امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42769 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از نیمه آبان شروع می‌شود؛

اعلام جزئیات ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از نیمه آبان شروع می‌شود.
اعلام جزئیات ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن
به گزارش خبرایران، محمود محمودزاده با اشاره به اینکه در قالب این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده می‌شود افزود: هم اکنون ۱۸۰ واحد در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد که ثبت نام برای دریافت این واحدها از نیمه آبان ماه شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ثبت نام در این طرح سامانه‌ای بزودی معرفی می‌شود گفت: ثبت نام برای این طرح به صورت آزمایشی در استان کرمان شروع شده و تا پایان سال در همه استان‌ها انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چهار ارگان در این طرح مشارکت دارند ادامه داد: ثبت نام‌های این مرحله مربوط با بنیاد مسکن است و ما بقی ارگان‌ها نیز به مرور آماده اجرا و عملیاتی کردن این طرح خواهند شد.

محمودزاده با اشاره به اینکه ثبت نام برای این طرح چهار شرط اصلی دارد گفت: متقاضی باید فاقد مالکیت مسکن باشد، تاهل، استفاده نکردن از امکانات دولتی و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد درخواست شرایط اصلی ثبت نام در این طرح است.

وی این طرح را یک طرح هدفمند برای دهک‌های متوسط به پایین کشور دانست و افزود: در قالب این طرح مابقی واحدهای مسکن مهر نیز با سرعت تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در کشور نیاز به ۸۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد گفت: دولت برای تامین همه این واحدهای مسکونی ورود نخواهد کرد.

محمودزاده ادامه داد: خانه‌های تعیین شده در طرح ملی مسکن به قیمت تمام شده عرضه می‌شود که ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضیان وام ارائه می‌شود و ما بقی را شخص متقاضی به صورت آورده باید پرداخت کند.

وی گفت: ثبت نام‌ها با کد ملی انجام خواهد شد و با توجه به اینکه از دیگر سامانه‌های کشور مانند ثبت احوال استعلام گرفته می‌شود هر شخص متقاضی فقط قادر به ثبت برای یک واحد مسکونی است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب