امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43113 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی مطرح کرد؛

انتخاب دیوار نیز در پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری بر عهده هنرمند قرار گرفت/ سقفی برای تعداد آثار اجرایی وجود ندارد

سید مجتبی موسوی از امکان انتخاب دیوار و فضای اجرایی توسط هنرمندان در پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران خبر داد و گفت: برخلاف دوره‌های گذشته که تعدادی دیوار توسط سازمان به هنرمندان پیشنهاد می‌شد تا بر مبنای آن طرح و ایده پیشنهادی را ارائه کنند، انتخاب دیوار و فضای اجرایی نیز بر عهده خود هنرمندان قرار دارد.
انتخاب دیوار نیز در پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری بر عهده هنرمند قرار گرفت/ سقفی برای تعداد آثار اجرایی وجود ندارد
به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی از برگزاری پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران خبر داد و در این باره گفت: دوسالانه دیوارنگاری یکی از برنامه‌های رویداد شهری تهران به شمار می‌رود که تاکنون چهار دوره از آن برگزار شده و امسال نیز پنجمین دوره آن را پیش رو خواهیم داشت.
او ادامه داد: در این دوره هنرمندان طرح‌ها و پیشنهادات خود را به دبیرخانه دوسالانه ارائه می‌کنند و پس از آن آثار توسط شورای انتخاب مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این مرحله از میان آثار ارسالی، تعدادی از طرح‌ها و ایده‌ها انتخاب می‌شوند تا در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شوند.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی افزود: این نمایشگاه از 18 آذرماه به مدت یکماه برگزار خواهد شد و پس از اتمام آن تعدادی از آثار منتخب برای اجراء در شهر اعلام خواهند شد.
موسوی از امکان انتخاب دیوارها توسط هنرمندان در این دوره خبر داد و بیان کرد: برخلاف دوره‌های گذشته که تعدادی دیوار توسط سازمان به هنرمندان پیشنهاد می‌شد تا بر مبنای آن طرح و ایده پیشنهادی را ارائه کنند، انتخاب دیوار و فضای اجرایی نیز بر عهده خود هنرمندان قرار دارد. بر همین اساس نیز محدودیت‌ انتخاب دیوار نیز برای هنرمندان کمرنگ می‌شود و افراد می‌توانند فضای اجرایی کار خود را بر اساس طرح و ایده‌ ذهنی خود انتخاب کنند که باعث ایجاد تنوع در طراحی و انتخاب دیوار توسط هنرمندان می‌شود.
او تاکید کرد: با واگذاری انتخاب دیوارها به هنرمندان، امکان انتخاب دیوارهای تکراری توسط افراد از بین می‌رود و برخلاف سال‌های قبل احتمال اینکه چند هنرمند برای یک دیوار، طرح ارائه کنند، کاهش پیدا می‌کند.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی درباره تعداد آثار اجرایی در سطح شهر، گفت: هر تعداد طرح که توسط شورای انتخاب آثار، پذیرفته شود، در شهر اجرا خواهد شد و سازمان هیچ سقف خاصی را به لحاظ تعداد برای اجرای دیوارنگاری‌ها مد نظر قرار نداده است.
موسوی درباره انتخاب آثار برگزیده در این دوره اظهار کرد: در این دوره برخلاف گذشته که آثار برگزیده بر مبنای نمایشگاه و طرح‌های به نمایش درآمده انتخاب می‌شدند، آثار پس از اجرا در محل مورد بررسی قرار می‌گیرند و برگزیده‌ها انتخاب می‌شوند. بنابراین در پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران، آثار پس از اجرا در محل بررسی و انتخاب خواهند شد.
او در پایان اضافه کرد: امیدوارم که نتیجه آثار رسیده به دبیرخانه هر چه زودتر مشخص شود و بتوانیم آثار بسیار شاخص و خوبی را در نمایشگاه این دوره شاهد باشیم و بر مبنای آن آثار خوب و درخشانی در سطح شهر به مرحله اجرا برسد.
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب