امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42884 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر صدر الدین علیپور اعلام کرد؛

شروع کاهش پسماند (کاپ) از مکان های خرید

خبرایران : مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند یکی از روش های اصولی کاهش پسماند (کاپ) را اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد و گفت: افزایش جمعیت و تقاضای مصرف، تنوع کالاها، بسته بندی های شیک و لوکس، پایین بودن کیفیت و عمر مفید اجناس از دلایل بالا رفتن میزان زباله است.
شروع کاهش پسماند (کاپ) از مکان های خرید
به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند؛ دکتر صدر الدین علیپور به اهمیت خرید به اندازه در کاهش پسماند اشاره کرد و ادامه داد: گام نخست در کاهش پسماند از مکان های خرید و با اصلاح در خرید شروع می شود. همچنین در چرخه تولید و دفع پسماند، مصرف، نخستین حلقه شناخته شده است، از این رو اصلاح در الگوی مصرف بسیار ضروری و حائز اهمیت به شمار می رود.
او با تاکید بر مصرف به اندازه، اظهار کرد: حفظ منابع، جلوگیری از دفع پسماند، کاهش آلودگی و هزینه های حمل و نقل زباله از جمله فوایدی است که با مصرف به اندازه می توان به آن دست پیدا کرد. علاوه بر این موارد، با کاهش پسماند از مبدا، مصرف کنندگان می توانند موجب کاهش هزینه های بازیافت، کمپوست، دفن بهداشتی و پسماند سوزی شوند.
علیپور اعلام کرد: این سازمان آمادگی پذیرش طرح ها و ایده های شهروندان در زمینه کاهش پسماند (کاپ) را دارد و شهروندان می توانند طرح های خود را به این سازمان ارسال کنند.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب