امروز: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41119 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۸:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد؛

اجرای الگوی نوسازی محلی محلات اتابک و مینابی

علی اکبری از برنامه ریزی جهت اجرای الگوی نوسازی محلی محلات اتابک و مینابی خبر داد و با اشاره به وجود 530 پلاک رها شده و 13 پروژه متوقف شده در این محلات و درخواست ساکنان مبنی بر تعیین تکلیف اراضی بی دفاع رها شده در این محدوده، گفت: محلات اتابک و مینابی در منطقه 15 به دلیل مداخلات گسترده گذشته از ظرفیت لازم جهت اجرای الگوی نوسازی برخوردار هستند.
اجرای الگوی نوسازی محلی محلات اتابک و مینابی

به گزارش خبرایران از ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، اقدامات سازمان نوسازی شهر تهران در حوزه توسعه محله ای پس از گذشت 40 روز از برگزاری آخرین جلسه با کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه ای با حضور زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه گزارشی از میزان پیشرفت برنامه های توسعه محله، پروژه های بهسازی محیطی، تأمین پارکینگ، ایجاد فضای سبز، شناسایی املاک و باغات پیشنهادی جهت تبدیل به بوستان های محلی، تدقیق بافت های فرسوده، اقدامات پشتیبان نوسازی، بازآفرینی محور شهری فدائیان اسلام و اقدامات اجرایی بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز، پروژه های مسکن امید و همچنین گزارش معرفی و اجرای الگوی نوسازی محلی محلات اتابک و مینابی ارائه شد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ضمن تأکید بر ضرورت برنامه ریزی و تمرکز بر اجرای طرح های خرد و اثرگذار، با اشاره به طرح پلازای هفت تیر و اجرای نسبتاً سریع و پر استقبال این طرح، خاطرنشان کرد: بهتر است در ارتباط با احداث پارکینگ های محله، از پارکینگ های مکانیزه و در اجرای فضاهای باز شهری از سازه های سبک استفاده شود تا هم سرعت اجرای کار بالا رود و هم از هزینه های اجرا کاسته شده و نوآوری ایجاد گردد.

نژاد بهرام عنوان کرد: اولویت ما در اقدامات نوسازی، ارتقاء ارزش سکونت، حفظ جمعیت موجود و تقویت ظرفیت ها برای حضور جمعیت جدید در محله است، لذا داشتن برنامه برای نگهداری، نحوه استفاده و بهره برداری از فضاها و پروژه های بهسازی و نوسازی در محله ها امری ضروری است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بر اهمیت توجه به معلولین و سالمندان در تهیه طرح ها و اجرای پروژه های بهسازی محیطی تأکید کرد.

وی با اشاره به فشردگی بافت فرسوده در مناطقی نظیر منطقه 12، متذکر شد: برای اجتناب از بارگذاری بیش از حد در این مناطق، بارگذاری طرح ها می بایست درون بافت فرسوده صورت گیرد و نه در فضاهای آزاد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان این که امروزه در دنیا بیشترین ظرفیت های شهرسازی بر کاهش میزان مداخله و توجه به هویت شهر تأکید دارد، تصریح کرد: سادگی و روانی طرح، مهمترین بخش در تهیه طرح است و میزان مداخله می بایست به حداقل ممکن برسد، چرا که مداخله نرم از طرف نیروهای موجود در محله پذیرفته شده تر و قابل قبول تر است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات سازمان نوسازی شهر تهران، از اجرای الگوی نوسازی محلی محلات اتابک و مینابی خبر داد و گفت: موضوعی که صاحبنظران مطرح کردند این است که بتوانیم الگویی از نوسازی کامل را در یک محله ارائه کنیم؛ به همین منظور سه گزینه جهت اجرای الگوی نوسازی بررسی شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که محلات اتابک و مینابی در منطقه 15 به دلیل مداخلات گسترده گذشته از ظرفیت لازم جهت اجرای الگوی نوسازی برخوردار هستند.

علی اکبری با اشاره به وجود 530 پلاک رها شده و 13 پروژه متوقف شده در محلات اتابک و مینابی و درخواست ساکنان مبنی بر تعیین تکلیف پلاک های رها شده و اراضی بی دفاع شهری در این محدوده، یادآور شد: از نیمه دوم سال گذشته برنامه اقدام برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و پلاک های رها شده بر اساس اولویت و در 6 محور بهسازی محیطی، تأمین خدمات، تحریک توسعه با استفاده از پروژه های محرک، تملک معارضین، تعریف پروژه های الگوی مسکن و ساماندهی معابر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: در حوزه بهسازی محیطی، با امکان سنجی های صورت گرفته، 7 پروژه بهسازی محیطی برای اجرا در این محلات تعریف شد که این پروژه ها می توانند شبکه هم پیوندی از فضاهای شهری را در ارتباط با یکدیگر ایجاد نمایند.

علی اکبری با اشاره به واحدهای تجاری رها شده و ضرورت فعال سازی این واحدها برای بازگرداندن حیات و زندگی به این محدوده ها، از ساماندهی واحدهای تجاری خیابان خوب بخت در راستای توسعه اجتماعی- اقتصادی محله و بهسازی و ساماندهی راسته لوستر فروش ها در خیابان ذوالفقاری به عنوان پروژه های خدماتی قابل اجرا در این محلات نام برد.

به گفته علی اکبری احداث فضای ورزشی، مرکز جامع سلامت، پارکینگ طبقاتی، بازگشایی و ساماندهی معابر، ایجاد مراکز محله، اجرای مسکن جایگزین و .... از جمله اقداماتی است که برای اجرای الگوی نوسازی محلی در محله های اتابک و مینابی در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب