امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42403 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به میزبانی بیمارستان مسیح دانشوری و با مشارکت انجمن ریه اروپا، ترکیه و فرانسه؛

نهمین کنگره بین المللی بیماریهای ریوی، مراقبتهای ویژه و سل برگزار می شود

نهمین کنگره بین الملی بیماریهای ریوی، مراقبت های ویژه و سل توسط مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری 23-20 مهر ماه 1398 با مشارکت انجمن ریه اروپا، ترکیه و فرانسه در سالن همایش های بیمارستان فرهیختگان برگزار خواهد شد.
نهمین کنگره بین المللی بیماریهای ریوی، مراقبتهای ویژه و سل برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سل و بیماریهای ریوی دکتر مسیح دانشوری، نهمین کنگره بین المللی بیماریهای ریوی ، مراقبتهای ویژه و سل به ریاست استاد دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر حمیدرضا جماعتی( دبیر علمی) و دکتر اسماعیل مرتاض (دبیر اجرائی) به روال سالهای گذشته برگزار خواهد شد.
دکتر مرتاض در خصوص مهمترین ویژگی های کنگره فوق گفت: در این کنگره که هر دو سال توسط پژوهشکده سل و بیماری های ریوی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری برگزار می شود مباحث علمی در مورد سه محور اصلی بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه و سل مطرح و سخنرانی های علمی صورت می پذیرد.
دبیر اجرایی نهمین کنگره بین الملی بیماریهای ریوی، مراقبت های ویژه و سل  اذعان داشت: در قالب این کنگره، بیست و ششمین کنگره سل کشوری با همکاری های واحد بیماری های واگیر وزارت بهداشت و بیمارستان دکتر مسیح دانشوری برگزار می گردد که در که در آن سخنرانان مطرح از WHO ، وزارت بهداشت و دیگر اساتید سخنرانی خواهند داشت.
دکتر مرتاض با بیان اینکه حدود شانزده میهمان خارجی از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، فرانسه، هلند، ایتالیا، یونان، هندوستان، ترکیه حضور خواهند داشت و در قالب سخنرانی و یا کارگاه ها مشارکت خواهند کرد افزود: بیست وسه سخنرانی در سالن اصلی از این مدعوین خارجی خواهیم داشت و برنامه های دیگر این کنگره برگزاری پانل های اصلی در زمینه های مختلف بیماری های ریوی و تشخیص های آن، سرطان ریه و تصویر برداری های ریه، پاتولوژی، دخانیات و اثرات مخرب در ریه است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: کارگاه های مختلف عملی و تئوری از جمله کارگاه های مقاله نویسی با استفاده از اساتید مجرب کشور و مدعوین خارجی برگزار می شود که در وب سایت کنگره اعلام شده است.
دکتر مرتاض اظهار داشت: در حدود 130 خلاصه مقاله از مجموع 180 خلاصه مقاله ارسالی پذیرفته شده و در قالب سخنرانی و پوستر در طول برگزاری کنگره ارائه خواهند شد.
در خاتمه دبیر اجرایی نهمین کنگره خاطرنشان شد: امتیاز بازآموزی با توجه به رشته های مختلف از سوی وزارت بهداشت به شرکت کنندگان اعلام گردیده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب