امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41710 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نادر نصیری در نشست خبری اعلام کرد؛

باید همه دستگاه های اجرایی ٢۵ درصد سهمیه ایثارگران را رعایت کنند/ در کل کشور ٨٣٠ هزار ایثارگر در 3 بخش خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران داریم/١٠درصد ایثارگران کل کشور در تهران است/ بیمارستان های صدر، نیایش و میلاد شهریار را تحت مدیریت داریم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با بیان اینکه در حوزه درمان ۵۶ هزار نفر از ایثارگران مشمول بیمه پایه و ١۴٠ هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی هستند، گفت: در حوزه اشتغال مطابق با قانون موظف به تامین اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر هستیم و در برنامه ششم توسعه تکلیف شده است که دولت بحث اشتغال این افراد را تامین کند.
باید همه دستگاه های اجرایی ٢۵ درصد سهمیه ایثارگران را رعایت کنند/ در کل کشور ٨٣٠ هزار ایثارگر در 3 بخش خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران داریم/١٠درصد ایثارگران کل کشور در تهران است/ بیمارستان های صدر، نیایش و میلاد شهریار را تحت مدیریت داریم

به گزارش خبرایران،نشست خبری«بنیاد شهید وامورایثارگران تهران بزرگ» صبح امروزچهارشنبه 6 شهریورماه 1398 با حضور« نادرنصیری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و اصحاب رسانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برگزار ودراین نشست خبری « نادرنصیری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با گرامیداشت هفته دولت در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه بسیاری از ایثارگران از نحوه ارائه خدمات درمانی گلایه دارند، اظهار داشت: برای ارایه خدمات درمانی مطابق قانون دو سیستم داریم یکی بیمه پایه و دیگری بیمه تکمیلی است.

نصیری تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیادشهید با طرح موضوع این مشکل را در جلسه هیات دولت پیگیری می کند و تاکنون برای تامین اعتبار اقدامات خوبی صورت گرفته است و باید تامین اعتبار شود.

وی درباره وضعیت ایثارگری تهران بزرگ ابرازداشت: در کل کشور ٨٣٠ هزار ایثارگر در سه بخش خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران وجود دارد اما در تهران به دلیل اینکه خدمات شایسته ای به ایثارگران بدهیم، در دو مرکز خدمات ارائه می شود. بیش از ٨۵ هزار پرونده ایثارگری در ١٣ بنیاد شهید منطقه خدمات می گیرند و ١٠ درصد ایثارگران کل کشور در تهران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ٧٣ درصد ایثارگران را در استان تهران را داریم و در شهرستان های استان تهران کمتر از سه درصد و ٢٧ درصد دیگر در شهرستان ها است. ما ٣٠ هزار ایثارگر میهمان را داریم که نزدیک پنج درصد جامعه ایثارگری کشور می شود.

نصیری عنوان داشت: ایثارگران مهاجران سایر استان ها هستند، 4 مرکز مشاوره فعال، یک موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی داریم و از مجموعه ١٠ بیمارستان بنیاد شهید سه بیمارستان تخصصی و روانپزشکی در استان تهران است. ما بیمارستان های صدر و نیایش و میلاد شهریار را تحت مدیریت داریم.

وی اضافه کرد: در تهران بزرگترین مرکز فرهنگی و ورزشی و توانبخشی در زعفرانیه تهران با ٣٢ هزار مترمربع در حال احداث و تکمیل داریم. بیش از ٢٨ هزار مترمربع فضای مفید دارد و ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ٩٠ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و فعالیت ساخت آن از سال ٩١ آغاز شده است.

نصیری ادامه داد: تامین هزینه های این مجتمع از محل منابع بنیاد پرداخت می شود و امیدواریم تا پایان سال این مجموعه به مرحله بهره برداری برسد و یکی از بحث هایی که برای ما خیلی اهمیت دارد، از 7 هزار جانباز بالای ٧٠ درصد کشور، در تهران هزار و ٧٠٠ نفر را داریم که ٢٠ درصد کل جانبازان کشور است، همچنین دو هزار نفر از این افراد مشمول خدمات ویژه درمانی و لوازم مصرفی هستند که ۵٠٠ نفر آنها در تهران است.

وی افزود: از هزار و ٧٠٠ نفر تحت پوشش بنیاد شهید تهران، ١٠٠ نفر در آسایشگاه مستقر هستند که اکنون در چهار آسایشگاه در تهران به آنها خدمات ارائه می شود.

نصیری درباره کمیسیون پزشکی نیز گفت: هر هفته تعدادی در کمیسیون پذیرش می شوند که طبق آمار هر هفته ٢٠٠ نفر از این خدمات بهره مند شده و تعیین درصد جانبازی می شوند حتی ارجاعی از سایر استان ها هم داریم و در حوزه ارتقای تحصیل از ١۵٠ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در سطح کشور ٣٠ هزار دانشجو در تهران هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان ۵۶ هزار نفر از ایثارگران مشمول بیمه پایه و ١۴٠ هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی هستند، اضافه کرد: در حوزه اشتغال مطابق با قانون موظف به تامین اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر هستیم و در برنامه ششم توسعه تکلیف شده است که دولت بحث اشتغال این افراد را تامین کند. باید همه دستگاه های اجرایی ٢۵ درصد سهمیه ایثارگران را رعایت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: به طور مستقیم در بخش جذب فرزندان شاهد و ایثارگر دخیل نیستیم و بر اساس قانون اعمال می شود اما در بخش طرح های خوداشتغالی از محل منابع بانکی جهت اشتغال آنها حمایت می شود و در حوزه فرهنگی نیز برنامه هایی را در دستور کار داریم که مهمترین موضوع بحث «فرهنگ اعلام شهدا» است که برای ٢٣ هزار شهید استان تهران، سه جلد کتاب را به چاپ رساندیم.

وی ادامه داد: نسخه الکترونیک کتاب «فرهنگ اعلام شهدا»؛ جامع کل استان‌ها، مشتمل بر متن کامل ۴۲ کتاب فرهنگ اعلام شهدای سراسر کشور نیز در سامانه شاهد الکترونیک بارگذاری شده و هم‌اکنون در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

نصیری به برنامه های هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: رونمایی از کتاب و گردهمایی ایثارگران و تقدیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، یادواره‌های شهدا و دیگر برنامه های فرهنگی از برنامه های ماست.

وی درباره طرح مسکن ایثارگران گفت: دولت ۵٠٠ هزار واحد مسکونی را کلنگ زنی کرده است و ما از این قضیه حتما استفاده می کنیم تا به ایثارگران هم از این واحدها تخصیص داده شود البته بنیاد شهید تسهیلاتی را برای کمک به ایثارگران دارد. اکنون بحث تسهیلات مسکن را در سه سال اخیر به جانبازان زیر ٢۵ درصد هم تعمیم داده ایم و ایثارگرانی که توان تامین آورده را داشته باشند، مشکلی برای ارائه تسهیلات به این افراد نداریم.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر که سهمیه وام تکلیفی را به ما اعلام می کرده اند، آخرین وضعیت وام مجدد را به ایثارگران می دهند اما باید تسهیلات قبل از تسویه حساب کنند.

نصیری درباره کوچک بودن فضای قبور والدین شهدا اظهار داشت: برنامه ای برای این موضوع داریم که یک قطعه جدید برای این افراد را در نظر گرفته ایم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما هرچه برای خانواده های شهدا و ایثارگران انجام دهیم، باز هم جای کار دارد. اگر قرار است در بحث بهبود وضعیت ایثارگران توفیق داشته باشیم، فقط بنیاد شهید نمی تواند متولی باشد و انتظار داریم که همه کمک کنند و نباید به بنیاد شهید نگاه بخشی شود. همچنین نباید به ایثارگران نگاه صنفی شود و می خواهیم رسانه ها سفیران این بخش باشند و در کاهش مشکلات ایثارگران به ما کمک کنند و همه دستگاه های اجرایی با اولویت برای ایثارگران خدمات انجام دهند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب