امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4149 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

صدیقه سلمان؛

هنرمند باید در مسیر جهان بینی و اعتقادات خود پایداری داشته باشد

صدیقه سلمان هنرمند هنرهای تجسمی معتقد است، هنرمند باید در مسیرجهان بینی و اعتقادات خود پایداری داشته باشد و برآنچه بدان یقین می یابد با ثبات قدم بردارد.
هنرمند باید در مسیر جهان بینی و اعتقادات خود پایداری داشته باشد

به گزارش خبر ایران از حوزه هنری، صدیقه سلمان نقاش درباره هنر مقاومت، گفت: بی شك، انسان گونه برگزیده خالق حكیم، با قدرت، بی نظیر در سازگاری و تطبیق با حیات و هستی است. انسان ها لازمه مقاومت را در ذات خلقت شان نهفته دارند. اگر مقاومت و پایداری در وجودش انسان نبود تمام معناهای هستی تا به امروز به انقراض كشیده می شد.

این هنرمند با اشاره به اینكه مقاومت در تمام شئون زندگی و حیات بشری وجود دارد، افزود:  مفهوم مقاومت چه در هنر و چه در هر مرحله زندگی و در كل ماهیت زیست بشر، رشد دهنده است. اگر مقاومت در مسیر زندگی وجود نداشته باشد رسیدن به هدف قابل تصور و میسر نیست. نیل به هدف و این رشد و تعالی فقط و فقط  براثر مداومت در حركت روبه جلو و به طور همزمان و با پایداری ممكن است. 

سلمان خاطرنشان كرد: هنرمند نیز باید در مسیرجهان بینی و اعتقادات خود پایداری داشته باشد و برآنچه بدان یقین می یابد با ثبات طی طریق كند.

این هنرمند نقاش، گفت: تصور می كنم "هنر مقاومت" تجلی بخش فتح قلل ارزشهای والای  انسانی براساس حكمت خلقت است.  

سلمان تصریح كرد: در عصر حاضر (هزاره سوم) هر هنرمند كه طی خلق اثر هنری اش با هر جلوه  و صورت، به  بیان احساس و مفاهیم تعالی بخش تبادر ورزد، به هر میزان كه مخاطبان را متاثر سازد (ضمن آنكه خود با كمال هستی همراه می شود)، شعور جهانی را نیز ارتقاء می بخشد و اینجاست كه هنر مقاومت به منصه ظهور می رسد.

این هنرمند در پایان گفت: در این مسیر هنرمند نیز ثابت قدم می ماند، چندان كه او هم به سطح بالاتر و والاتر از ادراكات هستی شناسانه و بیان تصویری غنی در راستای حكمت الهی دست یافته و خلاقانه گام های نوینی برداشته است. در یك كلام هنر مقاومت؛ هنر "متجلی ساختن كمال هستی توام با پایداری و بر مدار تغییر" است.

صدیقه سلمان متولد 1245 كارشناسی ارشد ارتباط تصویرگری دارد. تألیفات و مقالات وی در زمینه هنر رساله نظری دوره كارشناسی با عنوان ذهنیت گرایی در سور رئالیسم و نقاشی انقلاب اسلامی و رساله نظری كارشناسی ارشد با عنوان تصـویر، بیان، عاشورا است. ‌زمینه‌های تخصصی وی طراحی ـ  نقاشی ـ گرافیك ـ ارتباطات ـ انیمیشن (پویانمایی ) است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب