امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42725 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۳:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درآیین افتتاحیه نمایشگاه «هتلیتی شو» اعلام شد؛

قادری : گردشگری اقتصاد وارداتی با درآمد ارزی و صادراتی است / حمزه زاده: جامعه هتلداران کشوراز اخذ مالیات برارزش افزوده معاف شوند / محبی نیا: مشکل اصلی صنعت هتلداری نبود گفتمان است

آیین افتتاحیه اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی هتل، میهمان نوازی و صنایع وابسته «هتلیتی شو» ظهر امروز دوشنبه 29 مهرماه 1398 با حضو مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، ریس جامعه هتلداری ایران ، غرفه داران نمایشگاه و اصحاب رسانه در نمایشگاه شهرآفتاب برگزارشد.
قادری : گردشگری اقتصاد وارداتی با درآمد ارزی و صادراتی است / حمزه زاده: جامعه هتلداران کشوراز اخذ مالیات برارزش افزوده معاف شوند / محبی نیا: مشکل اصلی صنعت هتلداری نبود گفتمان است

به گزارش خبرنگارخبرایران، آیین افتتاحیه اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی هتل، میهمان نوازی و صنایع وابسته «هتلیتی شو» ظهر امروز دوشنبه 29 مهرماه 1398 با حضور«محمدرئوف قادری» مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب ،«جهانبخش محبی نیا» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ،« جمشید حمزه زاده» ریس جامعه هتلداری ایران ، غرفه داران نمایشگاه و اصحاب رسانه در نمایشگاه شهرآفتاب برگزارو دراین مراسم «محمدرئوف قادری» مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب اظهارداشت: ضرورت آسیب‌شناسی اقتصاد گردشگری در کشوربا توجه به شرایط کشور بیش از گذشته احساس می شود.

 

قادری : گردشگری اقتصاد وارداتی با درآمد ارزی و صادراتی است

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تصریح کرد: با وجود تمامی جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی اقتصاد گردشگری آنچنان که باید در مدار توسعه کشور قرار نگرفته، تاجایی که امروز مرزهای جغرافیایی، زمینی، دریایی و حتی مرزهای سیاسی و ایدئولوژیک نمی‌تواند ارتباطات انسانی را محدود کند و به دلیل گسترش و توسعه تکنولوژی و رسوخ آن در جوامع، ارتباطات گسترده‌ انسانی شکل گرفته است.

وی ابرازداشت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و صنعتی به دلیل همین شرایط ویژه تمرکز ویژه‌ای بر اقتصاد گردشگری صورت می‌گیرد اما در ایران با وجود قرار گرفتن در لیست 10 نفره کشورهای با جاذبه‌های گردشگری بالا این صنعت نتوانسته است سهم مناسبی در اقتصاد ایفا کند .

قادری عنوان داشت: ایرانیان مردمانی متمدن با فرهنگی غنی هستند و با وجود تمامی جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی اقتصاد گردشگری آنچنان که باید در مدار توسعه کشور قرار نگرفته است.

وی افزود: ضرورت آسیب‌شناسی اقتصاد گردشگری در کشور بیش از گذشته احساس می شود و تکیه بر درآمدهای نفتی موجب شده تا تمرکز بر سایر منابع درآمدی کشور از جمله گردشگری با بی‌مهری مواجه شود و درنتیجه باعث رشد دراین بخش نباشیم.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب خاطرنشان کرد: هنر اقتصاد موفق آن است که از واردات هم درآمد صادراتی ایجاد کند. گردشگری اقتصاد وارداتی است اما درآمد ارزی و صادراتی دارد. ابتدا باید باور داشته باشیم که جاذبه‌های گردشگری در کشور بسیار بالا است و یکی از زیرساخت‌های مناسب برای گردشگری آماده‌سازی و بهبود صنعت هتلداری در کشور است.

وی ادامه داد: نمایشگاه شهر آفتاب با مصوبه شورای شهر و براساس معیارها و استانداردهای جهانی و معماری ایرانی طراحی و ساخته شده وانتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب از شهر تهران به شهر آفتاب با هدف کاهش آلودگی و ترافیک در شهر تهران، تبدیل شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی با ایجاد جاذبه‌هایی به غیر از جاذبه‌های نمایشگاهی و تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد اقتصادی از جمله استراتژی و اهدافی است که از آغاز ایجاد نمایشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است .

 

حمزه زاده: جامعه هتلداران کشوراز اخذ مالیات برارزش افزوده معاف شوند

جمشید حمزه زاده ریس جامعه هتلداری ایران نیز در ادامه این مراسم اظهارداشت: صنعت هتلداری یکی از ارکان بهبود و توسعه صنعت گردشگری بوده و هست، تاجایی که صنعت گردشگری در کشوراکنون با چالش‌های بسیاری ازجمله هزینه‌های سرمایه‌ای و جاری، کاهش مسافر،تحمیل عوارض سنگین مالیاتی و ده‌ها مشکل دیگر مواجه است.

رئیس جامعه هتلداران کشور عنوان داشت: وجود واحدهای غیرمجاز یکی از دیگر از مشکلات صنعت هتلداری در ایران است و مقرر بود تا در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده تمامی خدمات هتلداری از ارزش افزوده معاف شود اما با تغییراتی که در کمیسیون‌های مجلس ایجاد شده است این اصلاحیه به هتل‌های زیرسه ستاره تغییر یافته است .

وی افزود:درخواست جامعه هتلداران کشور این است که خدمات هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی و دفاتر ورود گردشگر خارجی به کشور از اخذ مالیات برارزش افزوده معاف شوند. ضمن اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه هتل و مهمان‌داری کشوردرنمایشگاه شهرآفتاب به ارتقا و کیفیت خدمات گردشگری وهتلداری درکشور کمک می‌کند.

حمزه زاده اضافه کرد: همایش جشن ملی هتلدران از سوم تا 5 دی در تهران برگزار خواهد شد و امیدوارم این نمایشگاه و نمایشگاهی که در دی ماه سال جاری برگزار می شود به رونق صنعت گردشگری و هتلداری کمک کند.

 

میراحمدی: هدف اصلی ازبرگزاری «هتلیتی شو» رویدادی در ظرفیت صنعت هتلداری کشور بوده است

 

میراحمدی مدیربرگزاری نمایشگاه هتلداری نیز درادامه این مراسم اظهارداشت: هدف اصلی از برگزاری نخستین نمایشگاه هتل و مهمان‌نوازی برگزاری رویدادی در ظرفیت صنعت هتلداری کشور بوده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته این مهم به درستی اجرایی شود به این منظور سمینارهای تخصصی معماری، مسابقات آشپزی و شیرینی‌پزی و برنامه‌های دیگری در حاشیه این اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی هتل، میهمان نوازی و صنایع وابسته «هتلیتی شو»می شود.

 

محبی نیا: مشکل اصلی صنعت هتلداری در واقع نبود گفتمان است

جهانبخش محبی نیا نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز درادامه این مراسم اظهارداشت: امروزصنعت نمایشگاهی و گردشگری از اهمیت بالایی برای کشورهای مختلف برخورداراست و درکشور ما باید زیرساختها ، برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های زیادی برای تحقق گردشگری خوب صورت گیرد.

وی ابرازداشت: با رویکردی هم افزایانه در صورتی که بتوانیم صنعت نمایشگاهی را درکنار سایر صنایع فعال کنیم بسیاری ازمشکلات اقتصادی  حل و شاهد شکوفایی دراین بخش خواهیم بود. ضمن اینکه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب این ظرفیت لازم را برای توسعه صنایع مختلف به خصوص گردشگری را دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری و صنعت هتلداری به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت گردشگری حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و مدیران وزارت تازه تاسیس دراولین دوره نمایشگاه بین‌المللی هتل، میهمان نوازی و صنایع وابسته «هتلیتی شو» لازم و ضروری بود که این امر محقق نشد.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری و نمایشگاهی به عنوان تکیه گاه اقتصاد کشور است و نمایشگاه هتلداری و میهمان نوازی دارای 2 وجه صنعتی و فرهنگی است و با وجود اینکه تلاش برای به روزرسانی تجهیزات و انطباق با استانداردهای جهانی صنعت هتلداری یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است .

محبی نیا یادآورد: نباید از بحث میهمان نوازی که ریشه در مباحث فرهنگی دارد غافل شویم و به طوری که دریچه این بحث محبت است و دربحث های برندسازی نیز هویت برند از کانال محبت،رضایت و اعتماد می گذرد و نبود توجه به این موضوع تلاش های وجه صنعتی هتلداری را کم اثر خواهد کرد.

وی با اشاره به ضعف متولیان صنعت گردشگری و هتلداری در گفتمان سازی تاکید کرد: ما از کهن الگوهای غنی در کنار منابع غنی طبیعی برخوردار هستیم، اما متاسفانه نتوانستیم گفتمان سازی درست را انجام دهیم .

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل اصلی صنعت هتلداری در واقع نبود گفتمان است و برگزاری نمایشگاه هتلداری می تواند گفتمان سازی گردشگری را تسهیل کند و بدون ارتباط با دنیا نمی توان مسیر پیشرفت را طی کرد و با توجه به ظرفیت های کشورمان نباید دغدغه مسافر برای هتل ها وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: مشکل دیگر صنعت هتلداری نبود سیاست گذاری عمومی است و از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و از جامعه هتلداران این انتظار می رود از  فرصت نمایشگاه هتلداری برای تدوین سیاست های عمومی صنعت هتلداری نهایت بهره را ببرند و به نظرم استانداردهای لازم شهرآفتاب این امکان را فراهم کرده تا فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی همیشه وجود داشته باشد.

بنابراین گزارش،اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی تجهیزات هتل ،مهمان نوازی و صنایع وابسته «هتلیتی شو» از 29 مهر تا 3 آبان درمحل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب