنوع‌طلبی در تأمین نیازها و خواسته‌هایش پیش می‌برد که البته امروزه تنوع بسیاری در صنعت شیر و لبنیات کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: گرچه رسیدن به خودکفایی در تامین امنیت غذایی می‌تواند در گام نخست هدف مطلوبی به نظر برسد اما باید از این هدف اولیه عبور کرد تا ضمن ایجاد ارزش افزوده بیشتر و رسیدن به اشتغال کامل، به بازارهای صادراتی نیز دست یافت.

احمدی یادآور شد: تجاری‌سازی و رسیدن به اهداف اقتصادی صرفا نمی‌‌تواند مهم باشد بنابراین شرکت‌های صنعتی و تولیدکنندگان انواع محصولات صنایع غذایی به‌ویژه لبنیات باید بیش از پیش به سمت تولید محصولات ارگانیک و سالم در راستای ارتقای کیفیت و سلامت محصولات حرکت کنند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب