امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42804 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۳:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا شریفی فرد در«رویداد بین المللی کلیماتون»اعلام كرد؛

۸ هزار تن پسماند عادی شهری روزانه درشهر تهران تولید می شود/ تراز اقتصاد پسماند هیچ وقت مثبت نمی شود/ 100 تن پسماندهای بیمارستانی همراه با زباله های عادی دفع می شود/ زباله «طلای سیاه» نیست

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: آمار پسماندهای بیمارستانی از حدود ۶۰ تن بیشتر بوده و به ۱۰۰ تن می رسد و متاسفانه بخشی از این زباله ها همراه زباله های عادی دفع می شود.
۸ هزار تن پسماند عادی شهری روزانه درشهر تهران تولید می شود/ تراز اقتصاد پسماند هیچ وقت مثبت نمی شود/ 100 تن پسماندهای بیمارستانی همراه با زباله های عادی دفع می شود/ زباله «طلای سیاه» نیست
به گزارش خبرنگارخبرایران، همایش «رویداد بین المللی کلیماتون» با موضوع کاهش تولید پسماند در ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان های مردم نهاد تهران از امروزچهارشنبه اول آبان ماه 1398 با مشارکت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، سازمان مدیریت پسماند و ستاد سمن‌های شهر تهران و بیش از ۱۰۰ نفر از متخصصین دانشگاهی، سمن‌های محیط زیستی، دانش آموزان و دانشجویان و کانون‌های محیط زیستی ، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، متخصصین حوزه پسماند و اصحاب رسانه درستاد سمن‌های شهر تهران آغاز شد و دراین همایش «علیرضا شریفی فرد» معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهارداشت: درشهر تهران حدود ۸ هزار تن پسماند عادی شهری در حال حاضرتولید می شود که از این میزان آن بخش که کاملا قابل احصا است زباله هایی است که به آرادکوه می رود که میزان آن ۵ هزار و ۳۰۰ تا ۶ هزار تن است.

شریفی فرد تصریح کرد: فاصله 2 هزار تنی بین آنچه به آرادکوه می رود و تولید پسماند در تهران همان پسماندی است که بازیافت می شود و در بحث نظافت شهر، شرایط تهران آبرومند است و مدیریت جمع آوری زباله و انتقال آن به آرادکوه در شرایط خوبی است هر چند سازمان مدیریت پسماند و شهرداری موظف به نگهداشت شهر هستند .

وی خاطرنشان کرد: نگهداشت صرف شهر مانع از توجه کافی به موضوع توسعه است و این مشکل در توسعه پسماند ایجاد شده یعنی ما نتوانسته ایم در حوزه مدیریت پسماند اقدامات توسعه ای را انجام دهیم.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماندشهرداری تهران ابرازداشت: آمار پسماندهای بیمارستانی از حدود ۶۰ تن بیشتراست و به ۱۰۰ می رسد اما بخشی از این زباله ها همراه زباله های عادی دفع می شود.

وی تاکید کرد: در زمینه نخاله های ساختمانی به شدت در معرض آسیب هستیم، در تهران روزانه ۴۰ هزار تن پسماند ساختمانی تولید می شود که رقم بسیار بالایی است.

شریفی فرد اضافه کرد: ما در مدیریت پسماند با دو چالش مواجه هستیم؛ یکی چالش در مبدا و یکی در مقصد. در تفکیک زباله از مبدا با وجود برخی اقدامات انجام شده موفقیت چندانی در این زمینه نداشتیم و براین اساس به مشارکت مردم نیازداریم.

وی درپایان سخنان خود گفت: برخلاف تصوری که وجود دارد تراز اقتصاد پسماند هیچ وقت مثبت نمی شود ، به عبارتی دیگر زباله طلای کثیف نیست و تفکر غلط است.

بنابراین گزارش؛ همایش «رویداد بین المللی کلیماتون» با موضوع کاهش تولید پسماند در ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان های مردم نهاد تهران به مدت دو روز (چهارشنبه اول آبان و پنجشنبه دوم آبان ماه 1398) با مشارکت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، سازمان مدیریت پسماند و ستاد سمن‌های شهر تهران و بیش از ۱۰۰ نفر از متخصصین دانشگاهی، سمن‌های محیط زیستی، دانش آموزان و دانشجویان و کانون‌های محیط زیستی ، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، متخصصین حوزه پسماند در شهر تهران برگزار می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب