امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4238 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی سازی اعلام کرد؛

دولت در کار شرکتهای استانی سهام عدالت دخالت نمی کند

معاون واگذاری در امور سهام سازمان خصوصی سازی با اشاره به واگذاری و توزیع سهام عدالت طی 18 مرحله در سالهای گذشته گفت: نظارت و اعمال مدیریت بر تشکیل سهام عدالت خارج از وظایف قانونی دولت است.
دولت در کار شرکتهای استانی سهام عدالت دخالت نمی کند

به گزارش خبرایران از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ( شادا)، حسن محمد تبار در پاسخ به پرسشی درباره نحوه مدیریت شرکتهای استانی گفت: مجلس شورای اسلامی در فصل ششم قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی وظیفه واگذاری سهام عدالت و ایجاد تشکیلات مربوطه همانند شرکتهای تعاونی و شرکت های سرمایه گذاری استانی و .... را به دولت محول نموده، معهذا در آخرین ماده فصل مذکور تکلیف نموده که سهام مزبور به گونه ای واگذار شود که موجبات تداوم مالکیت و مدیریت دولت را فراهم ننماید و به صراحت نیز قید نموده است که دولت مجاز به اخذ وکالت از شرکتهای سرمایه گذاری استانی به منظور انتخاب مدیران شرکتهای سرمایه پذیر نمی باشد.

وی در ادامه گفت: قانونگذار به صراحت موضوع مدیریت و نظارت سهام عدالت را از موضوع واگذاری سهام عدالت جداکرده و بخش واگذاری را برعهده دولت قرار داده است.

عضو هیات عامل و معاون واگذاری و امور سهام سازمان سپس افزود، سازمان خصوصی سازی در راستای اجرای این وظیفه قانونی با توزیع سهام عدالت طی 18 مرحله موضوع واگذاری سهام عدالت را به نحو مطلوب به پایان رسانده است، اما نظارت و اعمال مدیریت بر تشکیلات سهام عدالت اعم از شرکتهای سرمایه پذیر، سرمایه گذاری استانی، تعاونی های شهرستانی و ......، باتوجه به ماهیت خصوصی آنها از عهده دولت خارج است و قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت این شرکتها، حتی دولت را از جهت اعمال نظارت و دخالت بر فعالیت آنها منع کرده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب