امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42883 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری «امدادانتقال هوایی وآی‌سی‌یوهوایی» اعلام شد؛

بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش در ایام اربعین امسال ۵ سورتی پرواز انجام داد/ آمبولانس هوایی ارتش با ۶ تخت مجهز به ICU و متخصصان طب فضا وهوا انتقال بیماران را سریع انجام می‌داد/ ویزیت و خدمت پزشکی به بیش از ۸۲ هزار زائر حضرت سیدالشهدا(ع) انجام شد

نشست خبری«امداد انتقال هوایی و آی‌سی‌یو هوایی»صبح امروز 6 آبان ماه 1398 در اداره بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور خبرنگاران برگزارشد.
بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش در ایام اربعین امسال ۵ سورتی پرواز انجام داد/ آمبولانس هوایی ارتش با ۶ تخت مجهز به ICU و متخصصان طب فضا وهوا انتقال بیماران را سریع انجام می‌داد/ ویزیت و خدمت پزشکی به بیش از ۸۲ هزار زائر حضرت سیدالشهدا(ع) انجام شد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری « امداد انتقال هوایی و آی‌سی‌یو هوایی» صبح امروز 6 آبان ماه 1398 با حضور«شهروز ناصری» رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سرهنگ «قربانعلی حقیقی» مسئول طب رزم اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ خلبان «محمداکبری» معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و اصحاب رسانه برگزار ودر این نشست خبری شهروز ناصری رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا درنشست خبری اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش اظهارداشت: مجموعه بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش در ایام اربعین امسال، ۵ سورتی پرواز انجام داد .

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا تصریح کرد: یک سورتی از آبادان به شیراز و ۴ سورتی دیگر از ایلام به تهران بودند و در ایام اربعین امسال نیز سامانه‌های آی‌سی‌یو هوایی درهواپیماهای نیروی هوایی ارتش به نحوی طراحی و بکارگیری شدند .

وی عنوان داشت: سورتی ها و پروازها هیچ‌گونه اختلالی در روند پرواز ایجاد نکرده و به بهترین شکل ممکن پروازها انجام شدند وتلاش ما نیز درراستای خدمت رسانی درست به  زائران حضرت سیدالشهدا(ع) بود و امیدواریم دراین مسیرپر خیر وبرکت به هدف اصلی خودمان که خدمت رسانی بوده رسیده باشیم.

ناصری ابرازداشت: اداره بهداشت امداد و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیاری در حوادث سیل و زلزله و برای مردمان نیازمند روستاهای دوردست، انتقال قلب جهت پیوند قلب، خدمات در مراسم عمومی همچون راهپیمایی عظیم اربعین در مرز مهران به مردم ارائه داده است.

وی تاکید کرد: امسال یک بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی در مرز مهران برای خدمت به زائران اربعین احداث شد؛ علاوه بر این بیمارستان صحرایی دندانپزشکی، اکیپ جنگ نوین سیارو داروخانه در منطقه مرز مهران مستقر شد که سامانه پزشکی از راه دور خدماتی را برای زائران اربعین انجام می‌داد.

ناصری ادامه داد: علاوه بر موکبی که خود ارتش داشت به موکب‌های مجاور هم خدمات ارائه شده و همچنین یگان سیار بهداشتی خدمات ویژه‌ای به زائران داده می‌شد و در مراسم اربعین امسال آمبولانس هوایی اقدام به ارائه خدمات کرد و قابلیت انتقال بیماران را به صورت انبوه را داشت.

وی درپایان سخنان خود گفت:آمبولانس هوایی ارتش با داران بودن ۶ تخت مجهز به ICU و بهره‌مندی از متخصصین بی‌هوشی و متخصصان طب فضا و هوا  انتقال بیماران را سریع انجام می‌داد و این هواپیما قابلیت جابجایی بیش از ۹۰ نفر از بیماران، همراهان بیماران، متخصصان درمانی و پرسنل را در خود دارد و در باندهای فرودگاه مستقر می‌شود.

 

 سرهنگ اکبری: پرواز‌ها درزمان شب با کمترین مشکل و آسیب انجام شد

سرهنگ خلبان «محمد اکبری» معاون عملیات نیروی هوایی ارتش نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: معاونت عملیات نیروی هوایی ارتش تلاش کرده که در ایام اربعین حسینی ماموریت خود را در زمینه ترابری به نحو مطلوب و درستی وبه شکل دقیقی انجام دهند.

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش ابرازداشت: با توجه به اینکه بخشی از پرواز‌ها در زمان شب انجام می‌شد تلاش کردیم پرواز‌ها به شکلی انجام شود که با کمترین مشکل و آسیب به پیش رود.

 

سرهنگ حقیقی: ویزیت و خدمت پزشکی به بیش از ۸۲ هزار زائر حضرت سیدالشهدا(ع) انجام شد

سرهنگ «قربانعلی حقیقی» مسئول طب رزم اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: اداره بهداشت و درمان نهاجا از تاریخ ۱۶ تا ۲۹ مهر که مسئولیت ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی را عهده‌دار‌ بود، بیش از ۸۲ هزار ویزیت و خدمت پزشکی را به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) ارائه داده است.

مسئول طب رزم اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش درپایان سخنان خود گفت: درهر سورتی پرواز هواپیماهای ارتش در ایام اربعین، ۶ بیمار آی‌سی‌یو و ۲۰ بیمار با شرایط غیرخاص منتقل شده و به مراکز درمانی انتقال یافته ودرمان صورت گرفته است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب