امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4194 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کی‌روش خداحافظی‌اش از تیم ملی را اعلام کرد/ ایران همیشه در قلبم خواهد بود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که مدت هاست صحبت از ماندن یا رفتنش از فوتبال مطرح شده است، در نشست خبری پس از دیدار برابر بوسنی اعلام کرد در ماه های گذشته منتظر پاسخ پیشنهادش از سوی ایرانی ها بوده اند اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است. وی در این مورد گفت: ایران و هواداران فوتبال در این کشور همیشه در قلب من خواهند بود.
کی‌روش خداحافظی‌اش از تیم ملی را اعلام کرد/ ایران همیشه در قلبم خواهد بود

به گزارش خبرایران، کارلوس کی روش پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر بوسنی در مرحله مقدماتی جام جهانی به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه فونته نوا شهر سالوادور گفت: ابتدا باید به بازیکنان تیم ملی فوتبال بوسنی تبریک بگویم. آنها خیلی خوب بازی کردند اما مردان من هم نمایش خوبی داشتند و 90 دقیقه جنگیدند. من به این بازیکنان افتخار می کنم.

وی افزود: بازیکنان من با اینکه خیلی خسته بودند اما تا حدی که می توانستند دویدند و تهاجمی بازی کردند. بازیکنان ایران برابر سه تیم از بهترین تیم های جهانی بازی کردند. وقتی همه شرایط را بررسی کنید می بینید که ایران خیلی خوب بازی کرده است. درست است که به پیروزی نرسیدیم اما در هر سه بازی نمایش خوبی داشتیم. ما می خواستیم به جام جهانی بیاییم که آمدیم.

وی افزود: ما می خواستیم به جهانیان نشان دهیم که باید فوتبال ایران را جدی بگیرند. قبل از این خیلی ها ایران را جزو تیم های جام جهانی حساب نمی کردند اما ما توانستیم این کار را بکنیم و حالا نظر جهانیان در مورد فوتبال ایران فرق می کند.

سرمربی تیم ملی در مورد دلایل ناکامی آسیایی ها گفت: مشکل اصلی آسیایی ها این است که می خواهند فوتبال اروپا را کپی کنند. تیم های آسیایی نمی توانند با سبک اروپایی ها بازی کنند. اگر بخواهید در مسیر آنها بروید نمی شود. 60 درصد پول را شما می دهید اما جام را اروپایی می برند. آسیایی ها باید روشش را عوض کند.

وی در پاسخ به این پرسش که تیم ایران چقدر خواسته ها و انتظارات شما را برآورده کرد گفت: به عنوان سرمربی من همان نظریه را دارم که همه کارشناسان در دنیا دارند. من هم فکر نمی کردم که ایران به مرحله بعدی برسد اما فوتبال روی اظهار نظر پیش نمی رود. باید با آموزش و خودباوری پیش می رفتیم. ما به صعود نزدیک بودیم. ما مجموعه ای از بازیکنان را کنار هم داشتیم که تعهد داشتند و خوب مبارزه کردند.

کی روش ادامه داد: اگر ما آرژانتین را برده بودیم شاید رفته بودیم به مرحله بعدی. اما در فوتبال نمی شود با اگرها حرف زد. ماه ها بعد از اینکه کره را بردیم من تلاش کردم بهترین آماده سازی را داشته باشیم. من تلاش کردم مربیان و مسئولان را هوشیار کنم که ما می خواهیم در جام جهانی شرکت کنیم. ما می خواستیم صعود کنیم اما عملی نشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد جدایی اش از این تیم گفت: من در یازده ماه اخیر گفته بودم که هواداران ایرانی را از صمیم قلب دوست دارم. نشان دادم که آماده تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران هستم اما من هیچ پیشنهاد منسجمی برای من نیامد. بنابراین همانطور که شما می توانید تجسم کنید برای من افتخار بود که برای ایران کار کنم. من همیشه این کشور را در قلبم خواهم داشت. من عاشقم ایران و هواداران ایرانی هستم چرا که همه عشق شان را به من دادند. اما شما نمی توانید یک ازدواجی داشته باشید که یکطرفه باشد.

وی افزود: من منتظر ماندم تا پیشنهاد من جوابی می گیرد اما من امروز آمدم بگویم که اول از همه باید تشکر کنم از همه کسانی که از من حمایت کردند. همیشه این کشور و مردم را در قلبم نگه می دارم.

کارلوس کی روش در مورد اظهار نظر سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی که گفته بود ایران در این دیدار با سبک تدافعی به میدان آمد و دنبال مساوی بود گفت: ایشان بهتر است در مورد تیم خودش صحبت کند. اگر اینطور است ایشان بیاید سرمربی تیم ملی ایران شود و من سرمربی بوسنی. او نظر خودش را گفته است اما بازیکنان من 90 دقیقه مردانه برای رسیدن به پیروزی تلاش کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بازیکنان من دو بازی سخت و دشوار را برابر نیجریه و آرژانتین پشت سرگذاشته بودند و با خستگی به مصاف بوسنی آمدند. با این حال از همان دقیقه اول به دنبال رسیدن به گل بودند و بعد از اینکه گل اول را دریافت کردیم خیلی تلاش کردند تا این نتیجه را جبران کنند. اما باید بپذیریم که بازیکنان بوسنی در تیم های مطرح اروپایی بازی می کنند و شرایط آماده سازی دو تیم باهم کاملا متفاوت است.

             

           

           

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب