امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42974 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری اعلام شد؛

سومین دوره جایزه مصطفی(ص) با مهمانانی از۳۰ کشور جهان و۱۰۰ مدعو علمی و دانشگاهی برگزار می‌شود/ جایزه مصطفی(ص) با هدف هم افزایی وارتقای ظرفیت نقش آفرینان درجهان اسلام اعطا می‌شود/ جايزه مصطفي (ص) معرفي دانشمندان برترعلمي و فناوري جهان اسلام است

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) با اشاره به افزوده شدن بخش جدید به نام برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی گفت: مراسم اعطای سومین دوره جایزه دوشنبه آتی 20 آبان در تالار وحدت با مهمانانی از ۳۰ کشور جهان و ۱۰۰ مدعو علمی و دانشگاهی و مراسم افتتاحیه هفته جایزه مصطفی (ص) روز شنبه آتی ۱۸ آبان در دانشگاه الزهرا با اولین نشست استپ برگزار می‌شود.
سومین دوره جایزه مصطفی(ص) با مهمانانی از۳۰ کشور جهان و۱۰۰ مدعو علمی و دانشگاهی برگزار می‌شود/ جایزه مصطفی(ص) با هدف هم افزایی وارتقای ظرفیت نقش آفرینان درجهان اسلام اعطا می‌شود/ جايزه مصطفي (ص) معرفي دانشمندان برترعلمي و فناوري جهان اسلام است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «اعطای سومین دوره جایزه مصطفی(ص)» صبح امروز شنبه 11 آبان ماه 1398 با حضور«مهدی صفاری‌نیا» دبیر شورای سیاستگذاری سومین دوره جایزه مصطفی(ص) ،«حسن ظهور» دبير كار گروه علمي جايزه مصطفي (ص) و اصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری «مهدی صفاری‌نیا» دبیر شورای سیاستگذاری سومین دوره جایزه مصطفی(ص) با اشاره به تلاش‌ها طی دو سال گذشته برای انتخاب برترین دانشمندان در بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) اظهارداشت: این جایزه با هدف هم افزایی و ارتقای ظرفیت نقش آفرینان در جهان اسلام اعطا می‌شود، این جایزه به صورت دوسالانه است که امسال سومین دوره آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف بنیاد در سطوح متفاوت اقشار جامعه خاطرنشان کرد: مسابقات دانش آموزی نور، مسابقه کنز، نشست تبادل تجربیات علم و فناوری استپ ،همچنین وجود ده‌ها نفر در کشورهای مختلف در قالب سفیران جایزه مصطفی(ص) که به پیاده سازی برنامه‌های بنیاد کمک می‌کنند و خادمان جایزه مصطفی(ص) که در تامین مالی آن نقش مهمی دارند،  برنامه‌های بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در راستای اهداف یادشده است.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) با اشاره به افزوده شدن بخش جدید به نام برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی ابرازداشت: مراسم اعطای سومین دوره جایزه دوشنبه آتی (۲۰ آبان) در تالار وحدت با مهمانانی از ۳۰ کشور جهان و ۱۰۰ مدعو علمی و دانشگاهی و مراسم افتتاحیه هفته جایزه مصطفی (ص) روز شنبه آتی (۱۸ آبان) در دانشگاه الزهرا با اولین نشست استپ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ادامه برگزاری نشست‌های استپ طی روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان اظهار داشت: نشست‌های استپ، فرصتی برای تبادلات علم و فناوری است و امسال دانشگاه‌هایی ازجمله الزهرا(س)، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، صداوسیما و ۹ دانشگاه و پژوهشگاه شامل دانشگاه‌های ارومیه، اصفهان، امیرکبیر، موسسه آیندگان، پژوهشگاه مواد و انرژی، پژوهشگاه زیست فناوری، پژوهشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه فناوری اطلاعات و پژوهشگاه سلامت نیز در این زمینه همکاری دارند.

وی موضوعات این دوره از نشست استپ را برشمرد و گفت: همبست آب و انرژی، ارتباطات علم، تامین مالی علم و فناوری، نقش بانوان در علم و فناوری موضوعات ششمین دوره نشست استپ است.

به گفته صفاری‌نیا نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای جهان اسلام (ایسا) دیگر برنامه هفته جایزه مصطفی(ص) است که امسال در کارخانه نوآوری آزادی با حضور ۴۰ دانشمند برگزار می‌شود، این نشست در سه دوره گذشته در کشور ایران، مالزی و دانشگاه کراچی پاکستان برگزار شده بود.

رئیس پارک فناوری پردیس در مورد برنامه های هفته جایزه مصطفی(ص) تاکید کرد: بازدید از مراکز تحقیقاتی و علمی و آزمایشگاهی مانند پژوهشگاه ژنتیک، نمایشگاه لیزر و آزمایشگاه های تخصصی علوم پزشکی و پارک فناوری پردیس از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده؛ همچنین برنامه ضیافتی به نام شبی با فناوران تدارک دیده شده است.

صفاری‌نیا با اشاره به تدارک برنامه بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تهران برای مهمانان خارجی دعوت شده گفت: با شکل گیری بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و صندوق سرمایه گذاری مصطفی (ص)خیرین، مشارکت خوبی در تامین مالی جایزه داشته‌اند و امسال نیز مانند دو دوره گذشته از همین حوزه تامین مالی شده و دولت نقشی در تامین آن ندارد. بیش از ۱۷۰ نفر در این امر مشارکت کرده و در جمع ۱۱۰ میلیارد ریال در دو سال گذشته تامین مالی در صندوق داشته‌ایم که مجموع وجوه صندوق به ۳۹۰ میلیارد ریال رسیده است. البته همه این میزان به صورت تامین مالی نبوده بلکه قرض الحسنه یا هبه نیز بوده است.

 

ظهور: سومين آيين اعطاي جايزه مصطفي (ص) به منظور معرفي دانشمندان برترعلمي و فناوري جهان اسلام برگزار مي شود

حسن ظهوردبير كار گروه علمي جايزه مصطفي (ص) نی درادامه این نشست خبری با اشاره به اعطاي سومين جايزه مصطفي(ص) به ۵ دانشمند از كشورهاي ايران و تركيه اظهارداشت: سومين دوره اعطاي جايزه مصطفي(ص) در حوزه هاي تخصصي فناوري اطلاعات، زيست فناوري و نانو و نيز در دو حوزه عمومي اعطا مي شود.

ظهورعنوان داشت: در اين دوره از برگزاري جايزه، فراخوان جايزه به ۲۰۲ مركز علمي و نهاد و ۵۱۲ دانشمند جهان اسلام ارائه شد و در اين دوره ۱۶۴۹ اثر به دبيرخانه جايزه ارسال شد كه از اين تعداد ۱۹۹ اثر مربوط به حوزه فناوري اطلاعات،۶۶۴ اثر در حوزه زيست فناوري و پزشكي و ۱۷۲ اثر در حوزه نانو و ۶۱۴ اثر در بخش ديگر زمينه هاي علم و فناوري بوده است.

وی ادامه داد: جايزه مصطفي (ص)، نشان عالي علم و فناوري جهان اسلام است كه هر دو سال يك بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا مي شود. اين جايزه با شناسايي، معرفي و تجليل شايسته از برترين هاي علم و فناوري در جهان اسلام، علم آموزي و پژوهش را در جوامع اسلامي ترويج و تشويق مي كند. سومين آيين اعطاي جايزه مصطفي (ص) به منظور معرفي دانشمندان برتر علمي و فناوري جهان اسلام ۲۰ آبانماه ۹۸ برگزار مي شود.  

بنابراین گزارش، اعطای جایزه مصطفی(ص) در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی و فناوری، همچنین به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب