امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41627 تاریخ انتشار: جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۳:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

چشم انداز ارتقای جایگاه مجسمه‌سازی ایران؛

نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در ادامه فعالیت‌های مستمر این سازمان در حوزه هنرهای شهری، نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران در دو بخش حرفه‌ای و دانشجویی برگزار می‌شود.
نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران برگزار می‌شود
به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر برزین ضرغامی ‌با بیان این مطلب و با اشاره به چشم انداز این دوره از سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، افزود: معرفی، تثبیت و ارتقای جایگاه مجسمه‌سازی ایران مهمترین چشم انداز این دوره از سمپوزیوم محسوب می‌شود.
وی ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگوی فرهنگی هنری و فرصت تبادل دانش و تجربه مجسمه‌سازی، گسترش و ارتقای آگاهی عمومی‌ در عرصه مجسمه‌سازی بین‌المللی، احیای میراث تاریخی ایران در زمینه حجاری و سنگ تراشی، فراهم آوردن شرایط آفرینش اثر هنری توسط هنرمندان ایرانی و خارجی، گسترش فضای حمایتی برای هنرمندان مجسمه‌ساز و هنر مجسمه‌سازی شهری و بروز توانمندی‌های بالقوه مجسمه‌سازی در آموزش و تکاپوی اجتماعی را از جمله اهداف این سمپوزیوم عنوان کرد.
رییس نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با بیان اینکه تیم داوری این دوره بسیار توانمند است، افزود: سعید شهلاپور، مرتضی نعمت اللهی، محمود پورنصری نژاد، محمد بهرامی، رافیک داودیان، محمد مروستی و سید مجتبی موسوی شورای سیاستگزاری و انتخاب آثار را برعهده دارند.
ضرغامی‌ درباره نحوه انتخاب هنرمندان برای حضور در نهمین سمپوزیوم بین‌المللی تهران، توضیح داد: این انتخاب براساس تصاویر ماکت و توضیحات طرح پیشنهادی، رزومه و سوابق کاری هنرمند صورت می‌گیرد. هر هنرمند می‌تواند تا سه طرح که پیش از این اجرا نشده باشد را به دبیرخانه سمپوزیوم ارائه کند. همچنین هنرمندان منتخب باید ماکت آثار خود را با کیفیت و متریال مناسب در مقیاس 1/10 از تاریخ 28 مهرتا 1 آبان ماه 1398 (از ساعت 9 تا 17) برای داوری نهایی به دبیرخانه تحویل دهند.
رییس نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران اظهارکرد: حداکثر 5 هنرمند ایرانی و 10 هنرمند خارجی در بخش حرفه‌ای و 10 دانشجوی رشته مجسمه‌سازی در بخش دانشجویی برای اجرای آثار در ابعاد واقعی انتخاب و دعوت خواهند شد. بخش دانشجویی به دانشجویان سال‌های سوم و چهارم رشته مجسمه‌سازی اختصاص دارد. این فرصت برای دانشجویان برای کسب تجربه و آموزش تکنیک‌های مجسمه‌سازی با سنگ فراهم شده است.
گفتنی است، هنرمندان می‌توانند برای اطلاع از شرایط شرکت در سمپوزیوم به سایت www.tehransculpture.zibasazi.ir مراجعه کرده و مدارک خود را که شامل فرم ثبت نام، رزومه مستند و تصاویر ماکت‌های خود است به نشانی ایمیل tehransymp@gmail.com ارسال کنند.
مهلت ثبت نام در این سمپوزیوم تا 20 شهریور ماه و داوری و اعلام نتایج تا 4 مهر ماه اعلام شده است.آیین گشایش سمپوزیوم 11 آبان ماه و پایانی 4 آذر ماه برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب