امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41443 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۴:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی نوذرپوردر نشست خبری اعلام کرد؛

طرح تفصیلی منطقه 22 با مشخص شدن مسیرهای بارگذاری‌های جمعیتی انجام شده/دنبال کارآفرینی و استقرارمشاغل نوین درمنطقه 22 هستیم/ اجرای خطوط 9 و 10 مترو در سطح منطقه 22 / سیستم پهنه‌بندی درحال حاضر نواقصی در شهر تهران دارد

شهردار منطقه 22 تهران درتشریح وضعیت حمل و نقل عمومی دراین منطقه گفت: برای اجرای خطوط 9 و 10 مترو در سطح این منطقه تلاش کردیم مشارکت ذینفعان بزرگ را جذب کنیم و طرح احداث این خطوط نیز در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور پس از تصویب اجرایی خواه
طرح تفصیلی منطقه 22 با مشخص شدن مسیرهای بارگذاری‌های جمعیتی انجام شده/دنبال کارآفرینی و استقرارمشاغل نوین درمنطقه 22 هستیم/ اجرای خطوط 9 و 10 مترو در سطح منطقه 22 / سیستم پهنه‌بندی درحال حاضر نواقصی در شهر تهران دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری شهرداری منطقه 22 تهران بعدازظهرامروز شنبه 19 مرداد ماه 1398 با حضور«علی نوذرپور» شهردارمنطقه 22 تهران  و اصحاب رسانه درساختمان مرکزی شهرداری منطقه 22 برگزار ودراین نشست خبری«علی نوذرپور» شهردارمنطقه 22 تهران  اظهارداشت: منطقه 22 نامش با بلندمرتبه‌سازی و ساخت‌وسازهای انبوه و بی‌قاعده همزاد شده است.

نوذرپور تصریح کرد: منطقه 22 علی‌رغم این ساخت‌وسازهای انبوه و بی‌قاعده و شهرتی که در بی‌انضباطی شهری دارد زیبایی‌های بسیاری از جمله طبیعیت بکر و دست نخورده، پوشش گیاهی انبوه و قریب 3000 هکتار بوستان‌های جنگلی وردآورد، چیتگر و خرگوش‌دره است که هر کدام ظرفیت‌های بزرگی هستند.

وی ادامه داد: در حریم این منطقه هشت روستا و آبادی نیز وجود دارد که مردمان آنها تولیدگر هستند و با کمک همین روستاها توانستیم جشنواره‌های مختلفی را برگزار کنیم و به این ترتیب ظرفیت‌های گردشگری گسترده‌ای در این منطقه ایجاد شده است. همچنین دریاچه خلیج فارس در این منطقه به عنوان فضای عمومی امروز مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار گرفته و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آن انجام می‌شود.

شهردار منطقه 22 با اشاره به تصویب طرح تفصیلی منطقه 22 در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، اظهار کرد: در طرح تفصیلی منطقه بر ظرفیت‌های مختلف منطقه 22 تاکید شده و همچنین نگاه ویژه‌ای به جمعیت‌پذیری منطقه انجام شده طرحی که به حفظ انضباط شهری منطقه کمک می‌کند و راهکارهایی برای حمل و نقل عمومی و حفظ و نگهداشت محیط زیست شهری و حوزه‌های سرمایه‌ گذاری داشته است.

وی ادامه داد: این طرح می‌تواند برای آینده منطقه 22 را برای تهران حفظ کند و جایگاه فراموش شده سنوات گذشته را برای منطقه و شهر تهران برگرداند.

نوذرپور در تشریح جزییات طرح تفصیلی منطقه 22 گفت: در اصول کلی این طرح که نهایی شده چند نکته مورد توجه بوده نخست آنکه حفاظت محیط زیست در تمام تصیمیم‌گیری‌های شهرسازان در این منطقه در اولویت قرار بگیرد توسعه کیفی به جای توسعه کمی مبنا قرار گرفته و نقش فرامنطقه‌ای منطقه 22 باز تعریف شده و در مقیاس تهران عملکرد آن مورد توجه قرار گرفته به شکلی که برای منطقه 22 کارکرد فراغتی در مقیاس شهر تهران تعریف شده در حقیقت 35 درصد فعالیت‌های منطقه چه در بارگذاری‌ها و چه در حوزه سرمایه‌ گذاری به بخش فراغتی اختصاص پیدا کرده است.

شهردار منطقه 22 ادامه داد: نکته دیگری که در اصول طرح تفصیلی منطقه 22 مدنظر قرار گرفته تبدیل این منطقه به مرکز است. قرارگیری مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی البته در طرح جامع این موضوع مورد تاکید قرار گرفته بود. نکته دیگر در طرح تفصیلی منطقه 22 هدف قرار دادن این منطقه به عنوان قطب امداد و نجات شهر تهران است.

وی ادامه داد: ارتقاء رقابت‌پذیری منطقه 22 از اهداف دیگری است که در طرح اصلی دنبال خواهد شد به شکلی که در منطقه به دنبال کارآفرینی و استقرار مشاغل نوین هستیم از سوی دیگر ارتقاء کیفیت زیست و سکونت محلی که تاکنون فضاهای خصوصی در آن شکل گرفته، اما به تناسب آن با این سکونتگاه‌ها سرانه‌های خدماتی مورد توجه قرار نگرفته در طرح تفصیلی منطقه به طور جد مورد توجه قرار گرفته است.

نوذرپور تاکید کرد: در طرح تفصیلی جدید منطقه 22 از بارگذاری‌های سنگین جمعیتی تلاش شده که جلوگیری به عمل بیاید البته آنچه که در گذشته حقوق مکتسبه برای شهروندان ایجاد کرده نیز به عنوان حق مردم مدنظر قرار گرفته است.

شهردار منطقه 22 در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح وضعیت حمل و نقل عمومی در سطح منطقه 22 گفت: برای اجرای خطوط 9 و 10 مترو در سطح این منطقه تلاش کردیم مشارکت ذینفعان بزرگ را جذب کنیم و طرح احداث این خطوط نیز در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور پس از تصویب اجرایی خواهد شد.

وی افزود: موضوع تاب‌آوری منطقه 22 در برابر بحران‌هایی همچون سیل و زلزله و آتش‌سوزی در این طرح مورد توجه قرار گرفته که چارچوب‌هایی برای این مساله دیده شده که برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه ساخته شده در منطقه 22 در معرض نظارت دائمی قرار بگیرد.

شهردار منطقه 22 ادامه داد: سیستم پهنه‌بندی نیز در حال حاضر نواقصی در شهر تهران دارد این طرح در تهران در مسیر اجرا بعضا با تفسیر رای‌هایی مواجه می‌شود اما در طرح تفصیلی منطقه 22 امکان تفسیر به رای وجود ندارد.

نوذرپور درمورد بارگذاری جمعیتی آینده این منطقه و جمعیت فعلی آن نیز تاکید کرد: سهم منطقه 22 از جمعیت شهر تهران در حال حاضر حدود 2 درصد است. در حقیقت حدود 215 هزار نفر جمعیت در این منطقه امروز ساکن هستند اما از نظر تراکمی 30 نفر در هر هکتار در منطقه 22 ساکن هستند که یک پنجم تراکم ناخالص شهر تهران است.

شهردارمنطقه 22 ابرازداشت: باید به این نکته توجه کنیم که بارگذاری‌ها، توافقات و پروانه‌های صادر شده چیزی حدود 2.5 برابر جمعیت فعلی را برای منطقه به همراه خواهد داشت. به این ترتیب در سال 1405 جمعیت منطقه بیش از 325 هزار نفر نخواهد بود در حالی که در طرح جامع تهران 350 هزار نفر برای منطقه پیش‌بینی شده بود. تا افق طرح تفصیلی منطقه با توجه به بارگذاری‌های انجام شده در سطح منطقه باید روی عدد 500 هزار نفر پیش‌بینی داشته باشیم که این موضوع ما را نیازمند به تامین سرانه‌های خدماتی مختلف برای منطقه می‌کند.

وی درمورد پاسخگویی حمل و نقل عمومی منطقه به تقاضاها براساس بارگذاری جمعیتی در منطقه 22 افزود: وضعیت حمل و نقل عمومی منطقه نسبت به کل شهر تهران پایین‌تر است، در حالی که در شهر تهران اتوبوسرانی سهم 17 درصدی از کل جابه‌جایی‌ها را دارد اما در منطقه 22 این رقم 11 درصد است و سهم تاکسی‌ها نیز 12 درصد است به این ترتیب در حال حاضر وضعیت مناسبی در منطقه در حوزه حمل و نقل عمومی نداریم هر چند که در موضوع دوچرخه و استفاده از این وسیله وضعیت‌مان خوب است. 

شهردار منطقه 22 در پایان سخنان خود گفت: در مطالعات طرح تفصیلی منطقه 22 تمامی مطالعات ترافیکی با مشخص شدن مسیرهای بارگذاری‌های جمعیتی انجام شده و در کنار مطالعات طرح تفصیلی ، مشاوران حمل و نقل ریلی که مطالعات ریلی شهر تهران را انجام داده بودند مطالعات منطقه 22 را انجام دادند و دو خط 9 و 10 برای منطقه 22 پیش‌بینی شد. علاوه بر آن نیز یک خط LRT نیز برای این منطقه پیش‌بینی شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب