امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4304 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

درجشنواره صنایع شیر ایران عنوان شد

زنجیره تولید علم تا ثروت کشور وضعیت مطلوبی ندارد/نقش کم رنگ علم و دانش در عمده "صادرات" کشور

جشنواره صنایع شیر ایران به همت شرکت صنایع لبنی پگاه امروز در استان فارس آغاز به کار کرد و تا فردا 21 خرداد ماه ادامه دارد
زنجیره تولید علم تا ثروت کشور وضعیت مطلوبی ندارد/نقش کم رنگ علم و دانش در عمده

به گزارش خبرایران، جشنواره تحقیقات توسعه صنایع شیر ایران با تولیدات صنایع لبنی پگاه امروز 20 خرداد ماه در استان فارس با حضور این آغاز به کار کرد.

بر این اساس توفیق معاونت تحقیقات توسعه وزارت صنعت معدن و تجارت در این همایش با بیان اینکه تولید علم و بکارگیری آن زمینه‌ی ثابتی در دنیا است اظهار داشت: به عنوان مثال بر اساس آمار سال 2013 و 2014 نسبت به 48 کشور ایران در تولید علم نانو جزو ده کشور اول،درتولید کل علم جزو 20 کشور اول،به کارگیری صنایع پیشرفته توسط دولت رتبه 73،در ظرفیت نوآوری در رتبه 85، در ارتباط صنعت با دانشگاه رتبه نود و در جذب فناوری در شرکت‌ها رتبه 120 است.

 وی افزود:بنابر این هر چه زنجیره به انتها و به سمت بکارگیری علم می‌رسد کشور ما وضعیت مطلوبی ندارد از این رو حتما باید اقدامات جدی در این زمینه صورت پذیرد.

توفیق به ده قلم کالای درجه یک صادرات ایران اشاره کرد و گفت:این ده قلم کالا که به ارزش حدود ده میلیارد دلار می‌شود به هیچ وجه کالای استراتژیک نبوده و علم و دانش نقشی در آن‌ها ندارند.

وی ادامه داد:از این رو باید با تغییر برخی فرهنگ‌ها زنجیره تولید علم تا ثروت را ترسیم کنیم و صنایع پیشرفته را در فعالیت ‌های خود به کارگیریم.

 به گفته معاون تحقیقات وتوسعه وزارت صنعت تکمیل و تقویت حلقه های زنجیره علم تا ثروت نیازمند تلاش و همت تمامی مسئولین کشور است.

وی همچنین در ادامه به صنایع لبنی پگاه که جزو شرکت‌های پیشرفته و دارای تحقیق و توسعه است توصیه کرد: با توجه به وجود صندوق‌هایی همچون، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق حمایت از مبتکرین و مخترعین به این گروه تولیدی پیشنهاد می‌‌شود در کنار بیست و هشت شرکت خود،یک شرکت تحت عنوان شرکت دانش بنیان نیز تاسیس کند.

وی افزود:تاسیس این شرکت قطعا می‌تواند زمینه شکوفایی هر چه بیشتر علم را در این حوزه موجب شود.

در این جشنواره دستغیب  نایب رئیس صندوق بازنشستگی کشور، احمد استاندار فارس،رکنی معاون وزارت جهاد کشاورزی و چند تن از مسئولین کشوری حضور به هم رسانده‌اند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب