امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4266 تاریخ انتشار: شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امام جمعه بومهن در مراسم روز فرهنگ و هنر پردیس؛

هنر شعر، خوشنویسی، نمایش و موسیقی پیوند دهنده ی انسان با خالق زیبایی هاست.

در روز فرهنگ و هنر پردیس در پنجمین هفته فرهنگ و هنر استان تهران در برج میلاد حجت الاسلام و المسلمین توسلی امام جمعه شهرستان پردیس طی سخنانی با تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در برگزاری هفته های فرهنگی و هنری ابرازداشت: ابزارهای هنری از جمله شعر، خوشنویسی، نمایش و موسیقی خلق جلوه های زیبایی است و پیوند دهنده ی انسان با خالق زیبایی هاست.
هنر شعر، خوشنویسی، نمایش و موسیقی پیوند دهنده ی انسان با خالق زیبایی هاست.

به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در روز فرهنگ و هنر پردیس در پنجمین هفته فرهنگ و هنر استان تهران در برج میلاد امام جمعه بومهن گفت: خداوند متعال اولین هنرمند است و آفرینش بزرگترین هنر است. خداوند زیباست و زیبایی ها را دوست دارد و هنر یعنی خلق زیبایی.

حجت السلام توسلی افزود: طبق گفته بزرگان هر اثری که با هنر آمیخته شود ماندگار خواهد شد و هر کاری که در قالب هنر عرضه نشود خاموش می گردد و اینجاست که ارزش هنر و هنرمند هویدا می شود.هنر با فطرت انسان گره خورده و به همین دلیل با اقبال عمومی روبرو می گردد فلذا باید زمینه ارائه آثار هنری به مردم از سوی مسئولین بیش از پیش فراهم گردد.

امام جمعه شهرستان پردیس در ادامه با اشاره به جدیدالتأسیس بودن این شهرستان گفت: پردیس با وجود پتانسیل های فراوان در تمامی زمینه ها 33 سال عقب ماندگی دارد و باید با ایجاد زیرساخت ها در این شهرستان اقدامات جدی صورت گیرد. ما هم به تمام زمینه های هنری علاقه داریم و به سهم خود در حمایت از فرهنگ و هنر اقدام خواهیم کرد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام عبداللهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پردیس ضمن خیرمقدم به حاضرین گزارشی از برنامه های فرهنگی و هنری پردیس را ارائه کرد و گفت: این هفته فرصتی مناسب بود تا گوشه ای از توانمندی های فرهنگی و هنری پردیس به عنوان یک شهرستان جدید در معرض نمایش قرار گیرد و امیدواریم با این شروع خوب شاهد ارتقاء هر چه بیشتر سطح فعالیت های فرهنگی و هنری با حمایت مسئولین در این شهرستان باشیم.

 در این مراسم معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سخنانی ضمن تشکر از اهتمام ویژه مسئولان شهرستانهای استان در برگزاری این هفته های فرهنگی اظهار داشت: در واقع با تحقق این مهم، گوشه ای از توانمندی های هنرمندانی که تاکنون گمنام مانده اند، به مسئولان و شهروندان ارائه شد.

محمدحسین اسماعیلی با اشاره به اینکه پردیس شهرستانی تازه تاسیس است، افزود: در واقع باید مسئولان سایر بخشها به خصوص بخش فرهنگی و هنری نگاه ویژه ای به چنین شهرستانهای نوظهور داشته باشند تا بتوان زیرساختهای فرهنگی را در این مناطق ایجاد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران آمادگی هرگونه حمایت از هنرمندان در رشته های مختلف را دارد، در شهرستانها نیز روئسای اداره فرهنگ و ارشاد باید با شناسایی هنرمندان، نسبت به ساماندهی و تهیه بانک اطلاعاتی آنها اقدام کنند.

این مسئول از عزم جدی مسئولان برای حمایت از هنرمندان خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه اولین قدم برای شناسایی هنرمندان، تشکیل انجمن های مختلف است که تا چند ماه آینده چند انجمن مهم در رشته های موسیقی، سینمای جوان و ... تشکیل خواهد شد

اسماعیلی افزود: یکی از دغدغه های اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث فرهنگی، مقوله اقتصاد هنر است که با برگزاری نمایشگاه ها، ایجاد بازارچه های هنری در شهرستان ها با همکاری سازمان ها و نهادهایی همچون فرمانداری ها و شهرداری ها، فروش آثار هنری، خرید آثار هنرمندان و برپایی اکسپوهای هنری و . . . گام هایی در این راستا برداشته می شود

در این مراسم برنامه هایی همچون شعرخوانی، پخش نماهنگ، اجرای تئاتر طنز و  خیابانی  و اجرای موسیقی پاپ و محلی نیز اجرا گردید که با استقبال مردم روبرو شد.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب