امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41888 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نشست تخصصی «صنعت و سکونت؛ هم نشینی پنجاه ساله» در منطقه21 برپا شد

خبرایران: نشست تخصصی «صنعت و سکونت؛ هم نشینی پنجاه ساله»در منطقه21 با حضور بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و رحمانی شهردار ورودی غربی پایتخت برپا شد.
نشست تخصصی «صنعت و سکونت؛ هم نشینی پنجاه ساله» در منطقه21 برپا شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، رحمانی شهردار این منطقه در ابتدای نشست تخصصی "صنعت و سکونت؛ هم نشینی پنجاه ساله" با اشاره به این نکته که منطقه21 پیشگام تشکیل "شورای پژو هش" در بین مناطق 22گانه است، گفت: دیگر نمی توان کلانشهری مانند تهران را به روش سنتی اداره کرد، به همین علت یکی از عمده دلایل تشکیل این شورا، مبحث نوآوری و خلاقیت است تا بتوان با بهره گیری از روش های نوین گره از سر راه مشکلات برداشت.

وی همچنین با بیان اینکه اجرای تمامی طرح های نوآورانه در منطقه21 حاصل خروجی های اتاق فکر هستند، افزود: منطقه21 چهارمین منطقه شهر تهران به لحاظ وسعت است و در این پهنه، تلفیقی از صنعت و سکونت در مجاورت یکدیگر مشاهده می شود؛ همچنین از نقطه نظر انجام پروژه های عمرانی و تحقق درآمد در منطقه21 موفقیت های چشمگیری حاصل شده است.

شهردار منطقه21 در ادامه صحبت های خود در زمینه اجرای طرح های نوین در این منطقه، به مواردی از جمله تعامل مطلوب با صنایع در راستای تحقق بحث مسئولیت های اجتماعی آنها(CSR)، تعیین دانش آموزان به عنوان سفیران مدیریت شهری و آموزش رباتیک با محوریت تفکیک پسماند از مبدا در مدارس، آغاز پروژه پژوهشی طراحی و اجرای "ربات هوشمند تفکیک پسماند" با همکاری دانشگاه شهید رجایی، طراحی و بهره برداری از خودروی مخزن شوی با آب گرم با استفاده از نیروی حرارتی مازاد موتور خودرو، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه صنعتی شریف جهت پیشبرد کارها و ... اشاره کرد.

بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ادامه این نشست تخصصی با تاکید بر این نکته که 13کمیته پژوهشی در تهران داریم، گفت: پیرو تاکیدات شهردار محترم کلانشهر تهران، برای نخستین بار تشکیل کمیته های پژوهشی در مناطق 22گانه را برپایه هشت رویکرد اصلی در دستورکار ویژه قرار داده ایم.

وی در همین خصوص تصریح کرد: منطقه21 به عنوان یک فرصت جدی برای آینده شهر تهران مطرح است به واسطه اینکه در محدوده این پهنه شهری تلفیقی از صنعت و سکونت دیده می شود و با بهره گیری مطلوب از بستر فعلی این منطقه می تواند نمایشگاه دستاوردهای صنعت در تهران را راهبری کرده و به معرض نمایش همگان بگذارد.

بوچانی همچنین تاکید کرد: نوآوری، صرفا استفاده از تکنولوژی نیست؛ کار اصلی ما در "کمیته های پژو هش" شنیدن و به کاربستن روش های نوآورانه از مجموعه هایی است که به صورت تخصصی این کارها را انجام می دهند و نوآوری ثمره تلاش های شبانه روزی آنهاست.

لازم به ذکر است؛ در پایان نشست تخصصی "صنعت و سکونت؛ هم نشینی پنجاه ساله" در منطقه21، احکام اعضای "شورای پژوهش و نوآوری" ورودی غربی پایتخت اهدا شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب