امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42450 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ؛

کنفرانس وحدت اسلامی تحریم شکن است/ راهپیمایی اربعین نماد پشتیبانی از مقاومت، اعلام مقابله با ظلم و ستم و حمایت از آرمانهای سید الشهدا است / اربعین مانور جبهه مقاومت است

آیت الله اراکی گفت: راهپیمایی، اربعین مانور جبهه مقاومت است. این راهپیمایی یک مراسم مذهبی صرف نیست بلکه نماد پشتیبانی از مقاومت، اعلام مقابله با ظلم و ستم و حمایت از آرمانهای سیدالشهداست.
کنفرانس وحدت اسلامی تحریم شکن است/ راهپیمایی اربعین نماد پشتیبانی از مقاومت، اعلام مقابله با ظلم و ستم و حمایت از آرمانهای سید الشهدا است / اربعین مانور جبهه مقاومت است

به گزارش خبرایران، آیت الله اراکی در جلسه ستاد اجرایی کنفرانس که عصر امروز ۱۰ مهرماه با حضور معاونین و مسئولان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: کنفرانس وحدت، یک بسیج علیه جریانهای تفرقه گراست.

وی با بیان این مطلب افزود: گستره فعالیتهای مجمع جهانی تقریب مذاهب، بسیار دامنه دار است، فعالیتهایی از قبیل پروژه ها و برگزاری کنفرانسهای متعدد در خارج از کشور و در مناطق سنی نشین کشور و ...؛در سه ماهه اخیر امسال چند برنامه در خارج از کشور از جمله در ترکیه، عراق و لبنان داشته ایم، لیکن کنفرانس وحدت از همه اینها مهمتر و اثرگذارتر است.


آیت الله اراکی اظهار کرد: خود نفس برگزاری کنفرانس وحدت، یک اقدام اثر گذار است، دلیل این مدعا، عکس العملها و نبرد روانی است که دشمن قبل و بعد از کنفرانس نسبت به برگزاری آن از خود نشان می دهد و شاهد هستیم که بسیاری از رسانه های عربی، عبری و غربی به نمایش برنامه هایی علیه این کنفرانس می پردازند، همه اینها نشان دهنده اهمیت و تأثیر این کنفرانس است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: در این شرایط که استکبار و اذناب و هم پیمانان آن علیه ایران متحد شده و در پی محاصره اقتصادی و سیاسی و فرهنگی آن هستند، کنفرانس وحدت می تواند رفتارهای خاص دشمن علیه ما را به انفعال بکشاند.

وی با تأکید بر اینکه، کنفرانس وحدت اسلامی خود یک اقدام تحریم شکن است، اظهار کرد: همه ساله شخصیتهای برجسته و مهمی از کشورهای مختلف در این کنفرانس شرکت می کنند که هرکدام، نماینده یک جمعیت اصیل از ملیتهای مختلف هستند و حضور هر یک از این شخصیتها به شکلی اعلام بیعت با رهبر معظم انقلاب، اعلام حمایت و پیشتیبانی از سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی و اعلام حمایت از جبهه مقاومت است.

آیت الله اراکی تأکید کرد: کنفرانس وحدت، ابعاد گسترده ای دارد و نباید به آن به عنوان یک کنفرانس محدود نگاه شود، امیدواریم بتوانیم با توجه به ابعاد گسترده این کنفرانس، بهترین بهره برداری را از آن داشته باشیم.

وی افزود: امروز ابرقدرتها در برابر جبهه مقاومت زانو می زنند، اینکه امروز آمریکایی ها در برابر ایران مستأصل شده و درخواست مدارا کردن دارند، اینکه ایران اعلام کرده در برابر تحریمها ایستادگی می کند، اینکه مردم ایران فشار تحریم را تحمل می کنند و از نظام حمایت می کنند، حضور بیش از انتظار و دهها میلیونی مردم ایران در راهپیمایی های اعلام حمایت از نظام از جمله راهیپمایی روز قدس و راهپیمایی ۲۲ بهمن و راهپمایی گسترده اربعین، همه و همه نشان دهنده شکست برنامه های دشمن است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه تصریح کرد: راهپیمایی، اربعین مانور جبهه مقاومت است، این راهپیمایی یک مراسم مذهبی صرف نیست، بلکه یک راهپیمایی ضد آمریکایی است؛ راهپیمایی اربعین نماد پشتیبانی از مقاومت، اعلام مقابله با ظلم و ستم و حمایت از آرمانهای سید الشهدا است.

آیت الله اراکی تأکید کرد: کنفرانس وحدت امسال اعلام پیروزی است، اینکه ما می توانیم طی سی و سه سال و در سخت ترین شرایطی که از جانب دشمن با آن مواجه بودیم، این کنفرانس را با حضور چشمگیری برگزار کنیم، نشان دهنده پیروزی  و اعلام این نکته است که سیاستهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در عرصه وحدت، از استحکام برخوردار بوده و روز به روز در حال پیشرفت است.

وی اظهار کرد: امروز جریان تکفیر منزوی شده و گفتگوی غالب، همگرایی است؛ کنفرانس وحدت امسال، به شکلی اعلام پیروزی جبهه مقاومت، گفتمان وحدت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران در مقابل جریانهای تکفیری در جامعه اسلامی و در جهان است.

آیت الله اراکی در پایان ابراز امیدواری کرد: کنفرانس وحدت پیش رو، برای اسلام و مسلمین و جبهه مقاومت، سراسر منفعت باشد.

در ادامه این جلسه، معاونین مجمع تقریب و مسئولان کمیته های مختلف سی و سومین کنفرانس وحدت، گزارشی از عملکرد و برنامه های خود برای برگزاری هرچه بهتر کنفرانس به محضر آیت الله اراکی رساندند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب