امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41855 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۹:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ابلاغ شیوه‌نامه جدید ارتقای سلامت نظام اداری

خبرایران: دادستان انتظامی مالیاتی سازمان مالیاتی کشور از تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی چگونگی تشویق و تنبیه رده‌های مختلف سازمان در راستای ارتقای سلامت نظام اداری خبر داد.
ابلاغ شیوه‌نامه جدید ارتقای سلامت نظام اداری
به گزارش خبرایران، عباس بهزاد در اجلاس سراسری مدیران سازمان امور مالیاتی کشور که روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه در استان اصفهان برگزار شد، گفت: با صدور این شیوه نامه که با همکاری دفتر مرکزی حراست، دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری، دفتر حقوقی و دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان طراحی شده، عملا دیگر وصول مالیات، ملاک ارزیابی عملکرد ماموران امور مالیاتی نخواهد بود و مواردی همچون مبارزه با فساد در درون سازمان و مبارزه با فرار مالیاتی، ملاک عمل در ارزیابی عملکرد ماموران مالیاتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مهم ترین هدف نظام مالیاتی، اصلاح نظام اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی است، عنوان داشت: دیگر این نگاه که سازمان امور مالیاتی کشور صرفا متولی وصول مالیات است، موضوعیت ندارد و همه کارکنان سازمان مالیاتی در قبال سلامت نظام اداری مسئول هستند.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه کشور در معرض یک جنگ اقتصادی است، گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در خط مقدم این جنگ اقتصادی قرار دارد؛ بنابراین سلامت این دستگاه بسیار ‌پُراهمیت است و باید با افراد فاسد و مفسدین در این دستگاه که تعداد آنها نیز قلیل است، به شدت برخورد شود.

وی اظهار داشت: بر اساس این شیوه نامه، تمام رده های مختلف سازمان بایستی هرگونه فساد، تخطی، تعلل، سهل‌انگاری و قصور را گزارش نموده و براساس شیوه نامه برخورد لازم صورت می پذیرد.

بهزاد از ایجاد یک سامانه متمرکز به منظور ثبت تمامی گزارش های مربوط به تخلفات و مفاسد اداری به منظور ارزیابی کارکنان جهت تایید صلاحیت به منظور ارتقا و انتصابات آتی خبر داد و گفت: اطلاعات محرمانه این سامانه ملاک عمل در تصمیمات سازمانی در خصوص ارتقا و ارزیابی کارکنان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مبانی و موارد قانونی متعددی برای تنبیه کارکنان خاطی وجود دارد، اظهار داشت: در این شیوه‌نامه، نه تنها تمامی این مبانی قانونی مدنظر قرار گرفته، بلکه موضوع تشویق کارکنانی که عملکرد مطلوبی داشته و از سلامت لازم برخوردارند نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب