امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41405 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در خانه هنرمندان افتتاح شد؛

نمایشگاه «سایه» با مروری بر 5 دهه فعالیت هنری اسماعیل خلج

خبرابران : نمایشگاه «سایه ، مروری بر 5 دهه فعالیت هنری اسماعیل خلج» هجدهم مرداد در گالری ممیز خانه هنرمندان افتتاح شد.
نمایشگاه «سایه» با مروری بر 5 دهه فعالیت هنری اسماعیل خلج
به گزارش خبرایران از روابط عمومی خانه تئاتر، این نمایشگاه با حضور محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای اسلامی شهر تهران ، اصغر همت بازیگر، کارگردان و مدیرعامل سابق خانه تئاتر، شهرام گیل‌آبادی، مدیرعامل خانه تئاترو چهره‌های سرشناس دیگری در عرصه هنرهای نمایشی و تجسمی در گالری ممیز خانه تئاتر افتتاح شد. 

در این نمایشگاه، علاوه بر پوستر تئاتر، کارگاه‌های آموزشی و کتاب‌های اسماعیل خلج، مجموعه‌ای از آثار نقاشی این هنرمند پیشکسوت تئاتر نیز به نمایش درآمده است. 

خلج در گفت‌وگویی از علاقه‌اش به نقاشی در 10 سالگی گفت و با اشاره به اینکه این نمایشگاه اولین تجربه نمایش عمومی نقاشی‌هایش است، بیان کرد: «تا زمانی که یک کار نو و خلاقانه نداشته باشی نباید نمایشگاه برگزار کنی من نیز به دنبال یک کار نو و خلاقانه بودم که از روی دست کسی نباشد و تفکر و ایده کار از خود هنرمند باشد،لذا در این نمایشگاه  ۱۶ اثر با تکنیک رنگ و روغن ارائه کردم، برخی از آثار سایه خودم بر روی گلهاست.» 

اسماعیل خلج از هنرمندان نام‌دار تئاتر ایران است که به واسطه نمایشنامه‌ها و شیوه درام‌نویسی‌اش در میان علاقمندان هنرهای نمایشی شناخته شده است. 

خلج از اوایل دهه ۵۰ فعالیت هنری خود را آغاز کرد و با نگارش و کارگردانی نمایش‌هایی همچون؛ پاتوق، پاانداز، حالت چطوره مش رحیم؟، گلدونه خانم، باجه، جمعه‌کشی، قمر در عقرب، عبید زاکانی، شبات و.... به عنوان یک چهره هنری خود را مطرح کرد. 

او که سال‌ها کارمند اداره رادیو و تلویزیون بود؛ سپس به عنوان بازیگر در سینما در آثاری همچون؛ پسر ایران از مادرش بی‌اطلاع است، بلندی‌های صفر، یک تکه نان، پابرهنه در بهشت، همیشه پای یک زن در میان است، رسوایی و... بازی کرد و در تلویزیون علاوه بر کارگردانی سریال سایه همسایه، در مجموعه‌های تلویزیونی این شرح بی‌نهایت، مرده متحرک، اغما، خانه بی‌پرنده، جلال‌الدین و... بازی کرده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب